Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 08:52

_Mirjam schreef:
Dorine92 schreef:
Dat vind ik een heel belangrijk punt.
Waar zit dat hem in? Weet iemand dat?

In ieder geval een veel langere ondersteuning qua updates en een batterij die langer mee gaat. (Dus dat die na een paar jaar ook nog fatsoenlijk de dag door komt)

Nou mijne komt dus echt niet meer fatsoenlijk de dag door... al 2 jaar niet. Hij gaat nu bijvoorbeeld van 34 naar 0 en dan is ie ineens weer 19, en dan weer 0 en dan weer 10... maar als ik hem gebruik duurt het nooit langer dan een uur tot hij uitvalt

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 08:57

MissCharlie schreef:
Is de Fairphone 5 niet iets voor je? Die heeft 5 jaar garantie en minstens 7 jaar (OS) updates. Je kunt zelf ook makkelijk onderdelen vervangen als er iets kapot gaat.
Ik zit er zelf ook aan te denken om deze te kopen. Met als alternatieve opties een Oneplus of OPPO. Mijn eis is o.a. 256gb opslag, omdat de 128gb van nu niet genoeg is :o. De Fairphone heeft dat, en is ook nog uitbreidbaar met SD kaart.

Nee is niks voor mij want nummer 1 is voor mij dat ik de beste camera wil

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 09:02

Wispeltuur schreef:
In mijn ogen maakt het niet uit of je nu een iphone, een pixel of een samsung neemt. Aan het eind van de dag zijn het allemaal A merken en doen ze wat ze moeten doen. Het gaat puur om jou persoonlijke voorkeur.

Als je de camera belangrijk vind kan ik je aanraden om te kijken welke iphone/samsung/pixel binnen je budget zitten en gewoon te gaan googelen op camera comparison. Zo kun je zelf kijken welke foto's/filmpjes je mooier vind. Zo ben ik zelf bij de pixel serie uitgekomen.

Houd ook rekening met het nieuwe formaat van je telefoon. Telefoons vandaag de dag zijn nogal groot en dat was voor mij ook even wennen :+ Dat kan dus zeker een reden zijn om een telefoon wel of niet te nemen.

En last but not least maak je niet TE druk om de grootte van de batterij. Als hij lui word (zoals je nu ervaart) dan ga je gewoon naar een reparatie shop en laat je er even een nieuwe batterij in zetten. Dit kost je iets van 50 of 60 euro en dan heb je weer een super batterij. Als je dit na 2 a 3 jaar even doet dan hoef je namelijk niet constant op te laden.

Dat de telefoon groot is vind ik heel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, alleen zodra je een kleine wilt moet je inleveren op de camera.
Ik zit op vakantie altijd veel te paard en dan is het jammer dat je geen foto’s meer kunt maken met 1 hand. Maargoed dan kan ik altijd nog mijn oude iPhone 8 gebruiken als ik een powerbank meeneem. Want eerlijk... die maakt alsnog prima foto’s.

Leuk om te horen dat jij tevreden bent met de pixel serie qua foto’s. Ik ben toch het meest geneigd om daarvoor te gaan vanwege de 7 jaar updates.

Hoewel ik hier op bokt ook veel foto’s van Samsungs ben tegengekomen die ik echt prachtig vind. Alleen die s23 ultra schijnt heel groot en ook zwaar te zijn

Op vakantie heeft iemand foto’s van me gemaakt met een iPhone 14 pro en ook die waren prachtig. Alleen niemand heeft een Google telefoon dus daar heb ik geen eigen ervaringen mee

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:06

Op YouTube kan je heel veel video's vinden waarin de telefoons vergeleken worden op basis van de camera. Dan kan je ook kijken naar smaak, want dat is toch ook een groot verschil.

Bij Samsung kan je de knop om foto te maken meestal ook verplaatsen waardoor je het alsnog met 1 hand kan doen trouwens. Ik kan die knop verslepen.

Biebz

Berichten: 5525
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:07

Ik had de Google 6 pro en sinds 2 dagen de 8 pro.
Ik wil echt niks anders meer.
Echt een top camera (had de 6 pro al, maar deze is uitgebreider), kleiner dan de 6 pro.

Samsung had ik altijd software of oplaad problemen mee, dus dat doe ik niet meer.

iPhone 11 gehad ooit, maar toch over naar Android. Zoveel makkelijker met overzetten van bestanden en alles. Scheelt misschien dat dat mijn enige Apple apparaat was. Maar toch.
Toestel zelf was wel erg fijn.

