Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 01:56

dalena schreef:
Ik heb de s23+


[ [url=m/o1vEmz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mY0xd1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oIp3WM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/37Aw8q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DCHf48.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kHsy9v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oITcQu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rhbbz7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vriend heeft de ultra, zal eens kijken of ik wat foto's van zijn telefoon kan plaatsen

Ja ben benieuwd want die wil ik eventueel

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 06:56

Dorine92 schreef:
Sure_lee schreef:
Wat foto's van afgelopen week met mijn S23+
[ [url=m/UH891E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NXQvrz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8SWHNg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c33Jn7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wnr3RZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Ik ben ook benieuwd of het bewerkt is


De telefoon heeft gewoon veel opties qua scherpte en diepte en of je het bijvoorbeeld warm of levendig zet.
Ik kijk of ik wil fotograferen in de normale foto stand of bijvoorbeeld portret. Maakt soms echt veel uit in het resultaat. Ook qua inzoomen. In de ene stand is dat mooier dan in de andere.
Qua belichting maakt het ook veel verschil of je je telefoon net een tikkeltje schuin houdt voor meer of minder lichtinval.
Dus of jullie dit bewerken vinden?
Ik vind het gebruik maken van de opties van de camera.

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:39

Dorine92 schreef:
Er zit toch gewoon 4g op je telefoon
En wat heeft een televisie met een telefoon te maken, behalve dat je, wanneer je geen televisie hebt, compleet afhankelijk bent van je telefoon als je toch iets wilt zien?
Ik weet niet waar jij hebt gelezen maar duidelijk niet mijn topic. Alleen maar bellen... hoe verzin je het? Begin anders eens met de openingspost. Of elke andere willekeurige post van mij


Nielojram schreef:
Wist niet dat je boos werd Y;



Dorine92 schreef:
Haha Nouja vond het gewoon beetje gekke reactie zo van hoezo zo moeilijk doen, je hoeft er toch alleen mee te bellen. Terwijl ik er juist afhankelijker van ben dan ieder ander omdat ik geen internet heb thuis, en geen tv



Hoezo dan ieder ander?
Ook ik heb geen internet aansluiting en geen pc dus doe ook alles met mobiel. Wel tv aansluiting maar kijk ook via Netflix etc, NPO plus etc.

Alleen niet iedereen snapt het als je neerzet "ik heb geen tv" dat je bedoeld dat je tv kijkt via je te telefoon.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 08:02

Sure_lee schreef:
Dorine92 schreef:
Mooi! Ik ben ook benieuwd of het bewerkt is


De telefoon heeft gewoon veel opties qua scherpte en diepte en of je het bijvoorbeeld warm of levendig zet.
Ik kijk of ik wil fotograferen in de normale foto stand of bijvoorbeeld portret. Maakt soms echt veel uit in het resultaat. Ook qua inzoomen. In de ene stand is dat mooier dan in de andere.
Qua belichting maakt het ook veel verschil of je je telefoon net een tikkeltje schuin houdt voor meer of minder lichtinval.
Dus of jullie dit bewerken vinden?
Ik vind het gebruik maken van de opties van de camera.

De stand had ik nog niet over nagedacht, maar het schuin houden valt voor mij onder “het ligt aan de fotograaf”. Ik doe dit ook met m’n iPhone. Soms even op het scherm tikken om de focus te veranderen of de kleuren helderder te krijgen is ook iets wat ongelooflijk veel mensen niet doen

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 08:04

BeFunny schreef:
Hoezo dan ieder ander?
Ook ik heb geen internet aansluiting en geen pc dus doe ook alles met mobiel. Wel tv aansluiting maar kijk ook via Netflix etc, NPO plus etc.

Alleen niet iedereen snapt het als je neerzet "ik heb geen tv" dat je bedoeld dat je tv kijkt via je te telefoon.

