Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 15:27

Hoi bokkers,

Ik ben nogal een twijfelaar en ik haat veranderingen. Alles moet idealiter op de automatische piloot :D Dit zodat mijn hoofd lekker leeg blijft. Daarom zie ik al eeuwen op tegen het kopen van een nieuwe telefoon, en stel ik dit steeds maar uit.
Helaas kan ik inmiddels niet meer in mijn mail, bank en een aantal apps. Veel websites werken ook niet meer. Bokt nog wel maar het is wachten tot dat ook niet meer lukt :+
Dus nu moet ik van mezelf een nieuwe telefoon. Elke keer denk ik dat ik eruit ben maar dan denk ik is het niet te duur? Kan ik niet beter een stapje eronder gaan zitten zodat het goedkoper wordt? Maar krijg ik dan geen spijt? Nee misschien beter toch voor iets nieuwers gaan.
Maargoed, dan twijfel ik weer of ik wel de goeie kies, want ja, is die van een ander merk niet toch beter?

Mijn favo opties:

Samsung S23 ultra. Voordelen: goede camera, bewezen merk.
Iphone 14 pro. Voordelen: goede camera, bewezen merk, heb nu ook een iPhone dus makkelijk overzetten.
Google pixel 8 pro. Voordelen: net nieuw, 7 jaar updates beloofd, goede camera, leuke nieuwe opties qua fotobewerking, relatief goedkoop voor zo’n nieuwe telefoon.

Ik neig nu zelf het meest naar de Google omdat ik dan tenminste tot 2030 updates krijg, en dus niet meer het gezeik van een andere telefoon krijg. Echter kun je de Samsung en iPhone inmiddels al wel wat goedkoper krijgen, ook bijv refurbished, omdat deze al wat langer op de markt zijn. Met de Google wordt dit lastig dus betaal je al gauw de volle prijs.
Ook twijfel ik aan de batterij van de Google, en aan hoeveel geheugen ik dan zou moeten nemen als ik er zo lang mee wil doen. Want zulke foto’s en video’s nemen natuurlijk veel meer ruimte dan die mijn iPhone 8 (van 64gb) maakt.
En tot een paar weken geleden (toen de Google pixel 8 pro er nog niet was) was de 7 pro nog helemaal geweldig volgens allemaal websites. Nou.. als ik m’n best doen kan ik die wel voor 400 euro ofzo de eerste de kop tikken.. dus dat is toch voor minder de helft dan de 8. Maarja dan heb je niet die 7 jaar updates...
Nouja en zo ga ik maar door.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? O:)

Mila_p
Berichten: 124
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:48

ikzelf zou voor de iphone gaan, ik heb zelf nu ook een iphone en ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit een ander merk zal kopen. Als de prijs een grote rol speelt, kan je ook altijd voor de 13 pro gaan. Refurbished bij mobico (van deze site heb ik ook mijn gsm gehaald) kost aanzienlijk minder. Wel zou ik gaan voor de nieuwstaat versie en gene met gebruikssporen. Er wordt ook gezegd dat de 14 bijna geen voordelen heeft tov de 13. Nu goed, dit is uiteraard wat ik zou doen... :D

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:51

Een Iphone en dan vanwege het feit ik erg lui ben en omdat overzetten een eitje is van de ene naar de ander.
Kijk eens voor de 13 mini.

Slmt9

Berichten: 4801
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:54

Iphone, ik zie mijzelf ook nooit meer overstappen. Is stabiel, nooit problemen mee en goeie kwaliteit. Daarnaast hebben we alles in cloud hangen en is alles verbonden met elkaar (macbook, watch, gezin in zoek mijn Iphone etc) en dat gemak wil ik ook niet meer anders :+

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:57

Je hebt een iPhone 8? Die krijgt alleen de nieuwste update niet maar met iOS 16 zou toch alles gewoon moeten werken, vreemd.
Mijn man heeft de SE en werkt nog goed.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 16:06

BigOne schreef:
Je hebt een iPhone 8? Die krijgt alleen de nieuwste update niet maar met iOS 16 zou toch alles gewoon moeten werken, vreemd.
Mijn man heeft de SE en werkt nog goed.