Joy_Mennings

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:06

Dorine92 schreef:
Op vakantie heeft iemand foto’s van me gemaakt met een iPhone 14 pro en ook die waren prachtig. Alleen niemand heeft een Google telefoon dus daar heb ik geen eigen ervaringen mee


Ik wil je via PB best foto's sturen van foto's van de Pixel 7, al zal mijn camera kwalitatief iets slechter zijn.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 10:08

Ik ben van Iphone naar Samsung gegaan en ik heb juist geen enkel probleem ervaren met het verschil van besturingssystemen.
Nadeel van Apple vind ik dat je alles nieuw moet kopen. In de Samsung kun je een geheugenkaartje stoppen.
Ik heb zelf de A71. Geweldig toestel en maakt mooie foto's. Heb hem al 3 jaar en nog steeds werkt ie naar behoren.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 11:59

MyWishMax schreef:
Op YouTube kan je heel veel video's vinden waarin de telefoons vergeleken worden op basis van de camera. Dan kan je ook kijken naar smaak, want dat is toch ook een groot verschil.

Bij Samsung kan je de knop om foto te maken meestal ook verplaatsen waardoor je het alsnog met 1 hand kan doen trouwens. Ik kan die knop verslepen.

Ja alleen bij elke video heb ik een andere conclusie :D
Volgens mij is iedere video er ook op uit om een andere telefoon als beste eruit te krijgen. Soms lukt dat ze, en soms vind ik dat de influencer zegt dat de ene het beste is, terwijl de andere juist duidelijk beter is. Maar het verschilt dus per filmpje welke er het beste uit komt. In het ene filmpje vind ik de Google te donker, in de andere is hij juist licht. Samsung komt er soms te licht uit, soms juist donkerder. Er is geen pijl op te trekken

Wel handig zo’n knop die je kunt verslepen.
Blijft ie dan ook daar? Of zit ie de volgende keer dat je je camera opent weer op de oude plek?
Want het verslepen moet wel eerst nog gebeuren natuurlijk

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 12:00

Joy_Mennings schreef:
Dorine92 schreef:
Op vakantie heeft iemand foto’s van me gemaakt met een iPhone 14 pro en ook die waren prachtig. Alleen niemand heeft een Google telefoon dus daar heb ik geen eigen ervaringen mee


Ik wil je via PB best foto's sturen van foto's van de Pixel 7, al zal mijn camera kwalitatief iets slechter zijn.

Graag!

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:10

Dorine92 schreef:
MyWishMax schreef:
Op YouTube kan je heel veel video's vinden waarin de telefoons vergeleken worden op basis van de camera. Dan kan je ook kijken naar smaak, want dat is toch ook een groot verschil.

Bij Samsung kan je de knop om foto te maken meestal ook verplaatsen waardoor je het alsnog met 1 hand kan doen trouwens. Ik kan die knop verslepen.

Ja alleen bij elke video heb ik een andere conclusie :D
Volgens mij is iedere video er ook op uit om een andere telefoon als beste eruit te krijgen. Soms lukt dat ze, en soms vind ik dat de influencer zegt dat de ene het beste is, terwijl de andere juist duidelijk beter is. Maar het verschilt dus per filmpje welke er het beste uit komt. In het ene filmpje vind ik de Google te donker, in de andere is hij juist licht. Samsung komt er soms te licht uit, soms juist donkerder. Er is geen pijl op te trekken

Wel handig zo’n knop die je kunt verslepen.
Blijft ie dan ook daar? Of zit ie de volgende keer dat je je camera opent weer op de oude plek?
Want het verslepen moet wel eerst nog gebeuren natuurlijk


Ja, maar dat blijft afhankelijk van omstandigheden en dus ook smaak haha. En ook van instellingen, want je kan best veel aanpassen tegenwoordig. De influencers moet je niet bekijken eigenlijk, meer de technische kanalen of hoe wil je het noemen?

Die knop moet ik even nakijken :') ik gebruik het amper, maar zal even proberen voor je.
Edit: bij mij blijft die zwevende opnameknop wel op de plek waar je hem de laatste keer heen gesleept hebt. :j

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 13:05

Ik kijk ook die technische kanalen maar letterlijk overal heb ik een andere mening. En eigenlijk zie je veel stadsfotos, terwijl ik vooral landschapsfotos maak, met name in het buitenland

