Alarm voor fietssleutel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Alarm voor fietssleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 04:01

Geen idee hoe ik het anders moet omschrijven :+

Ik ben op zoek naar een soort alarmsysteem om aan je fietssleutel te doen, waardoor hij af gaat als je bijvoorbeeld 8m van de fietssleutel vandaan bent.
Dit ivm het vergeten op slot te zetten van een dure nieuwe elektrische fiets in de hoop dat dit het risico kleiner maakt dat het nog eens gebeurd...
Ik heb het laatst ergens voorbij zien komen, maar weet niet meer waar. In het voorbeeld werd het gebruikt voor een aktetas.
Wie weet wat ik bedoel en waar ik zoiets kan vinden?

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Alarm voor fietssleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 04:42

Ik heb een tag van Chipolo. Deze is eigenlijk gemaakt om je sleutel weer te vinden als je hem kwijt raakt, maar heeft als extra functie dat hij je telefoon een alarm laat geven als hij buiten bereik van je telefoon komt.

8nnemiek

Berichten: 43472
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Alarm voor fietssleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 06:37

Airtags geven een melding op je telefoon als je de sleutelhanger vergeet, en die kun je ook tracken als je de sleutel eens kwijt zou raken.
Die melding krijg je wel pas op wat meer dan die 8 meter, ik denk al gauw 50 meter.

Anoniem

Re: Alarm voor fietssleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:49

Bedankt voor de reacties.
Als ik zoek op airtag kan ik niks over deze functie vinden.
Misschien is dat dan toch niet helemaal waar het om ging.

8nnemiek

Berichten: 43472
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Alarm voor fietssleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:53

Je moet dan 'meldt indien achtergelaten' aanvinken op de telefoon (staat volgens mij ook standaard aan), en dan krijg je een melding: 'Sleutels' achtergelaten. Het object kan niet meer worden gevonden bij jou in de buurt. Oid.
Je kan plekken instellen waar die melding niet wordt weergegeven, zoals bij je thuis.
Ik heb een airtag in mijn cameratas, dus ik krijg die melding altijd als ik op locatie een shoot heb en de tas ergens laat liggen. Werkt bij mij goed.