Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:19

Klopt IMEI (ook identificatie nummer) is bij mobile telefoons ook het serie nummer.

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:22

Dorine92 schreef:
Joy_Mennings schreef:
Tegenwoordig kun je telefoons niet echt meer open maken. Ik kam dat niet bij mijn Pixel in ieder geval.

Je kunt het ook bij instellingen vinden: instellingen > over de telefoon > Model

Ik zie inderdaad iets staan. Moet er later even goed voor zitten. Ik zie dat de imei nummers in de telefoon en op de doos overeenkomen en die komen ook overeen met het serienummer op de factuur. Dus in de telefoon heet het imei maar dat is hetzelfde als het serienummer op de factuur


Dat is fijn! Dan even contact opnemen met de winkel van de factuur :j want dan heb je gewoon garantie.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:19

BeFunny schreef:
Klopt IMEI (ook identificatie nummer) is bij mobile telefoons ook het serie nummer.


Is dat altijd zo? Ik heb 2 IMEI nummers maar die zijn beide anders dan het serienummer.

BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:32

Joy_Mennings schreef:
BeFunny schreef:
Klopt IMEI (ook identificatie nummer) is bij mobile telefoons ook het serie nummer.


Is dat altijd zo? Ik heb 2 IMEI nummers maar die zijn beide anders dan het serienummer.



Één IMEI nummer is meestal gekoppeld aan simkaart één. Verder zouden toestellen met een 3G/4G functionaliteit één IMEI nummer hebben dat ook het serienummer is. Bij mijn weten alle toestellen met dus die functionaliteit en dat zou dan IMEI nummer twee zijn als je er twee hebt.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:44

BeFunny schreef:
Één IMEI nummer is meestal gekoppeld aan simkaart één. Verder zouden toestellen met een 3G/4G functionaliteit één IMEI nummer hebben dat ook het serienummer is. Bij mijn weten alle toestellen met dus die functionaliteit en dat zou dan IMEI nummer twee zijn als je er twee hebt.


Hmm vreemd. Ik heb dus twee IMEI nummers (heb dual sim, dus beide gekoppeld aan een sleuf). Beide nummers zijn bijna identiek. Maar mijn serienummer is compleet anders en een combinatie tussen letters en cijfers in plaats van alleen cijfers.

BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:59

Ik vind er iets over bij I phone (en dat kan per serie zeg maar verschillen)
Afbeelding

Op de achterkant van de simkaart houder dus.

Daar is IMEI en serie nummer verschillend maar de eerste 5 cijfers zijn wel het zelfde valt me op.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:38


Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 14:45

Joy_Mennings schreef:
BeFunny schreef:
Één IMEI nummer is meestal gekoppeld aan simkaart één. Verder zouden toestellen met een 3G/4G functionaliteit één IMEI nummer hebben dat ook het serienummer is. Bij mijn weten alle toestellen met dus die functionaliteit en dat zou dan IMEI nummer twee zijn als je er twee hebt.


Hmm vreemd. Ik heb dus twee IMEI nummers (heb dual sim, dus beide gekoppeld aan een sleuf). Beide nummers zijn bijna identiek. Maar mijn serienummer is compleet anders en een combinatie tussen letters en cijfers in plaats van alleen cijfers.

Klopt dit heb ik ook

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:40

BrankaZ schreef:
Dat is volgens deze afbeelding bij een iPhone het geval, maar is dat hetzelfde bij een Google Pixel telefoon?


Aanvulling: een linkje met de informatie over IMEI en andere ID's bij een Pixel:
https://support.google.com/pixelphone/a ... 2530?hl=nl



Oké volgens dit klopt het dus dat het verschillende nummers zijn. Gelukkig

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:19

Ben je al iets meer gewend aan de telefoon ts?
Ben je al terug geweest naar een telefoon winkel ts?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 09:44

Yenni schreef:
Ben je al iets meer gewend aan de telefoon ts?
Ben je al terug geweest naar een telefoon winkel ts?