Dat zou ik op zich snappen, ware het niet dat ik letterlijk in diezelfde post waarin ik zei dat ik geen tv heb, ook zei dat ik daarvoor afhankelijk ben van mijn telefoon :+

Dorine92 schreef:
Ja ik moet er ook op internetten enzo. Heb thuis geen internetaansluiting. En heb ook geen tv dus als ik iets wil kijken moet het ook op mijn telefoon.

Joy_Mennings

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:07

Dorine92 schreef:
Ik ben benieuwd hoe die er dan bewerkt uit zouden zien. Want ik vind bewerken op zich geen probleem. Ik doe bij mijn iPhone soms ook ietsje. Meestal iets helderheid erbij of een tikkeltje levendigheid
Als de Google foto’s goed zijn na bewerking zijn we eruit... dan wordt het die. Missen ze alsnog sfeer, dan zijn we er deels uit, in de zin van dat het sowieso de Google niet wordt. Aan de iPhone en Samsung twijfel ik niet qua sfeer, maar wel aan hoe lang ze bruikbaar blijven. En Google heeft wel een hele goede nachtmodus


Ik zal er deze week eens een paar proberen te bewerken. En misschien wat andere foto's van natuur maken, want ik denk dat dat ook een verschil maakt.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:20

purny schreef:
purny schreef:
[ [url=m/mun57E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gemaakt met mijn Samsung A71.

Ik heb hem een beetje schuin gemaakt. Wel de telefoon recht gehouden.
Ik heb zoveel foto's gemaakt in Marokko, dat ik het allemaal niet meer weet :')


De A71 is echt een hele andere range als de telefoons die hier besproken worden. Fijne telefoon in zijn eigen range, maar echt minder als de anderen hier. Heeft Ts dus niet veel aan. Camera is echt wel minder ook.
En er is geen a7 nog wat model meer. De 71 is al wat jaren oud en wordt geen nieuw model meer voor aangeboden, dan moet je nog een stap omlaag naar de 50 serie. Daar loop ik tegenaan, want het geld niet voor de telefoons die hier worden besproken en heb nu de a71.

Maar dat is echt een enorme stap omlaag voor ts.

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:21

Foto's van de Oppo.
Ik doe een beetje contrast aanpassen maar niks extreems. En deze foto's zijn onlangs gemaakt terwijl mijn mobiel al ruim 3 jaar oud is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 11:18

Joy_Mennings schreef:
Dorine92 schreef:
Ik ben benieuwd hoe die er dan bewerkt uit zouden zien. Want ik vind bewerken op zich geen probleem. Ik doe bij mijn iPhone soms ook ietsje. Meestal iets helderheid erbij of een tikkeltje levendigheid
Als de Google foto’s goed zijn na bewerking zijn we eruit... dan wordt het die. Missen ze alsnog sfeer, dan zijn we er deels uit, in de zin van dat het sowieso de Google niet wordt. Aan de iPhone en Samsung twijfel ik niet qua sfeer, maar wel aan hoe lang ze bruikbaar blijven. En Google heeft wel een hele goede nachtmodus


Ik zal er deze week eens een paar proberen te bewerken. En misschien wat andere foto's van natuur maken, want ik denk dat dat ook een verschil maakt.

Ja zeker.
Het vervelende is ook dat in die vergelijkingsfilmpjes er alleen gebouwen en eventueel eten wordt gefotografeerd. En altijd in grauw weer. Ik fotografeer niet vaak gebouwen, tenzij kleurrijk en in een heel zonnig tropisch land

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 11:21

BeFunny schreef:
Foto's van de Oppo.
Ik doe een beetje contrast aanpassen maar niks extreems. En deze foto's zijn onlangs gemaakt terwijl mijn mobiel al ruim 3 jaar oud is.

