Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:55

Ineke2 schreef:
CharleyT schreef:
Moet altijd een beetje lachen om die Iphone contra Samsung teksten. Kan niks met Samsung??? kan niks met Iphone???.
Kwestie van mee aan de slag gaan en je went aan beide besturingssystemen. Prive al vanaf de eerste Samsung trouw gebleven, bevalt me uitstekend. Toen kwam werk met een Iphone, help dacht ik. Maar toch mee aan de slag gegaan(moest wel als diensttelefoon) en raad es: ook de Iphone bevalt me prima.

Tja ik heb van mijn werkgever een samsung telefoon, maar kan er na 2 jaar nog steeds niks mee. Ja ik bel er mee meer niet.


:o :o op voorhand sorry, maar wat zegt dit over de twee merken? Niks toch. Ooit heb je met een iphone om leren gaan, dus weet ik zeker dat je ook met Samsung (android) uit de voeten kan, kwestie van leren.
Een smartphone bedienen is niks meer dan leren en onthouden welke knop je moet gebruiken voor welk doel. Tis geen hogere wiskunde ofzo.

Ghostattack

Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:01

Hier een tevreden gebruiker van een S23 Ultra :) Al jarenlang trouw aan Samsung ook

Camera is heel goed inderdaad! Batterij gaat voor een Samsung ook relatief lang mee, maar ik ben een extreem intensieve gebruiker dus moet alsnog minimaal 1x per dag laden.

Ik heb de 512 GB versie en die is nog lang niet vol. Hij is wel immens groot, dus daar moet je wel rekening meehouden qua zakken.

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:02

Voor mij wel en het hoeft niet, want er is gewoon een IPhone beschikbaar.

Melzazu
Berichten: 1806
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:06

Ineke2 schreef:
Voor mij wel en het hoeft niet, want er is gewoon een IPhone beschikbaar.


:D
Ben het zo eens met jou.

Ik heb een tijdje Android gehad op het werk en ja hoor het lukt uiteindelijk wel maar dat besturingssysteem vond ik zelfs na 2 jaar zoooo irritant om mee te werken.
Dus lekker ook op het werk een iPhone neer gelegd.

Maar gelukkig is er ook Android beschikbaar voor de liefhebbers daarvan. :j

Mizora

Berichten: 18115
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:08

CharleyT schreef:
:o :o op voorhand sorry, maar wat zegt dit over de twee merken? Niks toch. Ooit heb je met een iphone om leren gaan, dus weet ik zeker dat je ook met Samsung (android) uit de voeten kan, kwestie van leren.
Een smartphone bedienen is niks meer dan leren en onthouden welke knop je moet gebruiken voor welk doel. Tis geen hogere wiskunde ofzo.


Het zegt niets over de merken, het zegt alles over hoe het besturingssysteem bedacht is. Je hebt ooit met rechts leren schrijven, en vrijwel iedereen kan met links leren schrijven. Maar toch zullen de meeste mensen enorm veel moeite hebben met het schrijven met de verkeerde hand. Het is niet voor niets dat vroeger linkshandigen ondanks soms grof geweld (consequent met lineaal of riem slaan, arm achter de rug binden) toch vaak met links schreven of uberhaupt niet leerden goed te schrijven omdat ze het niet voor elkaar kregen.

En nee, ik heb niet hoeven leren een android-toestel te bedienen. Vanaf dag 1 ging het intuitief goed. Natuurlijk, de details wel, maar vrijwel alles lukte met de eerste of tweede poging omdat het zat waar het voor mij logisch was. Tegelijkertijd had iPhone dat dus helemaal niet. Dusdanig dat ik zelfs na ik een jaar nog steeds heel bewust moest nadenken waar iets van dagelijks gebruik zat, en als ik iets slechts wekelijks of al helemaal maandelijks gebruikte, ik over het algemeen maar op het internet opzocht hoe ook al weer, omdat alles voor mij zo compleet onlogisch ingericht was en het dus ook absoluut niet wende.

Geef mij maar hogere wiskunde, dat gaat me een stuk beter af dan een iPhone bedienen.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 20:37

Ghostattack schreef:
Hier een tevreden gebruiker van een S23 Ultra :) Al jarenlang trouw aan Samsung ook

Camera is heel goed inderdaad! Batterij gaat voor een Samsung ook relatief lang mee, maar ik ben een extreem intensieve gebruiker dus moet alsnog minimaal 1x per dag laden.

Ik heb de 512 GB versie en die is nog lang niet vol. Hij is wel immens groot, dus daar moet je wel rekening meehouden qua zakken.

Oké maar maak je er ook veel filmpjes mee of dat niet?