Voor nu zijn mijn gedachtes dat ik de Google vooral zou nemen vanwege de beloofde 7 jaar updates, de AI mogelijkheden qua fotobewerking (iets kunnen weg gummen) en deze camera schijnt goed te zijn in de nacht. Ook is hij niet zo zwaar. Wel vraag ik me af of de foto’s bij daglicht niet wat koud zijn soms. Ik begreep dat er voor het overzetten van iPhone naar Google iets geregeld is.
De Samsung zou ik vooral nemen vanwege dat deze de beste camera zou hebben, hoewel dat dus in de vergelijkings filmpjes erg wisselt... in de nacht komt de Google er beter uit en soms ook qua scherpte. Wel zijn de kleuren van de Samsung soms warmer en levendiger, maar soms daardoor ook wat nepper. En dit toestel schijnt erg zwaar te zijn. De portretmodus lijkt me mooier dan bij de Google, waar mensen er vaak grauw op staan. Bij de Samsung veel warmer. Ik vraag me wel ernstig af hoe lang deze telefoon leuk bruikbaar blijft wanneer de updates stoppen. Het overzetten van iPhone naar Samsung zal een dingetje zijn wat tijd kost, maar ik weeg dit niet heel zwaar.
De iPhone zal ongetwijfeld gewoon goed zijn, en verder heb ik er niet heel veel ideeën over. Ik heb al een vrij oude iPhone waarvan ik de foto’s al goed vind, dus ze zullen sowieso veel beter worden. Het overzetten zal makkelijk gaan van iPhone naar iPhone, maar dat tel ik niet echt mee als een zwaarwegende factor. Als ik weer voor een iPhone ga, mis ik de software van Google, wat echt wel nieuw en leuk is, en eigenlijk komt de camera van iPhone nergens als aller beste eruit. Maar goed zal hij zeker zijn. Wel minder zoom dan Samsung

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:08

Morganlefay schreef:
Een Iphone en dan vanwege het feit ik erg lui ben en omdat overzetten een eitje is van de ene naar de ander.
Kijk eens voor de 13 mini.

Oh, gelukkig, ik ben niet de enige met dit argument. :D

Biebz

Berichten: 5525
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:17

Hierbij wat foto's van de Google telefoon.

Deze foto's zijn met de Google Pixel 6 pro gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze foto is met de 8 pro gemaakt met de macro functie:
Afbeelding

En net gewoon even deze gemaakt:

Afbeelding

Wil vanmiddag nog even op pad om de camera beter uit te testen.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:29

Als je toch dingen bewerkt aan foto's is het warmer maken zo geregeld. Of 1 klik of 1 a 2 schuifjes wat verplaatsen. ;)

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:57

Fijn om hier meningen/ervaringen te lezen. Ts ik zit ook in dubio. In tweestrijd tussen de iPhone 13 en een android (Oppo in mijn geval).
De iPhone heeft een lager werkgeheugen dan de androids. Merk je daar in gebruik iets van? En de batterij van de iPhone komt uit de reviews niet zo goed naar voren. Weet jij of iemand anders hoe dat zit?

Ik kruip weer onder de meeleessteen haha

Gitana

Berichten: 2711
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:15

ik heb sinds kort de iphone 14pro, na jarenlang gebruik van mijn huawei p20pro en de huawei p30pro, maar ik heb me wel echt verbaasd over de accu. Mijn huawei van 3 jaar oud ging langer mee dan mijn nieuwe iphone. wel erg te spreken over de camera kwaliteit :)

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 14:21

MyWishMax schreef:
Als je toch dingen bewerkt aan foto's is het warmer maken zo geregeld. Of 1 klik of 1 a 2 schuifjes wat verplaatsen. ;)

Ja daar heb je ook een punt. Maar ik zie wel in de filmpjes dat met name de Samsung foto’s meer sfeer hebben. Geen idee of je dat met bewerken ook zo voor elkaar krijgt met iPhone en Google. Want dat zou ik geen ramp vinden, als ik dat even moet aanpassen. De beloofde 7 jaar van Google weegt zwaar, anders zou ik sowieso voor een Samsung of iPhone gaan

BeFunny

Berichten: 10669
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:31

Hier Oppo fan dus aan mij heb je niks. Die hebben ook goede camera's BTW :j

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 14:39

BeFunny schreef:
Hier Oppo fan dus aan mij heb je niks. Die hebben ook goede camera's BTW :j