Zal wel een geheugendingetje zijn... ik heb maar 64 fb

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 16:13

Ik heb een iPhone privé en een Samsung voor m’n werk. Als je iPhone gewend bent en je wil makkelijke bediening ipv opnieuw dingen moeten aanleren qua bediening / knoppen: blijf bij iPhone. Ik heb die Samsung nu twee jaar (ervoor ook een Samsung) en ik heb nog steeds regelmatig de neiging om ‘m uit het raam te gooien.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 16:21

Lekker bij iPhone blijven. Als je het besturingssysteem van Apple eenmaal gewend bent krijg je echt de kriebels van een ander systeem.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 17:21

Als je iPhone gewend bent dan ga je Samsung haten. Ik kan echt niks met de Samsung van mijn moeder. Zo onlogisch. Gewoon weer iPhone en dan 128 gb nemen minimaal.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 17:35

Allemaal iPhone fans hier zie ik...
Ik kom van Samsung af en ik vervloekte juist iPhone in het begin.
Ik moet zeggen, ik heb laatst een tijdje een Motorola gebruikt en ik kwam er prima mee uit de voeten dus dat zou het probleem niet zijn.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 17:52

Persoonlijk zou ik, als je updates zo belangrijk vind, gaan voor een google pixel pro, de 7 heeft nog 4 jaar gegarandeerd updates en de 8 dus zelfs 7. Je geeft aan dat het besturingssysteem je niet uitmaakt.

Besef dat als je 8 jaar met de prixel 8 pro doet (1 jaar na de laatste gegarandeerde update), dit neerkomt op zo'n 140 euro per jaar aan afschrijving (1100 euro via google), nog geen 12 euro per maand (uitgegaan van geen abonnement, met abonnement kan je hem krap 1000 euro krijgen en dus ruim 10 euro per maand). Wil je lang met je telefoon doen, zou ik niet voor een refurbished gaan en dus zit je al snel aan de 700 euro voor een pixel 7 pro, maar dan 'slechts' voor 5 jaar (incl. 1 jaar na de laatste gegarandeerde update). Dan ben je dus meer geld per maand kwijt.

Dat gaat er echter wel vanuit dat je de volledige tijd vol maakt. Als dat niet zo is kan je inderdaad beter voor een google pixel 7 pro gaan.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 17:53

Ik ben een Huawei, naar een iPhone SE 2020 gegaan en daarna naar een Google Pixel 7. Heb geen enkel moment spijt gehad. Ik heb 256GB en die zit nog niet halfvol, sla echter wel alle foto's/video's op in de Google drive (heb daarvoor wel een abonnement van €1,99 per maand). Mijn batterij gaat prima een dag mee, in tegenstelling tot de SE 2020. Camera is ook goed. De Pixel 8 Pro zal nog wel beter zijn dan de mijne haha.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:01

Ik heb de IPhone 14 pro en vind hem geweldig, net als de Iphones die ik hiervoor had :D

De camera is ook echt heel goed en tja ik kan zelf niks met Samsung.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:12

Ineke2 schreef:
Ik heb de IPhone 14 pro en vind hem geweldig, net als de Iphones die ik hiervoor had :D

De camera is ook echt heel goed en tja ik kan zelf niks met Samsung.


Moet altijd een beetje lachen om die Iphone contra Samsung teksten. Kan niks met Samsung??? kan niks met Iphone???.
Kwestie van mee aan de slag gaan en je went aan beide besturingssystemen. Prive al vanaf de eerste Samsung trouw gebleven, bevalt me uitstekend. Toen kwam werk met een Iphone, help dacht ik. Maar toch mee aan de slag gegaan(moest wel als diensttelefoon) en raad es: ook de Iphone bevalt me prima.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:29

Ik ben zo'n persoon die niets met Apple-producten kan. Dat begon al op de middelbare, met de verschillende iPods (inclussief the nano en de shuffle) en de eerste kennismaking met de iMac. Het is de reden geweest dat ik de smartphone langdurig uitgesteld heb, want ik kreeg het niet in mijn vingers. Uiteindelijk toch voor de bijl gegaan met een Samsung Note 2. Ik kon er vanaf dag één zogezegd mee lezen en schrijven.

