Slimme thermostaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Slimme thermostaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 17:07

Ik ben bezig met een aardig grote verbouwing. En ben nu bezitter van vloerverwarming beneden.
Ik werk onregelmatig en zou graag de verwarming willen regelen via mijn telefoon.

Ik vermoed dat ik hem vooral rond de 18,5 graden heb staan maar wil als er vrienden overkomen hem warmer kunnen zetten. De vloerverwarming schijnt aardig snel op te warmen volgens de installateur.

Ik zat de denken aan Google nest, honeywell of die van remeha zelf, ik heb een remeha ketel.

Ik ben benieuwd naar ervaringen! En of het gedeelte ‘slimme’ thermostaat wel handig is met vloerverwarming of dat ook kan uit te zetten is.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slimme thermostaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:15

Wij hebben een slimme thermostaat van Tado. Maar ik weet niet hoe nuttig dat is met vloerverwarming omdat wij gewone radiators hebben met radiator knoppen.

Ik vind het systeem wel heel prettig doordat we er nu voor kunnen kiezen welke ruimten we wel of niet verwarmen. De app werkt ook heel prettig. Maar zoals ik al zei, op gebied van vloerverwarming geen idee.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Slimme thermostaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:15

Hier, met vloerverwarming, staat de gewone thermostaat het jaarrond op 22. Grote vrijstaande woning waarin we maar ca 1500 m3 per jaar verbruiken. Denk niet dat een slimme thermostaat veel verschil maakt daarin.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:30

Wij hebben een thermostaat van Remeha. Al een geluk dat we dat ding kunnen bedienen via onze telefoon. Het is een heel eenvoudig ding qua uitzicht en voor manuele aanpassing ook heel makkelijk, maar programma's en basistemperaturen instellen in een ramp. Via de app zijn programma's instellen veel eenvoudiger. Zo laten wij de temperatuur 's nachts en als we uit werken zijn zakken naar 18°C, stijgen naar 20°C als we thuis zijn/werken en tot 22°C in de avond als we tv kijken. Maar dat kon ik vroeger ook instellen met de vorige thermostaat die niet op het wifinetwerk hing.
Het is wel handig dat ik inderdaad vanop mijn werk een programma kan uitschakelen en de thermostaat warmer zetten als mijn moeder belt dat ze op logement komt, of laat weten wanneer ze weer vertrekt.
Laatst bijgewerkt door petitparis op 08-10-23 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132199
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:40

Wij hebben een Google Nest sinds een jaar of 3 a 4.
De monteur heeft het voor ons ingesteld en verder hoeven we alleen iets te doen als we de temperatuur willen wijzigen. Bijv. als we een week weg gaan, dan gaat alles uit. Als we niet weten hoe laat we thuis zijn, dan kan ik met de app onderweg een seintje geven zodat de verwarming aan gaat. We maken er niet vaak gebruik van, maar als we bijv. in de winter thuiskomen van een dag weg, dan tik ik even op de app en dan weet ik dat het huis over een half uurtje lekker warm is. Dat is wel heel fijn.
Met de houtkachel is dat toch een stuk minder handig :D

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Slimme thermostaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:17

Wij hebben een Tado en die bevalt goed. We gebruiken hem zonder de speciale radiatorknoppen. Moet wel zeggen dat hij hier in de woonkamer hangt en dat we in principe ook alleen die ruimte verwarmen met de CV. Andere ruimtes die verwarmd moeten worden zoals kantoor verwarmen we met airco. Waar wij vooral op besparen is dat hij automatisch de thermostaat lager zet als we van huis zijn.