We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:10

Kaitlyn schreef:
Hoeveel geld geven jullie per week uit aan boodschappen?
Ik denk dat mijn vriend en ik samen echt wel aan €150 per week uitkomen enkel voor eten / drinken.



20-30 per week, 1 persoon.

Charaz

Berichten: 24356
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:16

Ik heb me ook (weer) aangemeld bij Euroclix, vroeger weleens wat van laten uitbetalen.

xJolijn

Berichten: 2937
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:21

Ik ga dit topic ook volgen! Wat extra besparen kan nooit kwaad :)

Qua boodschappen ben ik (voor mij alleen, 1 volwassene) rond de €200 per maand kwijt.

Mijn grootste kostenpost (naast huur uiteraard) is op dit moment mijn auto. Of eigenlijk de benzine := Ik maak ontzettend veel kilometers (>3000 per maand). Dat is deels zakelijk, maar ook deels prive. Mijn familie woont, en mijn paard staat, op ca 120km van waar ikzelf woon. Dus dat is regelmatig op en neer. De laatste maanden was ik per maand >€600 aan de auto kwijt (verzekering, wegenbelasting en benzine).
Gelukkig ga ik daarop zeker de helft besparen vanaf december, omdat ik dan enkel nog werk om de hoek van huis en de zakelijke kilometers komen te vervallen. Tot die tijd is het nog een beetje behelpen.

Tancreda4

Berichten: 24116
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:22

Ik probeer onder de 250 per maand te blijven. 1 persoon en inclusief thuisbezorgd en inclusief verzorgingsprocten. Lukt niet altijd hier op te blijven :o

Hier valt m'n kattenvoer buiten.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 20-10-23 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24356
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:22

Ik geef voor 4 personen ongeveer 150,- per week uit aan boodschappen, veel meer dan ik graag zou willen eigenlijk.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:27

Rond de €300/€350 per maand. Gezin van 4.

BrankaZ

Berichten: 3904
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:32

Meld mij ook in dit topic. Besparen is tenslotte altijd fijn.


Kaitlyn schreef:
Hoeveel geld geven jullie per week uit aan boodschappen?
Ik denk dat mijn vriend en ik samen echt wel aan €150 per week uitkomen enkel voor eten / drinken.

Wij doen 1 keer per week boodschappen en als het nodig is dan fiets ik nog even naar de dorpssuper. Denk dat we nu op 80 tot 90 euro samen zitten. Dat was 70 tot 80 euro.
Moestuin is dit jaar niet heel goed gelukt, maar helpt ook om de kosten te drukken. Zeker als je vlees in de aanbieding in porties invriest en ook de kruiden die je veel gebruikt op voorraad hebt.

Boodschappen doe ik met lijstje. Dan vergeet ik minder en heb minder impulsaankopen. Meestal bij de Lidl, kijk dan vooraf ook even in de plus app of ze nog interessante aanbiedingen hebben.
Probeer ook vlak na het ontbijt te gaan want met een lege maag boodschappen doen is geheid nog iets lekkers extra kopen.

Euroclix ga ik eens opzoeken. Klinkt interessant.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:41

Euroclix ken ik ook niet. Zal eens googlen.

Ik ben 30-40 euro kwijt per week. 1 persoon.
Drogisterij-artikelen koop ik meestal bij de Action. En kattenvoer gaat via Zooplus.

Gitana

Berichten: 2715
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:42

Kaitlyn schreef:
Hoeveel geld geven jullie per week uit aan boodschappen?
Ik denk dat mijn vriend en ik samen echt wel aan €150 per week uitkomen enkel voor eten / drinken.


Ik zat (in mn eentje) tussen de 600 en 800 per maand :')
Nu bestel ik wekelijks voor ongeveer 70 a 80 euro aan boodschappen en haal ik enkel het kattenvoer bij een fysieke winkel _/-\o_ en het was eigenlijk helemaal niet moeilijk om te besparen. Ik vind koken leuk en maak nu elke dag superlekkere dingen. Alles is ook nog eens biologisch.
Wel heb ik flink ingeleverd op mijn lunch. Eerder nam ik echt luxe lunches mee naar werk, zoals rijst met allerlei groenten etc. Dat was best wel duur. Nu neem ik gewoon een broodje kipfilet of geitenkaas :')

Ghostattack

Berichten: 11260
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:51

Gitana schreef:
Kaitlyn schreef:
Hoeveel geld geven jullie per week uit aan boodschappen?
Ik denk dat mijn vriend en ik samen echt wel aan €150 per week uitkomen enkel voor eten / drinken.


