We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vetra

Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:02

Fijn om even wat ervaringen te horen!
En inruilen doe ik niet nog een keer, weet ik nu, iig niet in deze prijscategorie. Maar nu had ik zo veel regeldingen na afwikkeling scheiding, nieuwe baan, verhuizing, dat ik niet nog gedoe wilde van zelf een auto verkopen&kopen.

Zuur wel. Maar ja, vooruit kijken maar weer.

@Liselot, bedoel je met deposito sparen? Want begreep dat Centraal Beheer goed betrouwbaar is met vrij hoge rentepercentages. En Leaseplan, maar die weet ik niet qua betrouwbaarheid.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:04

Er zijn heel heel veel banken in NL waar je kunt deposito sparen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:10

en ook buiten nederland. Zolang er sprake is van een bankgarantie is het eigenlijk altijd wel betrouwbaar. Je zou, mocht je naar het buitenland gaan, nog even kunnen checken of het land een AAA status heeft.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:12


Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:21


Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:32

Ik heb tijdslotsparen van de Rabo. Niet zo hoog als Raisin, maar meer dan een gewone spaarrekening.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:22

@Liselot Ik heb m’n eerste depositie er bijna opzitten bij raisin. Beginnersfoutje door er een te nemen met bronbelasting. Ik sluit een nieuwe af bij Klarna. AAA status en geen bronbelasting in Zweden.
Als je een rekening wil openen, kunnen we beide €50 verdienen. Stuur maar PB.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:31

Ceetje_bokt schreef:
@Liselot Ik heb m’n eerste depositie er bijna opzitten bij raisin. Beginnersfoutje door er een te nemen met bronbelasting. Ik sluit een nieuwe af bij Klarna. AAA status en geen bronbelasting in Zweden.
Als je een rekening wil openen, kunnen we beide €50 verdienen. Stuur maar PB.


Volgens mij kun je alleen 50 euro verdienen als diegene die zich aanmeld er gelijk 5000 op zet. Weet niet of dat inmiddels is verandert. Ik zou bij een eerste keer slechts een klein bedrag durven te doen tot ik zeker weet dat alles werkt :o

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:34

Ceetje_bokt schreef:
@Liselot Ik heb m’n eerste depositie er bijna opzitten bij raisin. Beginnersfoutje door er een te nemen met bronbelasting. Ik sluit een nieuwe af bij Klarna. AAA status en geen bronbelasting in Zweden.
Als je een rekening wil openen, kunnen we beide €50 verdienen. Stuur maar PB.


Moet ik dan bij dezelfde Een rekening openen als jij? Ik heb er namelijk eentje uit Duitsland op het oog met triple A

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:47

Liselot schreef:
Ceetje_bokt schreef:
@Liselot Ik heb m’n eerste depositie er bijna opzitten bij raisin. Beginnersfoutje door er een te nemen met bronbelasting. Ik sluit een nieuwe af bij Klarna. AAA status en geen bronbelasting in Zweden.
Als je een rekening wil openen, kunnen we beide €50 verdienen. Stuur maar PB.


Moet ik dan bij dezelfde Een rekening openen als jij? Ik heb er namelijk eentje uit Duitsland op het oog met triple A

je hebt PB

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 16:05

Hier geen ervaring met deposito's. Moet er wel wat mee gaan doen, maar na onze verhuizing, we gaan 29 maart verhuizen, dwz naar een vakantiewoning voor een maand, en dan per 2 mei naar het nieuwe huis *\%/*
en officieel samenwonen met vriendlief. Tot nu toe deden we eigenlijk beetje hokken etc maar dan is het 'echt' ^&+ naja, bijna echt hihi.
En dat op je 60e, een mens maakt wat mee :')
En die kinderen van ons ook, haha.

Vwb inruil auto, ik had een paar keer gecheckt wat ik er inruil voor kon krijgen. Dat bedrag heb ik zo ongeveer gekregen. Plus een speciale kabel voor opladen als er geen laadpaal in de buurt is. Dat was ook iets van 500 Euro.
Mijn ervaring met die auto's is dat het handiger is er wat extra's bij te vragen (accessoires, service, tank vol etc) ipv meer op je inruil. Want die prijzen staan bij merkdealers best wel vast.
Ik vond het bij mij een prima deal.Heb maar 1000 Euro per jaar afgeschreven dus vind het helemaal prima. En mocht hij morgen te koop staan voor veel meer, ook prima. Ik had dat zelf nooit voor elkaar gekregen nog afgezien van het gezeur en gedoe :7

Anoniem

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:10

Ik heb laatst mijn auto verkocht via ANWB, de garage waar ik mijn nieuwe auto kocht wou mijn auto niet eens hebben :') Kreeg er via ANWB nog 650 euro voor :+ Je moet wat foto's uploaden en informatie invullen en binnen een dag heb je een bod en kun je akkoord gaan of niet. Ik was er blij mee, via Marktplaats had ik er zeker niet meer voor gekregen en dan dat geleur en gezeur met mensen bij je huis :n Vriendin van mij had het ook gedaan en kreeg 3000 euro meer via ANWB dan haar garage inruil wou geven..

