Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:04

Oh ik wil ook echt een Henry of in ieder geval eentje uit die familie zodra we in januari naar de boerderij gaan verhuizen. Wat een toppers zijn dat! Ik ben echt lui maar de moeite van af en toe eens een zak verwisselen zie ik niet. :D

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:07

George is nogal aan de prijs zo te zien. :wow:
Ik heb James, die is wat groter dan Henry en Hetty, heeft geen kabelopwindsysteem maar wel een heerlijk lang snoer, veel kracht, grote stofzuigerzakken (ik had berekend 1 zak per maand en meteen een stuk of 50 zakken besteld, ben pas 10-12 zakken verder na 3 jaar _/-\o_), is niet te zwaar of lomp en evt te vervangen onderdelen zijn vrij goedkoop na te bestellen als je googlet op 'onderdelen Numatic James'.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 09-10-23 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 20:13

Hebben jullie dan geen last van een muffe lucht uit die stofzuigerzakken?

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:15

Nielojram schreef:
Met alle respect, maar dat zakloze-gemiep snap ik niet zo.

Tja, ik heb een oude hond die bang is voor water en stinkt naar oude hond en een fret die ook niet altijd lekker ruikt.
Ik had boven een stofzuiger met zak en die gaat echt wel na een weekje stinken als je hem aan zet, dan wordt de honden- en frettenlucht heerlijk verspreid :+

Ik heb echt veel zand in huis en ik vindt het heerlijk dat ik hem gelijk leeg kan gooien en evt om kan spoelen.
Met een zak deed ik beneneden krap aan een week... -O-

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:15

Wintu schreef:
Hebben jullie dan geen last van een muffe lucht uit die stofzuigerzakken?

Ik wel, vind het zo smerig dat ik blij ben met mijn zakloze stofzuiger.

prompter

Berichten: 11237
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:16

Ik had er last van dat er na 23 jaar bijna geen zakken meer voor mijn stofzuiger te vinden waren, daarom nu dus voor een zakloze gegaat.

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 20:16

De Miele heeft een krachtiger motor dan de Henry.
Wat lastig zeg, zo alles naar elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:27

Wintu schreef:
Hebben jullie dan geen last van een muffe lucht uit die stofzuigerzakken?

Hier niet. Ik heb wel een geurpoedertje in de stofzuiger, verspreidt een lekker luchtje <3.

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:37

Nielojram schreef:
Met alle respect, maar dat zakloze-gemiep snap ik niet zo.


Brainless schreef:
Tja, ik heb een oude hond die bang is voor water en stinkt naar oude hond en een fret die ook niet altijd lekker ruikt.
Ik had boven een stofzuiger met zak en die gaat echt wel na een weekje stinken als je hem aan zet, dan wordt de honden- en frettenlucht heerlijk verspreid :+

Ik heb echt veel zand in huis en ik vindt het heerlijk dat ik hem gelijk leeg kan gooien en evt om kan spoelen.
Met een zak deed ik beneneden krap aan een week... -O-


Of waspoeder opzuigen.
Of wat parfum in het filter ( je weet wel, van die proefjes als je wat koopt bij een drogist

Wintu

Berichten: 3074
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 20:40

Nielojram schreef:
Nielojram schreef:
Met alle respect, maar dat zakloze-gemiep snap ik niet zo.


Brainless schreef:
Tja, ik heb een oude hond die bang is voor water en stinkt naar oude hond en een fret die ook niet altijd lekker ruikt.
Ik had boven een stofzuiger met zak en die gaat echt wel na een weekje stinken als je hem aan zet, dan wordt de honden- en frettenlucht heerlijk verspreid :+

Ik heb echt veel zand in huis en ik vindt het heerlijk dat ik hem gelijk leeg kan gooien en evt om kan spoelen.
Met een zak deed ik beneneden krap aan een week... -O-


Of waspoeder opzuigen.
Of wat parfum in het filter ( je weet wel, van die proefjes als je wat koopt bij een drogist



Ieder zijn ding, geeft toch niets? Ik heb liever zakloos. Niet omdat ik te lui ben om een zak te wisselen hoor, maar puur om de lucht en zelfs waspoeder of geurparels maskeren dat uiteindelijk niet :D

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:40

Ik vind zakloos een prima uitvinding.
Had al een Dysons in 1995 of zo. Een van de eerste toen.
Nu dan sinds dit jaar niet meer.
Maar het zakloze vind ik nog steeds fijn behalve het apparaat er omheen nu niet :D

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:46

Siersma schreef:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_m ... yYQAvD_BwE
Deze hebben wij op het werk, al jaren! Echt een topper. Zuigt super, meestal met nieuwe zak zelfs te hard waardoor ie bijna vacuum zuigt haha.
Deze is zo goed, dat mijn werkgever deze ook al jaren heeft voor in zijn appartementen die hij toeristisch verhuurd.
Wel een tip, alleen originele Miele zakker erin doen. De neppers sluiten niet goed aan waardoor het stof en zand los in de zuiger terecht komt en dat is niet fijn kan ik je vertellen uit ervaring

