Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 16:10

BeFunny schreef:
Hij is niet onscherp maar het is niet wat je zoekt. Dat is duidelijk.

Ja ik wil echt gewoon kiezen tussen drie bovenstaande merken. Ik weet het nog steeds niet. Als ik nu nog gauw door Google foto’s overtuigd word doe ik dat vanwege de lange garantie op updates, en zo niet, dan blijf ik twijfelen tussen Samsung en iPhone

BeFunny

Berichten: 10826
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:11

Waarom ga je niet gewoon naar een winkel en kijk of ze je daar verder kunnen helpen?

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:25

Hierbij paar foto's van de Google Pixel 8 pro. Heb wat meer verschillen geprobeerd voor je.

Dit is de groothoeklens
Afbeelding

Normaal

Afbeelding

2x zoom

Afbeelding

5x zoom
Afbeelding

Verder kan, maar dat is dan digitaal zoomen en dan krijg je kwaliteit verlies.

Deze is binnen gemaakt

Afbeelding

Deze zijn nog van de wandeling gister

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is met nachtzicht.
Afbeelding


Leuk om zo de verschillen tussen de toestellen te zien!

Al moet ik idd zeggen dat het toestel eigenlijk niet uitmaakt. Als je zelf goed kijkt en al met de basis instellingen speelt kan je met elk toestel leuke en goede foto's maken idd.

En alles wat je online ziet is toch alleen maar nabewerking meestal.

Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:26

Mijn ervaring met winkels is dat je beter zelf onderzoek kunt doen...
Ik stelde in een aantal winkels dezelfde vraag over de verschillen tussen de S23, de + en de ultra. Maar nergens gaven ze volledige antwoorden.
Maar ben je echt van plan om weer zo lang met je toestel te doen TS?
Ik koop iedere 2 jaar een nieuwe omdat ik gewoon een hele goede camera wil. Mijn oude heb ik altijd voor een mooi bedrag op marktplaats weer kunnen verkopen.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:03

Dorine92 schreef:
BeFunny schreef:
Aan de bovenkant kwam mist en bewolking het was in de bergen.

Wat ik gedaan heb contrast, levendigheid en heel licht goudgloedje ;)

Dit was afgelopen zaterdag

[ [url=m/2uQuGn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ook deze weer erg onscherp en niet mooi qua kleuren vergeleken met de andere foto’s in het topic. Dit is echt niet de kwaliteit die ik zoek


Wil je echt kwaliteit koop dan een kleine systeem camera. Grotere sensor, geheel ontworpen om foto's te maken, betere lenzen, meer mogelijkheden.
Nadeel is natuurlijk dat je die niet in je broekzak kan stoppen.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 17:46

Sure_lee schreef:
Mijn ervaring met winkels is dat je beter zelf onderzoek kunt doen...
Ik stelde in een aantal winkels dezelfde vraag over de verschillen tussen de S23, de + en de ultra. Maar nergens gaven ze volledige antwoorden.
Maar ben je echt van plan om weer zo lang met je toestel te doen TS?
Ik koop iedere 2 jaar een nieuwe omdat ik gewoon een hele goede camera wil. Mijn oude heb ik altijd voor een mooi bedrag op marktplaats weer kunnen verkopen.

Ja ik weet zeker dat ik lang met het toestel wil doen want ik heb er gewoon niet elke keer zo wel geld voor over en ik krijg met name veel stress van het wisselen van telefoon. Dat vind ik gedoe

BeFunny

Berichten: 10826
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:49

Ik vind dat ook gedoe en doe ook liefst zo lang mogelijk met en als die op is dan is het klaar.
Dus ik snap dat wel.

Ik ben wel goed geholpen laatste keer dus in de winkel. Voorheen deed ik ook gewoon zelf kiezen en online bestellen maar ik wist echt even door de bomen het bos niet meer te vinden en toen dus toch besloten naar de winkel te gaan en kocht een toestel van een merk waar ik nog nooit van gehoord had :j

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:49

Van iPhone naar iPhone is echt geen gedoe. Alleen daarom al blijf ik bij een iPhone. Geen zin om tussen merken te wisselen.

Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:24

Van Samsung naar Samsung is ook geen gedoe. Uurtje naast elkaar leggen en alles staat gewoon op je nieuwe telefoon.
Met de wat oudere versies misschien niet.
Maar van redelijk nieuw naar nieuw is het echt makkelijk. Ik zag er ook erg tegenop waardoor mijn nieuwe telefoon weken in de kast heeft gelegen. Was echt nergens voor nodig.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 18:32

BeFunny schreef:
Waarom ga je niet gewoon naar een winkel en kijk of ze je daar verder kunnen helpen?

Dat is op zich wel een goed idee om ze alle drie in handen te hebben

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 18:33

CharleyT schreef:
Dorine92 schreef:
[
Ik vind ook deze weer erg onscherp en niet mooi qua kleuren vergeleken met de andere foto’s in het topic. Dit is echt niet de kwaliteit die ik zoek


Wil je echt kwaliteit koop dan een kleine systeem camera. Grotere sensor, geheel ontworpen om foto's te maken, betere lenzen, meer mogelijkheden.
Nadeel is natuurlijk dat je die niet in je broekzak kan stoppen.

Ik heb een spiegelreflex camera en ik moet zeggen op de kameel kon ik daar alles mee maar op een paard gaat dat hem niet worden

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 18:34

Fitzroy schreef:
Van iPhone naar iPhone is echt geen gedoe. Alleen daarom al blijf ik bij een iPhone. Geen zin om tussen merken te wisselen.

Ja maar daar vind ik het dus effe teveel geld voor.. als een ander toestel beter bij mijn wensen past dan investeer ik wel een paar uurtjes in het overzetten

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 18:43

Sure_lee schreef:
Van Samsung naar Samsung is ook geen gedoe. Uurtje naast elkaar leggen en alles staat gewoon op je nieuwe telefoon.
Met de wat oudere versies misschien niet.
Maar van redelijk nieuw naar nieuw is het echt makkelijk. Ik zag er ook erg tegenop waardoor mijn nieuwe telefoon weken in de kast heeft gelegen. Was echt nergens voor nodig.

Deze telefoon loopt al jaren in zijn reservetijd. Ik zat vorig jaar deze tijd in Cuba en toen was ik er ook al mee bezig dat ik heel gauw een nieuwe moest omdat de accu het nog geen 2 uur uithield in Nederland. In Cuba ging het overigens wel perfect omdat het daar warm is... maar na de vakantie begon de ellende weer. En kijk me nu... een jaar later loop ik nog steeds met dit gedrocht rond, continu vergezeld door 2 powerbanks

BeFunny

Berichten: 10826
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:45

Ik heb trouwens wel een powerbank mee vaak. Ook al is mijn accu goed.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:04

Ik heb met mijn S23 Ultra ook altijd een powerbank bij me. Als ik de telefoon helemaal niet gebruik, dan gaat ie makkelijk 1-2 dagen mee. Maar met mijn gebruik is ie soms halverwege de dag al leeg :+

Wel onwijs moeten wennen aan de Ultra omdat het een rechthoekig model is. Maar inmiddels wil ik niet anders meer, behalve dat dit wel het maximale formaat is. Groter zou niet meer in het speciale oplaadvakje van mijn auto passen :')

Overigens deze ook gekozen vanwege de camera's.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:44

Ik was vroeger enorm fan van Samsung (voor de fotokwaliteit) maar op aandringen van mijn man overgestapt naar de Google Pixel en wat een verademing! Geen onzinnige Samsung apps meer, die je er niet af krijgt en die op de achtergrond toch wel een belasting zijn voor je telefoon.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 21:57

callippo schreef:
Ik was vroeger enorm fan van Samsung (voor de fotokwaliteit) maar op aandringen van mijn man overgestapt naar de Google Pixel en wat een verademing! Geen onzinnige Samsung apps meer, die je er niet af krijgt en die op de achtergrond toch wel een belasting zijn voor je telefoon.

Dit begreep ik ook inderdaad. Welke Google pixel heb jij?

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 21:58

Ghostattack schreef:
Ik heb met mijn S23 Ultra ook altijd een powerbank bij me. Als ik de telefoon helemaal niet gebruik, dan gaat ie makkelijk 1-2 dagen mee. Maar met mijn gebruik is ie soms halverwege de dag al leeg :+

Wel onwijs moeten wennen aan de Ultra omdat het een rechthoekig model is. Maar inmiddels wil ik niet anders meer, behalve dat dit wel het maximale formaat is. Groter zou niet meer in het speciale oplaadvakje van mijn auto passen :')

Overigens deze ook gekozen vanwege de camera's.