Jaren later heb ik uiteindelijk toch een iPhone 5S genomen, want kleine telefoons waren uit en ik wilde een vervanger voor mijn kleine featurephone (ouderwetse nokia) naast nog altijd mijn Note2 (die ik voornamelijk nog voor langdurig gebruik inzette, zoals treinreizen en als ereader. Die was ondertussen 4 jaar oud geworden). Eerst had ik een Sony Z3 Compact gebruikt, maar nadat tot 2x toe het scherm spontaan was gebarsten (bleek een bekend probleem met te hoge schermspanning te zijn), toch dan maar een iPhone.

Ik heb een jaar lang geprobeerd het in de vingers te krijgen, maar het bleef voor mij compleet contra-intuitief en toen mijn broertje graag een iPhone wilde omdat dit makkelijker was met agenda delen met zijn vriendin, heb ik hem na 15 maanden met liefde mijn S5 cadeau gedaan. Terug naar de Samsung gegaan en het was direct gewend.

Dit zal absoluut niet voor iedereen zo zijn, maar het is ook absoluut niet voor iedereen niet. De TS geeft aan er geen problemen mee te hebben, dus bij haar is het geen factor.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 18:35

Mizora schreef:
Persoonlijk zou ik, als je updates zo belangrijk vind, gaan voor een google pixel pro, de 7 heeft nog 4 jaar gegarandeerd updates en de 8 dus zelfs 7. Je geeft aan dat het besturingssysteem je niet uitmaakt.

Besef dat als je 8 jaar met de prixel 8 pro doet (1 jaar na de laatste gegarandeerde update), dit neerkomt op zo'n 140 euro per jaar aan afschrijving (1100 euro via google), nog geen 12 euro per maand (uitgegaan van geen abonnement, met abonnement kan je hem krap 1000 euro krijgen en dus ruim 10 euro per maand). Wil je lang met je telefoon doen, zou ik niet voor een refurbished gaan en dus zit je al snel aan de 700 euro voor een pixel 7 pro, maar dan 'slechts' voor 5 jaar (incl. 1 jaar na de laatste gegarandeerde update). Dan ben je dus meer geld per maand kwijt.

Dat gaat er echter wel vanuit dat je de volledige tijd vol maakt. Als dat niet zo is kan je inderdaad beter voor een google pixel 7 pro gaan.

Dit was ook hoe ik aan het denken was, vandaar dat ik aan de pixel 8 pro dacht.
Ik was alleen benieuwd of er nog iemand is die wat over de camera’s te zeggen heeft of de batterijduur.. en was benieuwd of er enthousiastelingen waren voor de Samsung

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 18:39

CharleyT schreef:
Ineke2 schreef:
Ik heb de IPhone 14 pro en vind hem geweldig, net als de Iphones die ik hiervoor had :D

De camera is ook echt heel goed en tja ik kan zelf niks met Samsung.


Moet altijd een beetje lachen om die Iphone contra Samsung teksten. Kan niks met Samsung??? kan niks met Iphone???.
Kwestie van mee aan de slag gaan en je went aan beide besturingssystemen. Prive al vanaf de eerste Samsung trouw gebleven, bevalt me uitstekend. Toen kwam werk met een Iphone, help dacht ik. Maar toch mee aan de slag gegaan(moest wel als diensttelefoon) en raad es: ook de Iphone bevalt me prima.