Nouja als oppo de beste camera zou hebben is dat ook prima... maar in ieder lijstje komen er 3 naar boven en dat is Google, Samsung en iPhone. En de volgorde is in ieder lijstje anders. En aangezien de Google 8 pas net uit is, is ook niet ieder lijstje up to date. En dan nog is het zo dat de lijstjes allemaal vanuit een blinde vlek zijn gemaakt. Je ziet hier in het topic al hoe erg mensen Samsung of iPhone kiezen, en dan zijn ze helemaal niet meer open voor de realiteit, want hun merk is sowieso op alle vlakken de beste. En dat is gewoon niet waar.
Maar de ellende is... ik kom er gewoon écht niet uit. In principe kan ik een Google regelen, en dan zit ik qua levensduur in ieder geval het beste, maar ik twijfel of ik bij die telefoon niet een beetje iets mis op de foto’s. Er wordt in veel reviews gezegd dat de foto’s van Google het meest realistisch zijn, en ik zie dat ze vaak het scherpst zijn, met name in de avond, maar ik vind ze soms ook “saai” omdat de kleuren wat fletser zijn en het contrast niet zo spannend.
Zeker als je een lange termijn keuze wilt maken, wil je wel meteen de goede maken

BeFunny

Berichten: 10669
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:03

Dorine92 schreef:
BeFunny schreef:
Hier Oppo fan dus aan mij heb je niks. Die hebben ook goede camera's BTW :j

Nouja als oppo de beste camera zou hebben is dat ook prima... maar in ieder lijstje komen er 3 naar boven en dat is Google, Samsung en iPhone. En de volgorde is in ieder lijstje anders. En aangezien de Google 8 pas net uit is, is ook niet ieder lijstje up to date. En dan nog is het zo dat de lijstjes allemaal vanuit een blinde vlek zijn gemaakt. Je ziet hier in het topic al hoe erg mensen Samsung of iPhone kiezen, en dan zijn ze helemaal niet meer open voor de realiteit, want hun merk is sowieso op alle vlakken de beste. En dat is gewoon niet waar.
Maar de ellende is... ik kom er gewoon écht niet uit. In principe kan ik een Google regelen, en dan zit ik qua levensduur in ieder geval het beste, maar ik twijfel of ik bij die telefoon niet een beetje iets mis op de foto’s. Er wordt in veel reviews gezegd dat de foto’s van Google het meest realistisch zijn, en ik zie dat ze vaak het scherpst zijn, met name in de avond, maar ik vind ze soms ook “saai” omdat de kleuren wat fletser zijn en het contrast niet zo spannend.
Zeker als je een lange termijn keuze wilt maken, wil je wel meteen de goede maken


I phone heeft meestal zeker niet de beste camera maar als je i phone gewend bent is het vaak wel zo dat andere telefoons erg wennen zijn. Samsung en Google zeker wel maar Oppo doet daar dus niet voor onder. Persoonlijk zou ik uit jou lijstje voor de Google gaan of de Samsung s23.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 15:35

Ja en dan zou ik qua camera op Samsung gokken. Ondanks dat Google vaak scherper lijkt. Maar Samsung heeft meer sfeer in de foto’s. Alleen ja... Google heeft veel langer updates. Heb voordat ik een iPhone kreeg (gratis, anders had ik er niet voor gekozen) een Samsung en ik heb toen ervaren wat er gebeurt als je telefoon te oud wordt (wat dus met Samsung eerder gaat gebeuren dan Google). En ik ervaar het nu met mijn iPhone natuurlijk ook. Je kan er gewoon niks meer mee

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:52

Als ik het verschil zou zien zou ik je wel kunnen uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt en of het veel werk is per foto. Dan is de enige vraag of je daar altijd zin in hebt.

Maar ik moet zeggen dat ik nooit last gehad heb bij Android dat ik niet meer kon updaten. Zou kunnen dat je niet in 1 keer tig versies kan verspringen, maar dat kon ik bij de iPhone ook niet. Die kon niet meer geüpdatet worden omdat die niet meer ondersteund werd oid. Die Android heb ik elke update gewoon uitgevoerd en na 6 of 7 jaar oid een andere genomen omdat scherm kapot was en reparatie te duur haha

Joy_Mennings

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:40

Dorine92 schreef:
Graag!


Gestuurd!

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 19:10

Ik heb de gestuurde foto’s bekeken en ik kom tot dezelfde conclusie als wat ik op internet met zoeken ook al had... Dat de foto’s naar mijn idee wat sfeer missen, behalve s avonds, daar is de Google dan weer heel erg goed in.
Maar ik weet niet of het komt door de telefoon of de fotograaf. Want ik heb natuurlijk mijn eigen smaak en daar maak ik mijn foto’s naar

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 19:40

Zijn er meer mensen met voorbeelden? Van de iPhone 14 zag ik op bokt toevallig een serie hele mooie fotos gemaakt in Frans Polynesië geloof ik... maar ben benieuwd naar meer voorbeelden van zowel Google pixel als iPhone 14/15 als Samsung s23 ultra