We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:58

snuffie123 schreef:
Wat leuk om te lezen! Ons budget zou dus zelfs nog omlaag kunnen als ik dat zo lees.

Ik vind vooral het avondeten lastig. Zeker als je een beetje gevarieerd wil eten. Ik eet daarnaast vegetarisch. De vleesvervangers zijn vaak toch best duur, dus ik probeer dat met korting te kopen of inderdaad de kortingsstickers. Tofu is goed geprijst en probeer ik sinds kort ook, maar tot nu toe nog niet zo'n succes qua smaak.
Ik kan ook niet goed tegen zuivel, en vind de meeste vervangers niet lekker smaken. Enige die ik wel echt lekker vind is van Alpro Soya, wat dus ook gelijk erg duur is. Voordeel is wel dat je ze lang kan bewaren, dus koop ik groot in als ze in de aanbieding zijn. Pas voor een half jaar ingekocht met actie 1 + 1 gratis.

Wij kopen de laatste tijd veel verspaketten. Bij de plus 2 voor 8 euro (ik heb ze ergens anders nog niet goedkoper gevonden). Zijn allemaal lekker en ik vind het vrij weinig geld. Wij hebben vaak nog wel wat restjes over. Die vriezen we in of zetten het in de koelkast. En dan doen we een kliekjesdag of we eten het de voldende dag voor lunch.

Macaroni is ook altijd goedkoop (en makkelijk te maken). Wij kopen een pot saus voor 1,35 en een zak groente voor 1,79 en je hebt voor een paar euro een maaltijd.

Brood haal ik via overblijvers van de AH of via to good to go. Dat vries ik vervolgens in.

Wat ik zelf erg fijn vind, is de prijs per kg die vaak wordt vermeld. Dan kan je prijzen pas echt goed vergelijken en zie je dat voordeelverpakkingen vaak helemaal niet zo voordelig zijn bijvoorbeeld.


Zijn ze bij de plus altijd 2 voor 8 euro?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:41

De groentes op de markt haal ik voor 1 week. Ik kan alleen als ik avonddienst heb naar de markt. Haal op donderdag de groentes voor de week erop ochtenddienst, eventueel nog aangevuld met iets van de supermarkt. Daar ga ik iedere vrijdag naar toe.
Ik moet overigens wel zeggen, wij zijn echte vleeseters. Eten ook iedere dag vlees. En die vergat ik ook, kip haal ik ook op de markt, dat is meestal ook meteen 4 kilo, goed voor een paar maanden (a 22 euro).

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:38

PSvanLot schreef:
snuffie123 schreef:
Wat leuk om te lezen! Ons budget zou dus zelfs nog omlaag kunnen als ik dat zo lees.

Ik vind vooral het avondeten lastig. Zeker als je een beetje gevarieerd wil eten. Ik eet daarnaast vegetarisch. De vleesvervangers zijn vaak toch best duur, dus ik probeer dat met korting te kopen of inderdaad de kortingsstickers. Tofu is goed geprijst en probeer ik sinds kort ook, maar tot nu toe nog niet zo'n succes qua smaak.
Ik kan ook niet goed tegen zuivel, en vind de meeste vervangers niet lekker smaken. Enige die ik wel echt lekker vind is van Alpro Soya, wat dus ook gelijk erg duur is. Voordeel is wel dat je ze lang kan bewaren, dus koop ik groot in als ze in de aanbieding zijn. Pas voor een half jaar ingekocht met actie 1 + 1 gratis.

Wij kopen de laatste tijd veel verspaketten. Bij de plus 2 voor 8 euro (ik heb ze ergens anders nog niet goedkoper gevonden). Zijn allemaal lekker en ik vind het vrij weinig geld. Wij hebben vaak nog wel wat restjes over. Die vriezen we in of zetten het in de koelkast. En dan doen we een kliekjesdag of we eten het de voldende dag voor lunch.

Macaroni is ook altijd goedkoop (en makkelijk te maken). Wij kopen een pot saus voor 1,35 en een zak groente voor 1,79 en je hebt voor een paar euro een maaltijd.

Brood haal ik via overblijvers van de AH of via to good to go. Dat vries ik vervolgens in.

Wat ik zelf erg fijn vind, is de prijs per kg die vaak wordt vermeld. Dan kan je prijzen pas echt goed vergelijken en zie je dat voordeelverpakkingen vaak helemaal niet zo voordelig zijn bijvoorbeeld.


Zijn ze bij de plus altijd 2 voor 8 euro?


Ze geven aan dat het een aanbieding is, maar in feite is het inderdaad altijd 2 voor 8 euro. Zo lang als ik naar de Plus ga, is dat al zo.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 19:05

Zo beste mensen even (...) een mega uitgave gedaan... heb een nieuwe (jawel) auto gekocht. Was een met kenteken 2023 en daardoor fikse korting. Elektrische Peugeot 208.
Ben er super blij mee.
Kreeg flinke inruil op mijn 108...