Ik hoefde er verder niet aan te wennen, ik vind het allemaal super logisch. Ik was hier dus terecht niet bang voor.
Nee ben niet naar een winkel geweest. Ik denk dat de batterij gewoon even moest inwerken want inmiddels doet ie het wel beter. Elke dag opladen moet zeker wel maargoed dat is al een stuk beter dan mijn vorige telefoon. Die moest elk uur ongeveer :+
Het enige waar ik me nog aan irriteer is dat hij soms niet verder wil als ik iets wil bestellen. Maar mijn collega zei dat dat komt door slecht internet. Nja mijn vorige telefoon had dat niet maargoed. Ik denk dat je met een nieuwere telefoon sowieso op bepaalde punten erop achteruit gaat. Ik kan bijvoorbeeld ook niet meer zomaar een screenshot maken van mijn salarisstrook. Dan wordt het een zwarte screenprint. Dan heeft Google blijkbaar voor mij verzonnen dat het privacy is ofzo. Maargoed als je hem dan opent in pdf lukt het wel
Nog steeds weinig fotos gemaakt. Alleen even heel gauw klik maar dan heb ik dus totaal mijn best niet gedaan. Bij die voet had ik 5 uur ofzo in bad gelegen dus had een rimpelhuid.. en ik dacht dat is een mooi moment om te kijken hoe scherp ie kan. Ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Geen idee of ze op bokt ook zo goed uit de verf komen.
Die drie van het eten zijn gister gemaakt maar wel in whatsapp dus die zijn waarschijnlijk al wat minder in kwaliteit dan direct via de camera


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hmm nee op bokt zijn ze lang niet zo scherp als op mijn telefoon.. maargoed het gaat om het idee

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:35

@ts, hoe bevalt de telefoon verder?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 11:17

ApplePapple schreef:
@ts, hoe bevalt de telefoon verder?

Nou op wat fouten na bevalt hij prima.

Wat ik erg irritant vind is dat ik inmiddels al heel vaak heb gehad dat ik iets wil bestellen/regelen en dan betalen.. en dan word ik dus op een gegeven moment mijn ing app in gestuurd, maar dan gewoon in het hoofdmenu. Dus niet dat ik doorgestuurd word naar een betaling die ik moet bevestigen, zoals je zou verwachten. Maar ik beland dus gewoon in het hoofdmenu en dan denk ik ja... en... wat nu dan??
Ja... Niks dus. En dan ga ik terug naar de bestelling en die is dan dus afgebroken want de enige manier om terug te gaan, is de betaling afbreken. En dan is mijn bestelling geannuleerd. En ik had dus 1 keer dat daardoor het artikel wat ik wilde bestellen vervolgens net voor mijn neus was weggekaapt door een ander. Heel irritant. Het lijkt erop dat als ik de tweede keer eerst inlog in mijn bank app, en dan gauw de bestelling doe, dat ie het dan wel doet. Maar ik vind het heel irritant dit. Zeker als je telefoon zo duur en nieuw is. Hoop dat dit gauw wordt opgelost met een update oid

Had laatst ook nog iets anders raars. Ook echt heel bijdehand. Kreeg ineens een melding dat mijn fotos meer dan 800 keer bekeken waren. Ik dacht huh waar hebben ze het over. Was ik dus in het Concertgebouw geweest en even 2 fotos gemaakt tijdens de voorstelling. Gewoon even de camera testen. Heeft Google dus gezien dat ik in het Concertgebouw was, en mijn prive fotos zomaar op google maps gezet!!!!! Ik heb van alles in de instellingen lopen klooien en hoop dat dit de laatste keer was dat ze zoiets belachelijks doen. Zijn ze nou helemaal gek geworden! Voor zoiets moeten ze minstens in drievoud toestemming vragen vind ik

Verder heb ik nog niks gedaan met de camera maar ik ga volgende week op vakantie voor een maand, dus dan kan ik eindelijk mijn camera goed testen

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 03:56

Ik heb een Android maar dezelfde problemen met de ING app.
Het gebeurt vaak dat ik een tikkie 2 of 3 keer moet openen voor ik hem kan betalen.
Lijkt een vrij willekeurig probleem want in mijn omgeving ken ik niemand die dit probleem herkent.

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:16

Dat eerste ligt idd aan de ing app. Ik hoor er daar meerdere over met verschillende telefoons helaas. Zelf ook last van. Ook mobiel betalen gaat helaas niet altijd goed.

Dat 2e zou gewoon niet mogen gebeuren. Moest je idd nog iets veranderen bij de instellingen? Ik heb het ook nog nooit gezien moet ik zeggen. Alleen mijn eigen geplaatste foto's in reviews.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 07:45

Oei, dat over die review zou idd niet mogen gebeuren. Wat slecht zeg dat Google dat zo maar heeft gedaan. Is voor mij toch wel een twijfel om voor die telefoon te gaan.

BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:01

Dat met betalingen via ING heb ik ook wel eens en dat komt idd door de ING app.