Ja dit heb ik ook. Als ik maar retegoeie camera heb, de accu enigszins blijft functioneren en ik nooit meer een nieuwe telefoon hoef :+
Grapje natuurlijk maar ik haat het om een nieuwe telefoon te moeten, dus hij moet zo lang mogelijk mee. Deze heb ik echt al ook al jaren. Zeker al wel 6 jaar als het niet langer is. De batterij is in de kou binnen 10 minuten leeg, ik laad hem 300 keer per dag op, maar ik neem nu een nieuwe omdat ik echt niet meer bij mijn bankzaken en mail kan.
Rocketscience zal het sowieso niet zijn om aan een ander besturingssysteem te wennen lijkt me. En aangezien hij jaren mee moet heb ik daar tijd genoeg voor

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:49

Samsung galaxy klein, is van begin 2018 en werkt braaf. Maar telefoon hier is prepaid, bellen, sms, foto's, afspraken en notities, meer mag die niet, daar is de laptop voor, batterij opladen is dus ong. 1x/week. Als ik mij goed herinner was die 100 euro.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 18:55

Ja ik moet er ook op internetten enzo. Heb thuis geen internetaansluiting. En heb ook geen tv dus als ik iets wil kijken moet het ook op mijn telefoon.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:57

Ik ben Samsung- fan. En ik ben van mening dat als je iets hebt dat goed werkt, je daar lekker bij moet blijven (ongeacht welk merk dat dan is).
Mijn man aanbidt iphone, maar vindt de foto's van mijn Samsung altijd mooier.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 19:01

Goof schreef:
Ik ben Samsung- fan. En ik ben van mening dat als je iets hebt dat goed werkt, je daar lekker bij moet blijven (ongeacht welk merk dat dan is).
Mijn man aanbidt iphone, maar vindt de foto's van mijn Samsung altijd mooier.

Komt dat omdat jouw Samsung nieuwer is of van een luxere versie, of omdat bij een gelijkwaardig bouwjaar en versie Samsung gewoon mooiere foto’s maakt dan iPhone?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:02

CharleyT schreef:
Moet altijd een beetje lachen om die Iphone contra Samsung teksten. Kan niks met Samsung??? kan niks met Iphone???.
Kwestie van mee aan de slag gaan en je went aan beide besturingssystemen. Prive al vanaf de eerste Samsung trouw gebleven, bevalt me uitstekend. Toen kwam werk met een Iphone, help dacht ik. Maar toch mee aan de slag gegaan(moest wel als diensttelefoon) en raad es: ook de Iphone bevalt me prima.

Tja ik heb van mijn werkgever een samsung telefoon, maar kan er na 2 jaar nog steeds niks mee. Ja ik bel er mee meer niet.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:11

Ineke2 schreef:
CharleyT schreef:
Moet altijd een beetje lachen om die Iphone contra Samsung teksten. Kan niks met Samsung??? kan niks met Iphone???.
Kwestie van mee aan de slag gaan en je went aan beide besturingssystemen. Prive al vanaf de eerste Samsung trouw gebleven, bevalt me uitstekend. Toen kwam werk met een Iphone, help dacht ik. Maar toch mee aan de slag gegaan(moest wel als diensttelefoon) en raad es: ook de Iphone bevalt me prima.

Tja ik heb van mijn werkgever een samsung telefoon, maar kan er na 2 jaar nog steeds niks mee. Ja ik bel er mee meer niet.

Ik heb precies hetzelfde, maar dan omgekeerd. Heb al 10 jaar een Iphone van het werk (nou ja, meerdere Iphones gehad in de loop der jaren) maar ik vind het dus echt ondingen :') Zo vreselijk onlogisch allemaal.
Ik moet er wel mee werken, en dat lukt me ook wel hoor. Maar heel eerlijk? Geef mij maar Android.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 19:44

Ik kan met beide maar ik wil gewoon de beste. Beste camera met name

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:54

Dorine92 schreef:
Ja ik moet er ook op internetten enzo. Heb thuis geen internetaansluiting. En heb ook geen tv dus als ik iets wil kijken moet het ook op mijn telefoon.

Je kan van je telefoon een hotspot maken en dan via een laptop internetten, etc. groter scherm is een stuk fijner voor je ogen en beter overzicht van wat je doet.