Dus tja... toch over op elektrisch. Over twee weken kan ik hem ophalen *\%/*
Het is zo'n gele ... :~

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:37

Even gegoogled, gave kleur inderdaad! En wat fijn dat je ook nog flink korting kreeg! Veel plezier ermee.

Eergisteren heb ik even niet bespaard.. Ik had een aantal vleesvervangers bij de Lidl gehaald, 1 euro in plaats van 1,99.. En toen vergat ik die stomme app te scannen ^)

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 22:06

Ja gave bak he :j

Aiiii dat is altijd zo sneu.... :(:)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:35

Gefeliciteerd, VHU, mooie aankoop ! Veel veilige kilometers gewenst.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:03

8nnemiek schreef:
Even gegoogled, gave kleur inderdaad! En wat fijn dat je ook nog flink korting kreeg! Veel plezier ermee.

Eergisteren heb ik even niet bespaard.. Ik had een aantal vleesvervangers bij de Lidl gehaald, 1 euro in plaats van 1,99.. En toen vergat ik die stomme app te scannen ^)


Annemiek, bij ons komen klanten wel eens terug als ze de app vergeten zijn.
We retourneren dan gewoon de artikelen en slaan ze opnieuw aan zodat de klant alsnog de app kan scannen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:21

Ik dacht bij de Lidl te besparen omdat ik een bon had voor gratis pita broodjes, die waren helaas op :+ kan je daar dan ook nog iets mee?

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:00

moonsparkle schreef:
Ik dacht bij de Lidl te besparen omdat ik een bon had voor gratis pita broodjes, die waren helaas op :+ kan je daar dan ook nog iets mee?


Euh ja ook die geven we nog wel eens later mee als er geen voorraad meer is. Nu zijn we in mijn filiaal daar wel erg makkelijk in.
Geen idee hoe de rest van NL daar mee omgaat.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:36

VanHuisUit schreef:
Zo beste mensen even (...) een mega uitgave gedaan... heb een nieuwe (jawel) auto gekocht. Was een met kenteken 2023 en daardoor fikse korting. Elektrische Peugeot 208.
Ben er super blij mee.
Kreeg flinke inruil op mijn 108...

Dus tja... toch over op elektrisch. Over twee weken kan ik hem ophalen *\%/*
Het is zo'n gele ... :~

Vet! Is een fijne auto dus daar ga je vast veel plezier meehebben!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:54

VanHuisUit schreef:
Zo beste mensen even (...) een mega uitgave gedaan... heb een nieuwe (jawel) auto gekocht. Was een met kenteken 2023 en daardoor fikse korting. Elektrische Peugeot 208.
Ben er super blij mee.
Kreeg flinke inruil op mijn 108...

Dus tja... toch over op elektrisch. Over twee weken kan ik hem ophalen *\%/*
Het is zo'n gele ... :~


Haha ja dat is niet echt besparen, als is zo'n korting altijd mooi meegenomen. Het zijn gave auto's zeker met die gele kleur. Ik hou ervan. Veel plezier met je nieuwe auto!

Vetra

Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-12

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:53

Wat is jullie ervaring met inruilen van een auto qua waardebepaling?
Ik heb dus vorige week mijn VW Golf ingeruild. Heb bij 3 garages gevraagd om een prijsopgave, eentje was €7800 (die heeft de auto gezien en korte inspectie gedaan) en eentje zei €6000 (op basis van km-stand en foto's). De derde (waar ik wilde inruilen) zei ook €6000, op basis van korte inspectie), deze laatste zei deze prijs omdat er een storing werd weergegeven wat volgens hem een flinke waardevermindering gaf (al 3 jaar zit die storingsmelding erin, kon nooit wat aangedaan worden volgens mijn eigen 2 eerdere onderhoudsgarages). Ik heb de prijs ietsje naar boven kunnen praten, naar €6200. De auto zou de handel in gaan, vanwege die storing.

En nu, tikte ik het profiel van mijn oude auto in in een zoekmachine en word mijn oude auto door de betreffende garage waar ik heb ingeruild, te koop aangeboden voor ruim €11.500,-! Dat ze besloten hebben dat die niet de handel in zou gaan, prima, hun keus en heb ik niks over te zeggen. Maar deze enorme prijs, maakt dat ik me toch wat opgelicht voel. Anderzijds, de andere 2 garages gaven ook niet al te veel meer ervoor waardoor ik akkoord was met die €6200. Ik begrijp wel dat ze rekening houden met dat een auto mogelijk langer bij hun staat, dat ze winst willen halen eruit, beurt geven, poetsen, enz. Maar toch.

