Pannen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niqui

Berichten: 2187
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:53

Goed dat je dat zegt 8nnemiek. Dat wist ik niet.

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:40

Niqui schreef:
In de aanbieding bij de Makro vanaf 7 oktober
[ [url=m/QrGmvG.jpg]Afbeelding[/url] ]

PFOA vrij en waar bestaat die anti-aanbaklaag uit? GenX?
Fabrikanten zijn schrikbarend goed in het misleiden van de consument.

Sourire
Berichten: 816
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:00

Ik lees over GreenPan wisselende verhalen. Vooral dat ze snel slijten. Ben dus wel benieuwd naar meer ervaringen met deze pannen. :)

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:10

Nielojram schreef:
Ik heb altijd het idee bij de consumentenbond dat ze testen op het allergoedkoopste met de meest basisvoorwaarden ( bv, een pan moet eruit zien als een pan) en dan is het #1 in de test..

Enfin, ik ben geen gietijzeren/RVS/alluminium-pannen mensch, want ik poets graag.
Het inbakken van zo'n pan, leuk idee, maar niets voor mij.

Ik wil geen eten op een laag bakken waar al verschillende andere maaltijden op zijn bereidt.

Ik ben dus team anti-aanbak-laag. En die heb je pfas-vrij. Ik heb hier Fissler, Creuset en (jaja) Tefal pannen zonder die meuk.

Gewoon ff zoeken en dan vind je een fijne pan die pfas-vrij is, en die je gewoon lekker schoon kan maken, zonder dat je biefstukje de volgende keer naar slavink smaakt :Y) :P

RVS pannen mag je zoveel poetsen als je wilt en mogen in de vaatwasser.
De gietijzeren pannen gaan hier in een sopje en daarna direct afdrogen.
Pannen van staal mag je ook poetsen maar dan met heet water en zonder sop. Direct afdrogen en met een (paar) drupje(s) olie insmeren met behulp van een keukenpapiertje. Het is dus niet de bedoeling dat ze vettig aanvoelen of vetvlekken in de kast achterlaten.

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:59

herr_balou schreef:
RVS pannen mag je zoveel poetsen als je wilt en mogen in de vaatwasser.
De gietijzeren pannen gaan hier in een sopje en daarna direct afdrogen.
Pannen van staal mag je ook poetsen maar dan met heet water en zonder sop. Direct afdrogen en met een (paar) drupje(s) olie insmeren met behulp van een keukenpapiertje. Het is dus niet de bedoeling dat ze vettig aanvoelen of vetvlekken in de kast achterlaten.


Dàt dus :D
Dat trekt mijn poets-hart niet.

Prima voor iedereen die daar wel mee wil koken/bakken, maar ik wil gewoon een schone pan.
En zeker met dat pfas-gedoe ( wat overigens al veel langer een bewustwording is, niet dankzij/ondanks de poespas in Zuid-Holland) zoek ik een anti-aanbaklaag pan uit. Fissler, Creuset en Tefal hebben prima pannen in die categorie.

Niqui

Berichten: 2187
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:19

@nieljoram: ook een merk als Creuset laat steken vallen. Kijk maar eens op Trustpilot bij de reviews. Ik snap wel dat ze niet meer meedoen aan de tests van de Consumentenbond als je dit zo leest:
Citaat:
Een duur product betekent niet altijd een goed product. Dat blijkt maar weer eens uit de koekenpannentest van de Consumentenbond. De koekenpan Les Forgees van het merk Le Creuset kost €79, maar komt als een na slechtste uit de test. Alleen een koekenpan van de Ikea van €2, scoort nog iets minder. Pannenkoeken bakken aan in de pan van Le Creuset en de metalen steel wordt gloeiend heet.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:24

Mijn ouders hebben al jaren de koekenpannen van Le Creuset en ik herken de nadelen van die review totaal niet. De pannen zijn nog even goed als in het begin, niks bakt aan en de steel wordt niet heet..