[ [url=m/tFPwUA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pAusXz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vO5Fv9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Y7xFtE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jwxDsm.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/pgi2Sg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie foto’s qua fotografisch inzicht. Of ze echt scherp zijn enzo is op bokt moeilijk te zien. Ik heb het idee van niet, omdat alle andere foto’s in dit topic veel scherper zijn dan die van de oppo.
En een oppo ga ik sowieso niet doen. Het wordt wel echt 1 van de drie genoemde merken.

Waar blijven trouwens al die iPhone fans? 14 pro en evt 15 pro ben ik benieuwd naar

MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:23

Mag er nog een curfball in gegooid worden?

De Sony Xperia 5 III

Super tevreden met de kwaliteit van Sony, met de batterij, met de camera's die er op zitten enz.

Achterom
Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:33

MarliesV schreef:
Mag er nog een curfball in gegooid worden?

De Sony Xperia 5 III

Super tevreden met de kwaliteit van Sony, met de batterij, met de camera's die er op zitten enz.

Oh echt? Mijn man had een Sony Experia nog iets mini, maar wat een onding was dat... liep continu vast, deed niet wat ie moest doen. Voor ons geen Sony meer :n

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:42

Mijn vriend heeft ook de Sony Xperia 5 III. En slechte camera en ook traag met veel dingen. Mijn vriend had daarvoor ook Sony en dezelfde problemen. Waarvoor hij dus weer Sony koos is mij een raadsel.

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:52

Dat je niet voor een Oppo Reno pro4 gaat die al verouderd is snap ik wel hoor.
Maar de pro 8 is er ook. Maar de pro4 doet qua scherpte ook echt niks onder voor de duurdere modellen (waarom heb jij het idee dat ze niet scherp zijn?). Ik krijg echt altijd complimenten voor zowel mijn foto's als filmpjes ook op de scherpte :j .
Dat je voor een van de merken gaat die je opperde is ook heel begrijpelijk als daar nou eenmaal ligt wat je zoekt. De iPhone snap ik echter niet in je rijtje als fotografie belangrijk is.

Joy_Mennings

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 11:59

Dorine92 schreef:
Het vervelende is ook dat in die vergelijkingsfilmpjes er alleen gebouwen en eventueel eten wordt gefotografeerd. En altijd in grauw weer. Ik fotografeer niet vaak gebouwen, tenzij kleurrijk en in een heel zonnig tropisch land


Maar op die foto's kun je natuurlijk wel de verschillen tussen de camera's goed zien. Want als er daar verschillen zijn, zijn diezelfde verschillen er bij landschappen ;)

MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:08

Ik had eerder een lager segment Sony, die was okish maar niet top. Maar deze ben ik echt super blij mee.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 12:10

Joy_Mennings schreef:
Dorine92 schreef:
Het vervelende is ook dat in die vergelijkingsfilmpjes er alleen gebouwen en eventueel eten wordt gefotografeerd. En altijd in grauw weer. Ik fotografeer niet vaak gebouwen, tenzij kleurrijk en in een heel zonnig tropisch land


Maar op die foto's kun je natuurlijk wel de verschillen tussen de camera's goed zien. Want als er daar verschillen zijn, zijn diezelfde verschillen er bij landschappen ;)

Nou dat weet ik niet... want je ziet heel erg duidelijk dat de ene telefoon beter is op het ene vlak, en de andere op het andere vlak. De google maakt bij foto’s van mensen vaak de mensen wat grauw zag ik. Je ziet ook snel blauwe wallen onder de ogen enz. Alleen dat is allemaal in bewolkt weer en onbewerkt. Ik heb het idee dat er bij Samsung standaard al 1 of ander filtertje overheen zit.
Maar ga je dan dus gebouwen fotograferen in de avond met lichten enz.... dat is Google geweldig scherp (de scherpste van allemaal) en prachtige kleuren.
Misschien dat bij landschappen de iPhone of Samsung weer leuker is. Kan best zijn dat Google dan weer te saai en grauw is. Maar kan ook zijn van niet. Daarom ben ik zo benieuwd.
Wat ik wel duidelijk zag is dat Samsung de mooiste foto’s maakt van eten en glazen met drinken enz. Dat verschil is giga.
En ik zie bij Samsung dus dat hij soms rare dingen doet in de portretmodus