Wat is jullie ervaring met waardebepaling van een auto bij inruil? Is zo'n verschil gebruikelijk?
Voel me tamelijk beduusd eronder. Gelukkig bevalt de nieuwe (2e hands) auto goed maar daar heb ik op moeten bijbetalen en dat voelt al met al dus best knullig.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:53

Vetra schreef:
En nu, tikte ik het profiel van mijn oude auto in in een zoekmachine en wordT mijn oude auto door de betreffende garage waar ik heb ingeruild, te koop aangeboden voor ruim €11.500,-!


Had je dit bedrag zelf kunnen vangen, als je hem particulier had verkocht?

Vetra

Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:57

Nielojram schreef:
Vetra schreef:
En nu, tikte ik het profiel van mijn oude auto in in een zoekmachine en wordT mijn oude auto door de betreffende garage waar ik heb ingeruild, te koop aangeboden voor ruim €11.500,-!


Had je dit bedrag zelf kunnen vangen, als je hem particulier had verkocht?


Zeker meer dan die €6200, maar dat bedrag denk ik zeker niet. En heb bewust gekozen voor inruil om niet tijdelijk zonder auto te zitten of ineens met 2 auto's. Dat had ik me wel gerealiseerd vooraf.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:03

Vetra schreef:
Zeker meer dan die €6200, maar dat bedrag denk ik zeker niet. En heb bewust gekozen voor inruil om niet tijdelijk zonder auto te zitten of ineens met 2 auto's. Dat had ik me wel gerealiseerd vooraf.

Gemak dient de mens.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:41

Maar wat had je dan verwacht dat ze hem voor te koop hadden gezet? Je weet ook niet of ze nog iets gerepareerd hebben eraan? Wellicht hebben ze er nog 1000 euro aan onderdelen/manuren tegenaan gegooid en het is een commercieel bedrijf, dus dan verdienen ze eraan wat logisch is. Ik zou me er niet meer te druk om maken.

Sannens
Berichten: 1407
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:50

Een garage heeft natuurlijk meer kosten dan alleen jou betalen. Zo moet het pand betaald worden, alle werknemers, de GWL-rekening, etc.
Daarnaast hebben ze je auto waarschijnlijk uitgebreid onder de loep genomen, misschien inderdaad wat onderhoud aan gedaan, onderdeel vervangen, etc etc. Plus, vaak zit er nog onderhandel ruimte in, zodat de garage de koper wat tegemoet kan komen zonder verlies te draaien.

Als laatste is een garage geen particulier, waardoor zij dus ook risico lopen voor de auto’s die ze doorverkopen. Stel er zit een verborgen gebrek in dan kan een koper er vaak iets mee, dat risico kost natuurlijk ook geld. Zij hebben de auto maar kort in bezit.

Ik zou het zo accepteren, dit was makkelijk zo en het is nu aan de garage om alles te regelen en verder aan te pakken.

Vetra

Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-12

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:08

Dank voor het meedenken. Ik ben zeker niet van plan om bij hun aan te kloppen of te klagen, heb zelf de koop gedaan en goed over nagedacht. En snap dat er meer kosten gemaakt kunnen zijn.
Had alleen niet een bijna verdubbeling van de prijs verwacht, dat is alles.

Was/ben vooral benieuwd wat andere ervaringen zijn qua waarden :)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 06:07

Zo extreem heb ik het niet meegemaakt. Hooguit een € 2.000,- verschil op bedragen van 15 en hoger.
Ik vind dit wel echt bizar eerlijk gezegd.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 07:31

Ik vind bijna een verdubbeling ook wel bizar eigenlijk. Ik zou me ook genaaid voelen heerlijk gezegd.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:08

De auto van mijn vader werd laatst ook heel veel duurder te koop aangeboden. Volgens mij kreeg hij €7500 inruilprijs ervoor, en die stond even later voor €11.000 te koop.
Dat is het nadeel van inruilen. Je krijgt er nooit voor terug wat de auto echt waard is.
Ik heb die van mij altijd zelf verkocht, maar dan zit je natuurlijk wel met het gedoe en met een tweede auto op de oprit.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:11

Je moet dus ook eigenlijk helemaal geen 2e hands kopen bij zo'n dealer want je betaalt dus blijkbaar 5000 boven de waarde. :+

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:25

Ze zetten er eigenlijk altijd wat standaard een paar duizend euro bovenop. Dat weet je gewoon.
Ik vind dit geval ook wel vrij extreem. Als je online waardebepaling doet, kwam je dan ook op 6200 euro uit? Het is goed om voorbereid zo’n gesprek in te gaan. En je mag altijd weigeren natuurlijk. Het is een soort spel, of ze nou meer inruil geven of korting op de nieuwe auto dat maakt niet uit. Het gaat voor jou om wat je bij moet betalen. En winst maken willen (en moeten) ze natuurlijk altijd. Ze hebben een groot pand met personeel draaiende te houden.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:31

Mag ik hier even inbreken? Ik ben op zoek naar een betrouwbare deposito met een hoge rente voor een jaar (of 2 jaar) vast.
Hebben jullie tips?