Ik vind het helemaal niet erg om tussendoor te laden, dat doe ik nu om de 2 uur als het niet meer is, alleen op vakantie is het wel een dingetje

ApplePapple

Berichten: 2743
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:24

Ik volg mee, want ik zit echt met precies dezelfde twijfels. Heb ook veel filmpjes op YouTube gekeken voor vergelijking maar wordt er niet wijzer van...
Mijn moeder heeft de S23 ultra en die heeft wel echt mooie foto's.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
En een schemer foto.

Zijn er maar een paar, ze stuurt mij zo veel foto's dat ik de meeste alweer verwijderd heb :+
Ik vind het mooie foto's, mijn moeder is er heel blij mee. Ze laadt de telefoon gedurende de dag wel op want ze maakt veel foto's en filmpjes.

Ik vind het wel een grote telefoon, ook om in de hand te hebben. Zij heeft er wel ook nog een Otterbox hoesje om dus nog groter.

Ik heb nu zelf de S21 ultra, opzich prima maar de batterij is echt waardeloos. Zelfde probleem als jij hebt. Dus opzich wil ik wel gewoon bij Samsung blijven. Maar veel mensen om mij heen hebben een Iphone en zijn daar ook heel tevreden mee.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:54

Ik heb de 6 pro, mijn dochter de 5 en mijn man de 7 pro. Allemaal maken uitstekende foto's. Ik vind dat de kwaliteit van camera tussen de 3 flagship modellen erg weinig verschilt en denk dat je pas verschil gaat zien tussen het nieuwste model nu en het nieuwste model over 2 jaar.

Sowieso zijn ze allemaal een enorme upgrade tov wat je nu hebt.
Mijn pixel is snel, bewerkingsopties zoals mensen in de achtergrond weggummen, of draadjes voor een paard (in de wei) gaat heel makkelijk.

ApplePapple

Berichten: 2743
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:25


Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 13:48

ApplePapple schreef:
https://tweakers.net/reviews/11532/4/go ... ktest.html

Wellicht vind je dit artikel ooo interessant? Veel vergelijkingen met ook de camera details erbij.

Het probleem is dat het type foto’s wat ze vergelijken helemaal niet is waar ik in geïnteresseerd ben. Ik fotografeer hele andere onderwerpen, meestal in het buitenland. Ik wil hem echt gebruiken voor vakantiekiekjes vooral

BeFunny

Berichten: 10826
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:56

Maar het toch niet om de onderwerpen. Het gaat erom dat de camera's dat aan kunnen.

Voor de tests doen ze random foto's. Iedereen heeft andere hobbies en levensstijlen.

Ik maak dus veel van mijn hondjes en tijdens het wandelen enzo.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met mijn mobiel dus en ben daar nog steeds super happy mee. Jij vind ze niet scherp terwijl hij nog steeds niet onderdoet voor duurdere modellen. Ik heb ook random plaatjes gedeeld.


Maar ik doe ook dit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen daar gebruik ik mijn camera voor :j

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 14:01

Ja ik wil dus inderdaad bovenstaande dingen op een telefoon doen.
De Google gaat het langst mee qua updates en de camera zou erg scherp en goed zijn, maar ik twijfel of die foto’s sfeervol worden (want eerlijk, ik heb nog niet echt foto’s van de pixel 8 pro gezien waar ik warm van word, behalve in het donker). Ook heeft hij opties om storende dingen weg te gummen van je foto
De s23 ultra kan het verste zoomen (overigens niet per se in alle gevallen het scherpst van de drie) en heeft vaak veel sfeer maar soms ook neppig qua kleur en soms fouten, met name in de portretmodus
De IPhone 14 pro of 15 pro max weet ik niet genoeg vanaf maar aangezien ik tevreden ben met de camera van mijn iPhone 8, moet het wel een grote verbetering zijn

BeFunny

Berichten: 10826
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:26

Plaats eens foto's die jij nu maakt of gemaakt hebt met je huidige telefoon :j