Dat tweede is echt niet ok.
En kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Ik heb dat met Android nooit gehad. Denk dat je instellingen bij Google even moet aanpassen en vooral de toestemmingen tot camera en bestanden :j

Dat heeft niks met de telefoon zelf te maken maar de toestemmingen die je geeft en dus ok hebt aangevinkt vaak al bij het instellen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 09:59

Biebz schreef:
Dat eerste ligt idd aan de ing app. Ik hoor er daar meerdere over met verschillende telefoons helaas. Zelf ook last van. Ook mobiel betalen gaat helaas niet altijd goed.

Dat 2e zou gewoon niet mogen gebeuren. Moest je idd nog iets veranderen bij de instellingen? Ik heb het ook nog nooit gezien moet ik zeggen. Alleen mijn eigen geplaatste foto's in reviews.

Dat eerste heb ik met mijn vorige telefoon nooit gehad dus dat is wel een achteruitgang dan

Ik heb eea veranderd bij de instellingen en hoop dat het nu over is. Anders kan de hele wereld vanaf volgende week genieten van mijn vakantiefoto's

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 10:01

BeFunny schreef:
Dat met betalingen via ING heb ik ook wel eens en dat komt idd door de ING app.

Dat tweede is echt niet ok.
En kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Ik heb dat met Android nooit gehad. Denk dat je instellingen bij Google even moet aanpassen en vooral de toestemmingen tot camera en bestanden :j

Dat heeft niks met de telefoon zelf te maken maar de toestemmingen die je geeft en dus ok hebt aangevinkt vaak al bij het instellen.

Ik heb bij letterlijk alles waar ze toestemming vroegen nee gezegd in het begin. En als dan een app daardoor niet werkte en aangaf waarom, dan pas gaf ik toestemming. Want zonder toegang tot je locatie werkt Google maps niet en zonder toegang tot je camera kun je geen foto delen op whatsapp

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:48

Dorine92 schreef:
BeFunny schreef:
Dat met betalingen via ING heb ik ook wel eens en dat komt idd door de ING app.

Dat tweede is echt niet ok.
En kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Ik heb dat met Android nooit gehad. Denk dat je instellingen bij Google even moet aanpassen en vooral de toestemmingen tot camera en bestanden :j

Dat heeft niks met de telefoon zelf te maken maar de toestemmingen die je geeft en dus ok hebt aangevinkt vaak al bij het instellen.

Ik heb bij letterlijk alles waar ze toestemming vroegen nee gezegd in het begin. En als dan een app daardoor niet werkte en aangaf waarom, dan pas gaf ik toestemming. Want zonder toegang tot je locatie werkt Google maps niet en zonder toegang tot je camera kun je geen foto delen op whatsapp


Vraagje: heb je gps altijd aan staan? Ik gebruik gps alleen als ik google maps als routeplanner gebruik. Zodra ik op bestemming ben gaat gps weer uit. Misschien dat het helpt.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 12:13

CharleyT schreef:
Dorine92 schreef:

Vraagje: heb je gps altijd aan staan? Ik gebruik gps alleen als ik google maps als routeplanner gebruik. Zodra ik op bestemming ben gaat gps weer uit. Misschien dat het helpt.

Maar dan gaat ie toch elke keer weer vragen stellen van geef je deze keer wel toestemming enz. Das ook wel heel irritant om elke keer weer zo'n vragenlijst te moeten invullen. Ik gebruik de apps te vaak en ben te druk om elke keer eerst overal toestemming voor te moeten geven.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:41

Afbeelding

Locatie zit bovenin, bij je settings. Die kun je met 1 klik aan of uit zetten.

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:07

Ik kreeg nu idd een melding dat mijn foto's meer dan 10.000 keer bekeken waren.
Vervolgens ook een mailtje erover.
Afbeelding

Maar dit zijn foto's die ik zelf bij een review heb gezet. Dus zelf openbaar.
Heb jij toen niet perongeluk een review geplaatst over die plek?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 14:27

callippo schreef:
[ [url=m/dcMM0P.png]Afbeelding[/url] ]

Locatie zit bovenin, bij je settings. Die kun je met 1 klik aan of uit zetten.

Bij mij niet

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 14:27

Biebz schreef:
Ik kreeg nu idd een melding dat mijn foto's meer dan 10.000 keer bekeken waren.
Vervolgens ook een mailtje erover.
[ [url=m/Mslytu.png]Afbeelding[/url] ]

Maar dit zijn foto's die ik zelf bij een review heb gezet. Dus zelf openbaar.
Heb jij toen niet perongeluk een review geplaatst over die plek?

Nee met andere foto's wel. Maar met deze niet