Ik heb gister even een Samsung s23 ultra in mijn handen gehad omdat een collega er eentje bleek te hebben. Het is wel een koelkast van een ding maar ik vond het meevallen hoe zwaar hij zou zijn. Gelijk even in de camera zitten neuzen haha

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:23

MyWishMax schreef:
De A71 is echt een hele andere range als de telefoons die hier besproken worden. Fijne telefoon in zijn eigen range, maar echt minder als de anderen hier. Heeft Ts dus niet veel aan. Camera is echt wel minder ook.
En er is geen a7 nog wat model meer. De 71 is al wat jaren oud en wordt geen nieuw model meer voor aangeboden, dan moet je nog een stap omlaag naar de 50 serie. Daar loop ik tegenaan, want het geld niet voor de telefoons die hier worden besproken en heb nu de a71.

Maar dat is echt een enorme stap omlaag voor ts.

Volgens mij is alles wat nu lager is dan de A71 nieuwer. Dus de A51 is een stuk nieuwer dan de 71.
Deze wordt idd niet meer aangeboden maar ik vind het een top toestel. en zolang hij het nog doet hoef ik niet perse een nieuwe.
Hij kan alleen niet meer ineens inzoomen, maar ik schat dat het ouderdom is.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 12:33

BeFunny schreef:
Dat je niet voor een Oppo Reno pro4 gaat die al verouderd is snap ik wel hoor.
Maar de pro 8 is er ook. Maar de pro4 doet qua scherpte ook echt niks onder voor de duurdere modellen (waarom heb jij het idee dat ze niet scherp zijn?). Ik krijg echt altijd complimenten voor zowel mijn foto's als filmpjes ook op de scherpte :j .
Dat je voor een van de merken gaat die je opperde is ook heel begrijpelijk als daar nou eenmaal ligt wat je zoekt. De iPhone snap ik echter niet in je rijtje als fotografie belangrijk is.

Die staat toch echt ook in de top 3 van beste camera’s. Als je de pro 14 of 15 neemt.
En trouwens, iPhone had al nooit verkeerde camera’s. Die van mijn 8 is al behoorlijk goed en dat is toch al wel een hele oude telefoon

Dit hieronder is een beetje waarvoor ik mijn nieuwe telefoon wil gaan gebruiken. En ja als hij veel groter is dan mijn huidige telefoon wordt dat te paard/kameel moeilijker, maar dat is niet anders. Als je de beste camera’s wilt is je telefoon groter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:59

Die foto's waar de mensen op staan missen voor mij dus de scherpte daar waar je het wilt. De kleuren vind ik over al wel mooi.

Mijn telefoon is ook groot. Daar moest ik erg aan wennen en die gaat mij met hardlopen en wandelen. Tijdens het hardlopen en wandelen maak ik de meeste foto's. Zoals gezegd is mijn mobiel nu wel verouderd. Ik ben nog steeds blij met het resultaat mijn volgende wordt weer Oppo of Google Pixel daarvan was ik laatst erg onder de indruk van de fotokwaliteit. Samsung vind ik te duur maar heb ik in het verleden veel pech mee gehad maar vind ik wel vooral die s23 modellen ook heel erg mooie foto's uit rollen. En van I phone heb ik dat nooit gevonden ook al wordt het vaak gezegd.

De foto's die ik heb gedeeld zijn allemaal snel gemaakt. Behalve tijdens de zonsondergang die collage. Die stier is tijdens het hardlopen gemaakt net als de trap bij Kwintelooyen en de paddestoel. De eerste zonsopkomst is mijn eigen uitzicht vanuit mijn tuin geschoten.
En die met de hondjes is tijdens een bergwandeling.