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:44

Ik ben ook fan van Samsung. Ik heb nu een Samsung S23+. Zelf vind ik de ultra te groot. De gewone S23 vond ik te klein. Die was kleiner dan de S21 die ik hiervoor had.
Batterij gaat in mijn geval ook 1 dag mee. Ik fotografeer vooral veel op een dag. Filmpjes niet zo heel veel. Speel wel ook spelletjes gedurende de dag.

Ik kan niet echt overweg met iPhone. Maar ik vind het ook de moeite niet waard om over te stappen omdat ik zo tevreden ben.
Mijn vriend vind ook de foto's van mijn telefoon mooier dan die van zijn IPhone.
Hij heeft daarom ook een Samsung gekocht maar kan er niet echt aan wennen. Ik denk dat het komt doordat hij de iPhone en de Samsung naast elkaar gebruikt. Dus ik denk dat hij straks weer een iPhone koopt en foto's maken aan mij overlaat haha

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:46

CharleyT schreef:
Ineke2 schreef:
Ik heb de IPhone 14 pro en vind hem geweldig, net als de Iphones die ik hiervoor had :D

De camera is ook echt heel goed en tja ik kan zelf niks met Samsung.


Moet altijd een beetje lachen om die Iphone contra Samsung teksten. Kan niks met Samsung??? kan niks met Iphone???.
Kwestie van mee aan de slag gaan en je went aan beide besturingssystemen. Prive al vanaf de eerste Samsung trouw gebleven, bevalt me uitstekend. Toen kwam werk met een Iphone, help dacht ik. Maar toch mee aan de slag gegaan(moest wel als diensttelefoon) en raad es: ook de Iphone bevalt me prima.


Ik heb al een paar jaar een Samsung als werktelefoon maar vind het echt een onding, kan er niet aan wennen.
Zelf heb iphone en dat werkt zoveel logischer. Bij Samsung ben ik altijd aan het zoeken en kan ik van alles steeds niet vinden.

Ik vind iPhone ook kwalitatief beter. De werktelefoon van Samsung moet veel vaker vervangen worden en gebruik ik veel minder.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 20:55

Ik vind Android veel fijner werken, beter naar persoonlijke voorkeur in te stellen.

Ik ben ruim een jaar geleden overgestapt naar een iPhone 13 pro vanwege de camera. Daar heb ik erg tevreden over 8-) maar het besturingssysteem vind ik nog steeds niet fijn.

iPhones hebben wel een betere reputatie van hoe lang ze meegaan.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:18

IPhone betaal je meer voor minder specs in de regel en het glas gaat veel sneller stuk dan het kunststof scherm. Telefoons worden niet meer gemaakt om 8 jaar mee te gaan, want je moet zo snel mogelijk een nieuwe kopen dan verdienen ze er meer aan.

Welke camera beter is valt op te zoeken. Zou gewoon wat Google werk doen wat dat betreft, zowel op de camera als het scherm.

Ghostattack

Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:21

Dorine92 schreef:
Ghostattack schreef:
Hier een tevreden gebruiker van een S23 Ultra :) Al jarenlang trouw aan Samsung ook

Camera is heel goed inderdaad! Batterij gaat voor een Samsung ook relatief lang mee, maar ik ben een extreem intensieve gebruiker dus moet alsnog minimaal 1x per dag laden.

Ik heb de 512 GB versie en die is nog lang niet vol. Hij is wel immens groot, dus daar moet je wel rekening meehouden qua zakken.

Oké maar maak je er ook veel filmpjes mee of dat niet?


Ja zeker! Bijvoorbeeld ook wel eens tijdens concerten en zelfs dan is de kwaliteit echt super goed.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 21:52

Azmay schreef:
IPhone betaal je meer voor minder specs in de regel en het glas gaat veel sneller stuk dan het kunststof scherm. Telefoons worden niet meer gemaakt om 8 jaar mee te gaan, want je moet zo snel mogelijk een nieuwe kopen dan verdienen ze er meer aan.

Welke camera beter is valt op te zoeken. Zou gewoon wat Google werk doen wat dat betreft, zowel op de camera als het scherm.

Uiteraard heb ik al heel veel gegoogled alleen ik lees dus qua camera dat als een telefoon op papier “meer” heeft, is het niet altijd per se beter in de zin van dat de foto’s automatisch mooier zijn, omdat het van veel factoren afhangt. Soms is de ene camera bij de ene telefoon op papier beter, maar maakt zijn tegenhanger diezelfde foto mooier omdat hij een andere camera benut of omdat die camera meer lichtinval heeft bijvoorbeeld.. dus uiteindelijk zegt de praktijk meer dan papier

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 21:54

Sure_lee schreef:
Ik ben ook fan van Samsung. Ik heb nu een Samsung S23+. Zelf vind ik de ultra te groot. De gewone S23 vond ik te klein. Die was kleiner dan de S21 die ik hiervoor had.
Batterij gaat in mijn geval ook 1 dag mee. Ik fotografeer vooral veel op een dag. Filmpjes niet zo heel veel. Speel wel ook spelletjes gedurende de dag.