Ik zat (in mn eentje) tussen de 600 en 800 per maand :')
Nu bestel ik wekelijks voor ongeveer 70 a 80 euro aan boodschappen en haal ik enkel het kattenvoer bij een fysieke winkel _/-\o_ en het was eigenlijk helemaal niet moeilijk om te besparen. Ik vind koken leuk en maak nu elke dag superlekkere dingen. Alles is ook nog eens biologisch.
Wel heb ik flink ingeleverd op mijn lunch. Eerder nam ik echt luxe lunches mee naar werk, zoals rijst met allerlei groenten etc. Dat was best wel duur. Nu neem ik gewoon een broodje kipfilet of geitenkaas :')


Oh my, wat at je dan zoal? :')

Ik kan niet echt meepraten over boodschappen omdat mijn vader daar verantwoordelijk voor is. Hij wil er niet op besparen, dus ik gok dat wij op de 100-120 euro per week zitten met zijn 2en. Hij komt regelmatig thuis met een doos tompoucen, stuk taart, random koekjes, dure kaasjes etc. "Is toch lekker" zegt ie dan haha

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:53

Qua boodschappen zijn wij altijd erg goedkoop uit. Vooral doordat ik veel op aanbiedingen let, groot inkoop en we veel plantaardig eten.
Wij zitten met twee personen op 35 tot 40 euro per week, dus zo'n 150 tot 170 euro per maand. Wat hoger dan vorig jaar door de inflatie, en ook omdat we tijdens weekendjes weg de laatste tijd vaker kant-en-klaar eten en snoep/chips kopen :o

Gitana

Berichten: 2715
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:55

sja Ghostattack, veel te luxe en te impulsief ook. Soms had ik iets gekocht en dan had ik ergens anders zin in en dan vergat ik het, dus lag het achterin de koelkast ergens en dan moet je het na een tijdje weggooien.
Ook veel te vaak potjes met groenten meenemen omdat het in de aanbieding is, en dan wel een heel mooie voorraadkast hebben maar er nooit van eten 8)7 gewoon heel onhandig en chaotisch ermee omgaan zegmaar :* echt super zonde dus ik ben blij dat ik 'om' ben.

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:05

Boodschappen maximaal 60 euro per week voor 2 volwassenen en 2 katten (voer en kattengrit reken ik bij de boodschappen). Vlees van de slager, zit er ook bij in. We eten niet weinig, veel A-merk, pakken/flessen drinken, is puur slim boodschappen doen.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:32

Ik kan gewoon niet begrijpen hoe je voor maar 30 euro een hele week kan eten? :')
Het mogen ook duidelijk zijn dat ik veel uitgeef aan boodschappen :D
(ben ook alleen)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:36

BaileyMix schreef:
Kaitlyn schreef:
Hoeveel geld geven jullie per week uit aan boodschappen?
Ik denk dat mijn vriend en ik samen echt wel aan €150 per week uitkomen enkel voor eten / drinken.



20-30 per week, 1 persoon.


Hoe doe je dat?
ben wel benieuwd.

Afgelopen 2 weken ben ik wel goed bezig geweest en 0 euro (zelf) aan boodschappen uitgegeven.
Iemand die bij mij bleef slapen heeft 1x de boodschappen betaald en gekookt voor mij.
Veel bij mijn ouders geweest dus dat scheelt ook al.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:43

Needje schreef:
Ik kan gewoon niet begrijpen hoe je voor maar 30 euro een hele week kan eten? :')
Het mogen ook duidelijk zijn dat ik veel uitgeef aan boodschappen :D
(ben ook alleen)


Goed kijken wat je koopt denk ik? Bij mij zijn boodschappen alleen levensmiddelen, soms toiletpapier, vaatwastabletten of iets anders kleins, maar dat koop ik eigenlijk altijd apart.

Wasmiddel etc haal ik sowieso maar 1 of 2 keer per jaar en dan in een hele goede sale.

Kaitlyn

Berichten: 9738
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:44

Ik begrijp ook niet hoe mensen onder de €50 boodschappen kunnen doen in de week. Ik bestel toch al gauw tussen de €80 en €100 per week voor drinken en eten en daarnaast gaan we nog weleens de supermarkt in voor het eea.
Nu moet ik ook zeggen dat wij er echt niet op letten en ook rustig een keer een stuk vlees voor €60 halen. En gaat er hier het nodige aan snoep/chocolade/chips/frisdrank doorheen.
Mijn vriend moet binnenkort 5 maanden weg voor zijn werk en is dan alleen de weekenden thuis. Dat wordt wel weer een stuk voordeliger boodschappen doen. :=

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:48

Kaitlyn schreef:
Ik begrijp ook niet hoe mensen onder de €50 boodschappen kunnen doen in de week. Ik bestel toch al gauw tussen de €80 en €100 per week voor drinken en eten en daarnaast gaan we nog weleens de supermarkt in voor het eea.
Nu moet ik ook zeggen dat wij er echt niet op letten en ook rustig een keer een stuk vlees voor €60 halen. En gaat er hier het nodige aan snoep/chocolade/chips/frisdrank doorheen.
Mijn vriend moet binnenkort 5 maanden weg voor zijn werk en is dan alleen de weekenden thuis. Dat wordt wel weer een stuk voordeliger boodschappen doen. :=


1 stuk vlees voor 60 euro? Wat haal je dan?