Edit: We hebben er ook een speciale borstel bij voor de haren die vast in de mat zitten. Ik werk in een winkel trouwens
https://www.miele.nl/e/turboteq-stb-305-3-10455360-p

Deze stofzuiger heb ik op aanraden vorig jaar ook gekocht en ben er tot de dag van vandaag meer dan tevreden over! Inderdaad, met de originele zakken erin. Zelfs mijn bonuszoon - die behoorlijk allergisch is voor katten - heeft er baat bij: hij heeft zo goed als geen last van zijn allergie als hij met deze stofzuiger zijn woonruimte heeft gedaan of bij ons komt eten. Bij mijn man wordt deze ook ingezet in de delen waar het goed stofvrij moet zijn en daar gebruiken ze hem al meerdere jaren naar volle tevredenheid. :j

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:50

Wintu schreef:
Hebben jullie dan geen last van een muffe lucht uit die stofzuigerzakken?

Nee, als je regelmatig de zak ververst en eventueel een geurtje erop spuit, dan is er niets aan de hand.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:51

Wintu schreef:
De Miele heeft een krachtiger motor dan de Henry.
Wat lastig zeg, zo alles naar elkaar.

Op mijn vorige werk hadden we een Henry, maar daar was zo goed als niemand enthousiast over.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:13

Nee, eigenlijk niet, hebben twee honden en momenteel een heleboel katten (opvang).
Beetje van dat geur olie doet wonderen en zak op tijd vervangen.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:17

Als je waxmelts, geurkaarsjes of van die amberblokjes gebruikt; daar een beetje van af raspen en dat opzuigen helpt ook goed.
En ik hoor geregeld dat mensen Lenor geurparels opzuigen of van die geurstokjes voor de stofzuiger gebruiken.

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:54

Met 50 katten en 3 honden (en een vrouw :') ): 100% Hetty, nooit meer anders! Wat is dat een top stofzuiger.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:19

Ik heb een Kirby en daar ben ik heel enthousiast over. De lucht gaat niet door de zak dus hij verliest geen zuigkracht en stinkt ook niet. Handige steel die op 3 plekken gemakkelijk uit elkaar kan en je kunt overal op en onder. Nadeel is dat hij vrij zwaar is en best luidruchtig.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:11

pillow schreef:
Ik heb een Kirby en daar ben ik heel enthousiast over. De lucht gaat niet door de zak dus hij verliest geen zuigkracht en stinkt ook niet. Handige steel die op 3 plekken gemakkelijk uit elkaar kan en je kunt overal op en onder. Nadeel is dat hij vrij zwaar is en best luidruchtig.


En vrij prijzig

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:36

Ik kan absoluut niet tegen luchtjes in de lucht (heel fijn corona gehad en zeer gevoelige longen overgehouden) ook mijn oude kat reageert er zeer gevoelig op.
Ondanks dat.. ik wil geen zak meer, ik vind het heerlijk fris om regelmatig de bak schoon te kunnen maken. Ook als je wat per ongeluk opzuigt is een bak veel makkelijker.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:56

maralyn schreef:
pillow schreef:
Ik heb een Kirby en daar ben ik heel enthousiast over. De lucht gaat niet door de zak dus hij verliest geen zuigkracht en stinkt ook niet. Handige steel die op 3 plekken gemakkelijk uit elkaar kan en je kunt overal op en onder. Nadeel is dat hij vrij zwaar is en best luidruchtig.


En vrij prijzig

Ze staan veel op Markplaats voor weinig.

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:09

Wij hebben een Dyson, wel een oudje uit 2007 als ik het goed heb.
Wij wonen op een boerderij met onze kinderen, huisdieren, paarden en dus ook veel zand, stof, hooi etc.
Heel wat jaar geleden dacht ik dat hij de geest had gegeven, man heeft er toen een nieuwe en zwaardere motor ingezet maar uiteindelijk bleek het om een kabel breuk te gaan die hij ook verholpen heeft.

Nu ben ik wel aan het kijken naar een robotstofzuiger, maar dat is alleen als ondersteuning en om tijd te besparen.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat is nu een goede stofzuiger wanneer je huisdieren hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:24

Pillow zit daar dan ook de "Kirby garantie" op?

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:47

Wintu schreef:
Ieder zijn ding, geeft toch niets? Ik heb liever zakloos. Niet omdat ik te lui ben om een zak te wisselen hoor, maar puur om de lucht en zelfs waspoeder of geurparels maskeren dat uiteindelijk niet :D

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb zelden tot nooit een stinkende stofzuiger..
Maar ik vind schoonmaken an sich dan ook geheel niet erg.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:05

maralyn schreef:
Pillow zit daar dan ook de "Kirby garantie" op?

Nee dat denk ik niet, maar ik heb hem al 20 jaar, nooit wat mee geweest. Op iedere andere heb je ook maar 1 jaar garantie ofzoiets.