Ik kan niet echt overweg met iPhone. Maar ik vind het ook de moeite niet waard om over te stappen omdat ik zo tevreden ben.
Mijn vriend vind ook de foto's van mijn telefoon mooier dan die van zijn IPhone.
Hij heeft daarom ook een Samsung gekocht maar kan er niet echt aan wennen. Ik denk dat het komt doordat hij de iPhone en de Samsung naast elkaar gebruikt. Dus ik denk dat hij straks weer een iPhone koopt en foto's maken aan mij overlaat haha

Maar welke iPhone (van je vriend) hebben we het dan over? Want als je een iPhone 11 gaat vergelijken met een Samsung s23, dan zit je niet in hetzelfde bouwjaar volgens mij
En dan is het dus sowieso logisch dat de Samsung wint

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 21:55

_Mirjam schreef:
iPhones hebben wel een betere reputatie van hoe lang ze meegaan.

Dat vind ik een heel belangrijk punt.
Waar zit dat hem in? Weet iemand dat?

Joy_Mennings

Berichten: 2306
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 22:36

Dorine92 schreef:
Uiteraard heb ik al heel veel gegoogled alleen ik lees dus qua camera dat als een telefoon op papier “meer” heeft, is het niet altijd per se beter in de zin van dat de foto’s automatisch mooier zijn, omdat het van veel factoren afhangt. Soms is de ene camera bij de ene telefoon op papier beter, maar maakt zijn tegenhanger diezelfde foto mooier omdat hij een andere camera benut of omdat die camera meer lichtinval heeft bijvoorbeeld.. dus uiteindelijk zegt de praktijk meer dan papier


Je kunt vaak ook camera tests vinden op Google met foto's van die telefoon.

Ik ben uiteindelijk voor Google Pixel gegaan door de camera, zodat ik mijn gewone camera niet overal mee heen hoef te nemen. Het is me nog niet tegengevallen.

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 22:59

Is de Fairphone 5 niet iets voor je? Die heeft 5 jaar garantie en minstens 7 jaar (OS) updates. Je kunt zelf ook makkelijk onderdelen vervangen als er iets kapot gaat.
Ik zit er zelf ook aan te denken om deze te kopen. Met als alternatieve opties een Oneplus of OPPO. Mijn eis is o.a. 256gb opslag, omdat de 128gb van nu niet genoeg is :o. De Fairphone heeft dat, en is ook nog uitbreidbaar met SD kaart.
Laatst bijgewerkt door MissCharlie op 21-10-23 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 22:59

Dorine92 schreef:
_Mirjam schreef:
iPhones hebben wel een betere reputatie van hoe lang ze meegaan.

Dat vind ik een heel belangrijk punt.
Waar zit dat hem in? Weet iemand dat?

Ja, marketing.

Malle_meid

Berichten: 199
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 23:00

Ik ben ook kamp iPhone <3

Met een Samsung kan ik niets, ik zoek me rot, ik vind het niet logisch en niet intuïtief, etc.
Mijn moeder (van begin 80) heeft een Samsung smartphone en tablet en als ik iets voor haar moet oplossen, dan ben ik elke keer helemaal niet blij :')

Maar zoals dit topic al laat zien, is het maar net wat je gewend bent. Toen ik de overstap van Windows naar de Macbook maakte en ook mijn allereerste iPhone (was wel mijn eerste smartphone) heeft wel een tijdje geduurd voordat ik gewend was (en dat heeft het nodige gevloek gekost :Y) ).

En mocht ik ooit om wat voor reden wel naar Android moeten overstappen, dan zou ik eerder een OnePlus smartphone nemen.

dalena

Berichten: 3135
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 00:46

Vriend heeft s23 ultra en maakt echt hele mooie foto's.De ultra kan ook echt ver en goed inzoomen. batterij is prima, Niet onwijs geweldig maar zeker niet slecht

Urbanus

Berichten: 44955
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 01:05

Aan mij heb je niks, ik heb de Flip 5 omdat ik het gewoon zo'n kek ding vond. Ik denk dat het onderaan de streep gewoon niet zoveel uitmaakt welke je kiest. Als ik niet zo oppervlakkig was geweest had ik de fairphone gekozen.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 03:15

Dorine92 schreef:
_Mirjam schreef:
iPhones hebben wel een betere reputatie van hoe lang ze meegaan.

Dat vind ik een heel belangrijk punt.
Waar zit dat hem in? Weet iemand dat?