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:13

Liselot schreef:
Mag ik hier even inbreken? Ik ben op zoek naar een betrouwbare deposito met een hoge rente voor een jaar (of 2 jaar) vast.
Hebben jullie tips?


Leaseplan heeft 2 jaar voor 3.30%

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 00:10

Nou vandaag heel dapper met waterflesjes en pak krentenbollen op en neer geweest naar Eindhoven. Was ik blij dat ik dat allemaal in de auto had... zat middenin de paniek rondom dat gaslek :+
Dus waanzinnig lang over de terugweg gedaan maar dus wél met genoeg proviand aan boord :Y)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 01:15

Ja, was flinke puinhoop in Eindhoven en de wegen rondom. Blij dat ik op de Veldhoven locatie werk en niet op de HTC locatie, die mochten het pand niet meer uit. :=

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:54

Ik zag het op het nieuws voorbij komen, heftig inderdaad!

Hier mezelf aangewend om bij wat langere ritten of wanneer ik ergens moet wachten, bij school bijvoorbeeld, mijn glazen waterfles meeneem.

Voor diegenen die tuin planten willen, bij de Lidl zijn ze deze week voor een leuk bedrag. Bespaard flink vergeleken met de bouwmarkten/tuincentra en de kwaliteit vind ik echt goed voor weinig.

Qua boodschappen gaat het hier minder, geef veel tussendoor uit voor makkelijke maaltijden en lekkere dingen. Maar de afgelopen weken veel meal prep gedaan en daardoor bespaard dus ik laat het voor nu. Aankomende week weer kijken wat dan op de lijst komt te staan.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:19

Ja, was echt een puinhoop. Ik moest vanuit mijn werk in Arnhem naar huis in Eindhoven. Gelukkig woon ik in Eindhoven noord 5 minuten van de snelweg af, dus heb er uiteindelijk helemaal geen last van gehad.

Op dit soort momenten wordt het weer pijnlijk duidelijk dat Eindhoven geen grote wegen aan de oostkant heeft.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:23

Ik zit ten westen, wegen hier waren ook aardig volgelopen met sluipverkeer. Dat was hetgeen ik merkte toen ik naar het werk reed, kreeg onderweg de NL alert en zag bij het passeren van de N69 en de A67 dat het goed mis was op de snelweg, maar had op dat moment de link nog niet gelegd tussen de NL alert en dat het verkeer vast stond.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:39

Ik heb vandaag goed nieuws gehad.

Onze subsidie aanvraag voor isoleren van de woning is goedgekeurd *\o/*

Wordt binnen een week overgemaakt. Ga ik daarna linea recta door overmaken naar DUO. Scheelt weer een paar euro rente in de maand en maakt dat ik weer een paar maanden eerder klaar ben met aflossen. Zoals het er nu uitziet ongeveer mei volgend jaar.

Ook had ik lunch met mijn werkgever waar ik te horen heb gekregen dat ik weer loonsverhoging krijg. Ook weer fijn.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:49

Kregen vandaag een folder in de bus, en Picknick gaat vanaf heden ook bezorgen bij ons in het dorp.

Buiten dat ik zeer benieuwd ben of je met zo'n klein elektrisch wagentje mijn huis gaat bereiken ben ik ook wel benieuwd of mensen uit dit topic ervaring hebben met deze boodschappen bezorgservice.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:10

Yup. Jaren gebruikt. Vind de prijs schappelijk en de dienst is heel prettig. Hier kunnen we eigenlijk altijd wel vandaag bestellen en dan is het morgen in huis. Minimale bestelbedrag is heel redelijk.

Wel merkte we toen we voor een hele week gingen bestellen dat dan producten tegen het einde van de week toch minder worden.

Service is ook prima. Paar keer issues gehad dat de uien bijvoorbeeld al helemaal droog waren. Of dat iets dat beloofd was 3 dagen vers te zijn na twee dagen al verlept er uit zag.

Maar een simpel een foto en een berichtje via whatsapp en dan kreeg ik dat zonder problemen vergoed.

Ook het mee kunnen geven van flesjes en blikjes vind ik ideaal.

Tegenwoordig doen we meestal 1 keer in de week boodschappen in fysieke supermarkt waarbij we de aanbiedingen afgaan. Maar soms als we heel moe zijn of het weekend heel vol is bestellen we nog steeds wel eens.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:12

Hier dezelfde ervaring. Helaas bezorgen ze hier nu niet en verwacht het ook voorlopig niet.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:15

Overigens is de bezorging ook heel accuraat dus je hoeft er niet uren voor thuis te blijven. Het tijdvak is meestal 2 uur, maar sochtends krijg je vaak al een specifieker tijdvak. En ongeveer een half uur van te voren kun je het karretje volgen en de exacte tijd dat ze zullen komen zien.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:51

Buurvrouw is er erg tevreden over. Ik dacht dat er kortingscodes zijn voor de eerste bezorgingen, daar heeft zij het eens over gehad. Misschien dat je daar op internet wat over kunt vinden.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 00:21

Ik bestel/bestelde ook regelmatig bij picnic maar heb ook een nettorama om de hoek en merk dat, dat toch wel veel scheelt qua prijs. Picnic is dan wel weer goedkoper dan AH over het algemeen :)
Verder goede service en zeker tevreden als ik bestel!