Ik probeer zoveel mogelijk suikervrij te eten, voor de kinderen is er wel snoep/chips in huis, maar chocolade en frisdrank heb ik maar sporadisch in huis.

Kaitlyn

Berichten: 9738
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:50

PSvanLot schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik begrijp ook niet hoe mensen onder de €50 boodschappen kunnen doen in de week. Ik bestel toch al gauw tussen de €80 en €100 per week voor drinken en eten en daarnaast gaan we nog weleens de supermarkt in voor het eea.
Nu moet ik ook zeggen dat wij er echt niet op letten en ook rustig een keer een stuk vlees voor €60 halen. En gaat er hier het nodige aan snoep/chocolade/chips/frisdrank doorheen.
Mijn vriend moet binnenkort 5 maanden weg voor zijn werk en is dan alleen de weekenden thuis. Dat wordt wel weer een stuk voordeliger boodschappen doen. :=


1 stuk vlees voor 60 euro? Wat haal je dan?

Ik probeer zoveel mogelijk suikervrij te eten, voor de kinderen is er wel snoep/chips in huis, maar chocolade en frisdrank heb ik maar sporadisch in huis.


Een groot stuk ossenhaas voor beef Wellington onder andere. :j

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:53

Maar dan doe je minstens een kilo ossenhaas in een beef Wellington?

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:54

Als je dan voor 30 euro eten haalt, wat haal je dan?
(serieus echt benieuwd naar wat mensen eten in een week, en of ik dan zo apart eet :D )

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:55

Kaitlyn schreef:
Ik begrijp ook niet hoe mensen onder de €50 boodschappen kunnen doen in de week. Ik bestel toch al gauw tussen de €80 en €100 per week voor drinken en eten en daarnaast gaan we nog weleens de supermarkt in voor het eea.
Nu moet ik ook zeggen dat wij er echt niet op letten en ook rustig een keer een stuk vlees voor €60 halen. En gaat er hier het nodige aan snoep/chocolade/chips/frisdrank doorheen.
Mijn vriend moet binnenkort 5 maanden weg voor zijn werk en is dan alleen de weekenden thuis. Dat wordt wel weer een stuk voordeliger boodschappen doen. :=

Als mijn man 5 maanden lang alleen in weekend thuis zou zijn, dan zou dat absoluut veel meer dan de helft schelen aan kosten _O-

Wij gingen eerder eigenlijk wekelijks wel uit eten of buitenshuis borrelen/lunchen. Dan vaak nog een keer eten bestellen. Dat doen we nauwelijks meer nu we een grote verbouwing hebben en een dochter. Dus alleen dat heeft ons al veel geld gescheeld. Maar op de gewone boodschappen zelf, zouden we een stuk meer kunnen besparen. Maarrr dat zou ook betekenen dat we ons moeten aanwennen om minder frisdrank te drinken en minder te snacken. Vooral voor mijn man zou dat wel erg lastig zijn.

Een weekplanning maken voor het eten heeft ons al simpelweg zo'n 100/150 per maand gescheeld. En daarbij ook goed kijken naar wat we nog in huis hebben. Aanbiedingen kijk ik niet naar en momenteel door slecht eten door zwangerschap ben ik ook weer wat makkelijker. Maar met in toekomst weer meer op aanbiedingen koken zou ook alweer veel kunnen schelen.

Kaitlyn

Berichten: 9738
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:55

PSvanLot schreef:
Maar dan doe je minstens een kilo ossenhaas in een beef Wellington?


Ja zo'n 800 gram inderdaad. :j

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:57

Ik deed ook ooit aan 30 euro per week voor één persoon, maar dat was in 2017 ofzo. :') Nu weet ik ook niet meer hoe dat zou kunnen.

Wij kopen vlees groot in bij de slager, dat is zo’n 30 euro per maand denk ik. 35 a 40 maximaal. Wekelijks verschilt het nog wel eens qua extra’s. Vorige week heb ik 50 euro uitgegeven, deze week heb ik alleen wat extra melk gekocht nog. :') We hadden namelijk nog vrij veel ingrediënten over van een Picnic bestelling zo’n twee weken terug waarbij we 60 hebben uitgegeven. Daar hebben we nog steeds wel veel van over, dus ik verwacht deze week eigenlijk geen kosten behalve misschien een pak melk ofzo.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:58

Kaitlyn schreef:
PSvanLot schreef:
Maar dan doe je minstens een kilo ossenhaas in een beef Wellington?


Ja zo'n 800 gram inderdaad. :j


Daar zou ik echt een maand van eten haha.