De foto's zijn nog steeds scherp. En ik kocht mijn telefoon toen voor 500 euro en was toen binnen dat budget de telefoon met beste camera. Dat is nu volgens mij de Google pixel :j
En die mag je best vergelijken met de duurdere telefoons als Samsung.

Nog een serie dan. Echt om te laten zien dat je niet een mobiel van 1000 EUR nodig hebt.

Verschillende weersomstandigheden en nu ook wat met grauw weer :j


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 13:14

BeFunny schreef:
Die foto's waar de mensen op staan missen voor mij dus de scherpte daar waar je het wilt. De kleuren vind ik over al wel mooi.

Mijn telefoon is ook groot. Daar moest ik erg aan wennen en die gaat mij met hardlopen en wandelen. Tijdens het hardlopen en wandelen maak ik de meeste foto's. Zoals gezegd is mijn mobiel nu wel verouderd. Ik ben nog steeds blij met het resultaat mijn volgende wordt weer Oppo of Google Pixel daarvan was ik laatst erg onder de indruk van de fotokwaliteit. Samsung vind ik te duur maar heb ik in het verleden veel pech mee gehad maar vind ik wel vooral die s23 modellen ook heel erg mooie foto's uit rollen. En van I phone heb ik dat nooit gevonden ook al wordt het vaak gezegd.

De foto's die ik heb gedeeld zijn allemaal snel gemaakt. Behalve tijdens de zonsondergang die collage. Die stier is tijdens het hardlopen gemaakt net als de trap bij Kwintelooyen en de paddestoel. De eerste zonsopkomst is mijn eigen uitzicht vanuit mijn tuin geschoten.
En die met de hondjes is tijdens een bergwandeling.

De foto's zijn nog steeds scherp. En ik kocht mijn telefoon toen voor 500 euro en was toen binnen dat budget de telefoon met beste camera. Dat is nu volgens mij de Google pixel :j
En die mag je best vergelijken met de duurdere telefoons als Samsung.

Nog een serie dan. Echt om te laten zien dat je niet een mobiel van 1000 EUR nodig hebt.

Verschillende weersomstandigheden en nu ook wat met grauw weer :j


[ [url=m/H1TGk3.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/uDAbo0.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/CANGoC.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/tKNsNL.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/Is0umD.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik vind de kleuren van de foto met de schapen en de laatste foto wel neppig. Te fel. Maar de vraag is... is dat je camera of bewerking?

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:03

Aan de bovenkant kwam mist en bewolking het was in de bergen.

Wat ik gedaan heb contrast, levendigheid en heel licht goudgloedje ;)

Dit was afgelopen zaterdag

Afbeelding

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:32

Die fotos zijn allemaal super mooi, maar zegt niets perse iets over de telefoon camera.
Mijn man haalt mooiere fotos uit een oude android dan ik uit de nieuwste Iphone.
Hij is fotograaf.

Voor goede reviews zou ik zeker even op tweakers kijken. Ze hebben ook een mooie Best Buy guide.


https://tweakers.net/reviews/11532/google-pixel-8-en-pixel-8-pro-superslim-en-toch-achterhaald.html

https://tweakers.net/reviews/11502/apple-iphone-15-pro-en-15-pro-max-tot-op-het-randje.html

https://tweakers.net/reviews/10834/samsung-galaxy-s23-en-s23+-sneller-strakker-en-stevig-geprijsd.html

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 14:46

BeFunny schreef:
Aan de bovenkant kwam mist en bewolking het was in de bergen.

Wat ik gedaan heb contrast, levendigheid en heel licht goudgloedje ;)

Dit was afgelopen zaterdag

[ [url=m/2uQuGn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ook deze weer erg onscherp en niet mooi qua kleuren vergeleken met de andere foto’s in het topic. Dit is echt niet de kwaliteit die ik zoek

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:12

Hij is niet onscherp maar het is niet wat je zoekt. Dat is duidelijk.