Niqui

Berichten: 2187
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:25

Het hangt er misschien ook wel vanaf op welke warmtebron je kookt. Ik lees op Trustpilot vaak problemen bij het gebruik op een inductieplaat.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:28

Ik denk ook dat het aan de warmtebron ligt ja. Ik merk het zelf met gewone rvs pannen; op mijn inductieplaat wordt echt alleen de onderkant warm en kan ik die zonder ovenwanten aan de handgrepen opzij vastpakken, maar op het gasstel van mijn ouders wordt diezelfde pan aan de handgrepen gloeiend heet.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:51

ik heb de panen van https://onyxcookware.nl/

wel duur, maar ik ben er wel super blij mee.

GEPATENTEERDE HYBRIDE TECHNOLOGIE
De gepatenteerde ONYX COOKWARE™ hybride anti-aanbak potten en pannen zijn ongeëvenaard in de wereld van kookgerei. Als je het aan ons vraagt, zijn het de beste potten en pannen die je kunt krijgen. Punt.

HOE WERKT HET?
Bij de productie van ONYX COOKWARE™ potten en pannen maken we gebruik van drie lagen - ook wel "Tri-Ply" of "Clad" kookgerei genoemd. We beginnen met een laag magnetisch roestvrij staal. Dit zorgt ervoor dat de potten en pannen op elk fornuis werken - gas, keramisch of inductie - het maakt geen verschil wanneer je ONYX COOKWARE™ producten gebruikt. Daarna komt een laag aluminium die zorgt voor een gelijkmatige warmteverdeling. Vervolgens sandwichen we dit met een laatste laag roestvrij staal.

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:13

fokfanaat schreef:
ik heb de panen van https://onyxcookware.nl/

wel duur, maar ik ben er wel super blij mee.

GEPATENTEERDE HYBRIDE TECHNOLOGIE
De gepatenteerde ONYX COOKWARE™ hybride anti-aanbak potten en pannen zijn ongeëvenaard in de wereld van kookgerei. Als je het aan ons vraagt, zijn het de beste potten en pannen die je kunt krijgen. Punt.

HOE WERKT HET?
Bij de productie van ONYX COOKWARE™ potten en pannen maken we gebruik van drie lagen - ook wel "Tri-Ply" of "Clad" kookgerei genoemd. We beginnen met een laag magnetisch roestvrij staal. Dit zorgt ervoor dat de potten en pannen op elk fornuis werken - gas, keramisch of inductie - het maakt geen verschil wanneer je ONYX COOKWARE™ producten gebruikt. Daarna komt een laag aluminium die zorgt voor een gelijkmatige warmteverdeling. Vervolgens sandwichen we dit met een laatste laag roestvrij staal.

Interessant maar uniek is het niet. Ik heb ook een pan die op die wijze is opgebouwd maar dan van een heel ander merk... en zeker meer dan 10 jaar geleden gekocht. Ook een met onderste laag koper, middelste laag alu en bovenste laag rvs. Dat speciale patent gaat vast over en nanocentimeter dunner of dikker van de lagen..

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:24

ik vind het gewoon fijne pannen.

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:06

Niqui schreef:
@nieljoram: ook een merk als Creuset laat steken vallen. Kijk maar eens op Trustpilot bij de reviews. Ik snap wel dat ze niet meer meedoen aan de tests van de Consumentenbond als je dit zo leest:


Ik geloof niet zo in de kwaliteit van de consumentenbond. De manier van testen ligt niet in de lijn van wat ik van een product verwacht.

De review vind ik nogal subjectief, overigens.

Niqui

Berichten: 2187
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 06:52

@nieljoram: hoe test de Consumentenbond dan volgens jou? En hoe zouden ze dat dan anders moeten doen? Bijvoorbeeld als het om koekenpannen gaat.

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:10

Niqui schreef:
@nieljoram: hoe test de Consumentenbond dan volgens jou? En hoe zouden ze dat dan anders moeten doen? Bijvoorbeeld als het om koekenpannen gaat.

Dat laat ik aan de consumentenbond over..
Genoeg aanhangers voor die club. ( en ervoor betalen :)* )

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:27

Nielojram schreef:
Niqui schreef:
@nieljoram: hoe test de Consumentenbond dan volgens jou? En hoe zouden ze dat dan anders moeten doen? Bijvoorbeeld als het om koekenpannen gaat.

Dat laat ik aan de consumentenbond over..
Genoeg aanhangers voor die club. ( en ervoor betalen :)* )

En niet alleen de leden betalen, de producenten/aanbieders waarvan de producten worden getest betalen ook.