In ieder geval een veel langere ondersteuning qua updates en een batterij die langer mee gaat. (Dus dat die na een paar jaar ook nog fatsoenlijk de dag door komt)

Wispeltuur
Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 03:17

In mijn ogen maakt het niet uit of je nu een iphone, een pixel of een samsung neemt. Aan het eind van de dag zijn het allemaal A merken en doen ze wat ze moeten doen. Het gaat puur om jou persoonlijke voorkeur.

Als je de camera belangrijk vind kan ik je aanraden om te kijken welke iphone/samsung/pixel binnen je budget zitten en gewoon te gaan googelen op camera comparison. Zo kun je zelf kijken welke foto's/filmpjes je mooier vind. Zo ben ik zelf bij de pixel serie uitgekomen.

Houd ook rekening met het nieuwe formaat van je telefoon. Telefoons vandaag de dag zijn nogal groot en dat was voor mij ook even wennen :+ Dat kan dus zeker een reden zijn om een telefoon wel of niet te nemen.

En last but not least maak je niet TE druk om de grootte van de batterij. Als hij lui word (zoals je nu ervaart) dan ga je gewoon naar een reparatie shop en laat je er even een nieuwe batterij in zetten. Dit kost je iets van 50 of 60 euro en dan heb je weer een super batterij. Als je dit na 2 a 3 jaar even doet dan hoef je namelijk niet constant op te laden.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 04:25

_Mirjam schreef:
In ieder geval een veel langere ondersteuning qua updates en een batterij die langer mee gaat. (Dus dat die na een paar jaar ook nog fatsoenlijk de dag door komt)


De iPhones in mijn familie zijn de enige die geen updates meer konden draaien, omdat ze te oud waren. De androids hebben dat nooit gehad.
Ook die batterij valt mee, ken goede en slechte verhalen.

Als je zoals Ts en ik alles op telefoon doet gaat een batterij nu eenmaal hard. Dan kan je zeggen dat het aan Samsung ligt bij mij, want moeder met iPhone doet er veel langer mee, maar die doet vele malen minder met haar telefoon. Bij vriendinnen merk ik geen verschil als we hetzelfde doen, zelfs niet met mijn oudere accu.

Ik vind het bij iPhone, en sowieso apple, vreselijk veel geld voor de naam. Dezelfde specs in andere merken zijn goedkoper.

Ts, ik Google altijd om vergelijkingen tussen verschillende modellen te zien qua camera. En dat niet de specs idd, maar echte foto's en video's. Daar is meestal wel een hoop over te vinden en daarnaast blijft het ook altijd wat smaak, want elk merk bewerkt foto's net iets anders.

nevica

Berichten: 1023
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 06:06

_Mirjam schreef:
In ieder geval een veel langere ondersteuning qua updates en een batterij die langer mee gaat. (Dus dat die na een paar jaar ook nog fatsoenlijk de dag door komt)



Huh??? :') Iedereen die ik ken met een Iphone moet na x aantal tijd een nieuwe omdat het geen nieuwe updates meer ondersteund. Heb ik werkelijk waar nog nooit bij iemand met een Samsung meegemaakt. Heel veel in mijn familie hebben echt nog oude Samsungs. Weet niet eens welke modellen. Dus deze begrijp ik niet.

Ik vind de camera van mijn 23+ veel beter dan vrienden van mij met de nieuwste iphone. Die van de 23 ultra is wéér een stapje beter trouwens. Dat lijkt wel gewoon een spiegelreflex.

Batterij van mijn 23+ is echt super tot nu toe, maar ik heb hem nog geen maand. Heb mijn hele leven Samsung gehad en het is zeg maar 2012 geweest dat ik voor het laatst een telefoon had die echt een veel slechtere batterij krijgt na een tijd. Die dingen zijn nu gewoon standaard super goed, ik betwijfel of er een slechte te krijgen is. Ik doe trouwens ook alles op de telefoon, heb een gemiddelde schermtijd van 8 uur, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik denk ook wel echt dat het ligt wat je gewend bent ja. Zag hier al een discussie maar ik kan oprecht helemaal niks met Apple producten. Vind het besturingssysteem niks en onlogisch en je betaald imo vooral voor het merk, dezelfde specs bij andere merken zijn de helft goedkoper. In de basis kan je bij de merken die je noemt nooit fout gaan, het zijn allemaal A merken. Ik ga zelf altijd heel veel reviews bekijken en lezen, en op youtube staan ook veel nuttige filmpjes. Het is altijd weer even een taakje maar daardoor kun je wel de beste uitkiezen voor de beste prijs. :)

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 06:26

Simpel Google gebruiken. Samsung stopt na 4/5 jaar met security updates, iPhone na 7 jaar. Het verschil is wellicht dat Samsung het stil stopt en ze dus nog te gebruiken zijn, maar dus niet veilig meer. Want ik gebruik nog een zeer oude Samsung smartphone als wekker.