Niqui

Berichten: 2187
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:36

Hoe weten jullie dat eigenlijk? Dat zou de geloofwaardigheid van de Consumentenbond behoorlijk aantasten.

Waar kan ik dat teruglezen?

Hier lees ik dat ze bijna altijd zelf betalen voor het onderzoek:
https://www.consumentenbond.nl/over-ons ... /onderzoek

Soms doen ze een onderzoek samen met overheden en toezichthouders.

Ze kopen zoveel mogelijk producten zelf in de (online) winkel, net zoals gewone consumenten doen. Zo voorkomen ze dat een fabrikant een stofzuiger of koelkast kan bewerken of aanpassen voordat hij hem naar ze stuurt.

En hier verdienen ze wél aan;
https://www.consumentenbond.nl/over-ons ... /inkomsten

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 01:14

Niqui schreef:
Hoe weten jullie dat eigenlijk? Dat zou de geloofwaardigheid van de Consumentenbond behoorlijk aantasten.

Waar kan ik dat teruglezen?

Hier lees ik dat ze bijna altijd zelf betalen voor het onderzoek:
https://www.consumentenbond.nl/over-ons ... /onderzoek

Soms doen ze een onderzoek samen met overheden en toezichthouders.

Ze kopen zoveel mogelijk producten zelf in de (online) winkel, net zoals gewone consumenten doen. Zo voorkomen ze dat een fabrikant een stofzuiger of koelkast kan bewerken of aanpassen voordat hij hem naar ze stuurt.

En hier verdienen ze wél aan;
https://www.consumentenbond.nl/over-ons ... /inkomsten

Ergens twintig jaar geleden richtte een kennis een internetprovider op, nouja, iets ingewikkelder, het was een soort doorstart maar niet na een faillissement. Ze waren al een jaar bezig en wilden graag in het oordelenlijstje van de consumentenbond. Dat kon als ze even wilden dokken. Ik denk niet dat er sindsdien wat dat betreft iets veranderd is...

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 02:04

Ik heb sinds februari of zo de Greenchef en nog altijd erg tevreden.
Nog steeds bakt er niet snel wat aan. Zie ook geen beschadigingen.
Bijna dagelijks in gebruik.

Niqui

Berichten: 2187
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 02:37

herr_balou schreef:
Niqui schreef:
Hoe weten jullie dat eigenlijk? Dat zou de geloofwaardigheid van de Consumentenbond behoorlijk aantasten.

Waar kan ik dat teruglezen?

Hier lees ik dat ze bijna altijd zelf betalen voor het onderzoek:
https://www.consumentenbond.nl/over-ons ... /onderzoek

Soms doen ze een onderzoek samen met overheden en toezichthouders.

Ze kopen zoveel mogelijk producten zelf in de (online) winkel, net zoals gewone consumenten doen. Zo voorkomen ze dat een fabrikant een stofzuiger of koelkast kan bewerken of aanpassen voordat hij hem naar ze stuurt.

En hier verdienen ze wél aan;
https://www.consumentenbond.nl/over-ons ... /inkomsten

Ergens twintig jaar geleden richtte een kennis een internetprovider op, nouja, iets ingewikkelder, het was een soort doorstart maar niet na een faillissement. Ze waren al een jaar bezig en wilden graag in het oordelenlijstje van de consumentenbond. Dat kon als ze even wilden dokken. Ik denk niet dat er sindsdien wat dat betreft iets veranderd is...

Ik waag dat toch te betwijfelen. Zoiets is snel genoeg algemeen bekend. En dat zou zoals ik al achreef de geloofwaardigheid van zo'n organisatie enorm aantasten. Ik heb eens zitten googlen en daar is niets van terug te vinden op internet.

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Pannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 06:45

Nee hoor, zo werkt het bij testaankoop in Belgie net hetzelfde.

Heeft er iemand ervaring met de pannen van Dille en Kamille?

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 08:11

Hier ook een topic over pannen.
[HTT] Welke 'gezonde' koekenpan? (inductie)

Ben echt tevreden over mijn Greenchef WOKpan <3 maar de KOEKENpan van precies dezelfde serie niet. Heb een nieuwe gekregen maar het zelfde probleem met de anti aanbaklaag lijkt met de nieuwe ook weer te ontstaan.