betalen voor Facebook ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7825
Geregistreerd: 14-02-02

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:30

Ik heb al mijn 'toegang tot microfoon' uitstaan op mijn telefoon (apple)
Afgelopen week een workshop met allerlei collegae uit Europa, in Amsterdam, er had iemand het over stroopwafels, en een dag later een reclame op facebook hiervan...
Hoe dan?

Denken we niet te licht over onze privacy?

Wat zijn de gevolgen van het bedrijf wat ons nakijkt?

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:47

Nielojram schreef:
Ik heb al mijn 'toegang tot microfoon' uitstaan op mijn telefoon (apple)
Afgelopen week een workshop met allerlei collegae uit Europa, in Amsterdam, er had iemand het over stroopwafels, en een dag later een reclame op facebook hiervan...
Hoe dan?

Denken we niet te licht over onze privacy?

Wat zijn de gevolgen van het bedrijf wat ons nakijkt?


Dat kan natuurlijk ook toevallig zijn he..

simongek

Berichten: 5345
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:38

Jildau schreef:
Nielojram schreef:
Ik heb al mijn 'toegang tot microfoon' uitstaan op mijn telefoon (apple)
Afgelopen week een workshop met allerlei collegae uit Europa, in Amsterdam, er had iemand het over stroopwafels, en een dag later een reclame op facebook hiervan...
Hoe dan?

Denken we niet te licht over onze privacy?

Wat zijn de gevolgen van het bedrijf wat ons nakijkt?


Dat kan natuurlijk ook toevallig zijn he..


Is geen toeval. Wij zijn er op gaan letten en komt vaak voor.

BeFunny

Berichten: 10681
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:39

Ik merk heel vaak zulke dingen. Dat je het ergens over hebt gehad en dat je dan vlak daarna een reclame ziet met dat. Kan idd elke keer toevallig zijn. Maar je komt niet meer onder deze praktijken zoals ik het maar noem uit. Of je moet helemaal geen smartfoon en smart apparaten meer gebruiken. Maar die apparaten maken bepaalde dingen nou eenmaal ook makkelijker.

Ik heb ook microfoons uit staan. Maar heb een smartbox (radio) die koppel je via bleutooth en dan kun je luisteren. Maar dat apparaat neemt schijnbaar ook op en soms begint de Google stem te praten hij zit geïnstalleerd via Home app Het geluid uit dat ding is top. Maar als je bleutooth vergeet uit te zetten en dus gewoon zit te praten dan ben ik overtuigd dat hij opneemt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 10-11-23 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Berichten: 5345
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:43

prompter schreef:
Ik heb mijn account opgezegd, nadat ik even had gecheckt wat er nu daadwerkelijk zou veranderen met dat abonnement. Je krijgt alleen geen gepersonaliseerde advertenties meer als je betaalt, maar het ongeoorloofd tracken van alles wat je op internet doet gaat vrolijk verder. Ik was social media toch al een beetje zat, dus dit was een mooi moment om facebook en instagram weg te doen.



Mag ik vragen hoe. Het wil me niet lukken.

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:01

Ik heb dat echt nooit en ik let helemaal nergens op. Ik ben steeds aan het zoeken naar winterjassen dus vind het logisch dat ik nu meer winterjassen advertenties krijg. Maar als ik nu met mijn vriend over pepernoten praat heb ik niet ineens pepernoten advertenties ofzo.

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:03

volgens mij zijn daar al vaak dingen over gepubliceerd, of telefoons nu wel of niet meeluisteren.. Telefoons schijnen een hoop te doen, maar niet mee te luisteren

(ik ben ook op zoek naar winterjassen, maar ik heb de juiste jas nog niet gevonden helaas, al mn Meta ten spijt :+ )

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:41

Haha, op bokt werkt het wel, ik krijg gelijk winterjassen te zien door jouw bericht. En een kersttrui (ik ben geen foute truien type :)) )

Afbeelding

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:49

Oh nou wil het geval dat ik een jas lijkende op die rechtsboven, nu hier heb liggen, want gekocht van internet. Maar die is in het echt zo prut... die gaat weer terug..

Ik vind echt dat de advertenties beter moeten :')

Celebi
Berichten: 3757
Geregistreerd: 04-11-20

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:35

9 van de 10 keer hebben mensen dan toch onbewust eerder al iets aangeklikt, opgezocht of iets langer naar gekeken op social media. Of je bent tijdens het winkelen langs een stroopwafelkraam gelopen en daar wat langer blijven staan. Maar omdat iemand het woord stroopwafel noemt tijdens een gesprek een stroopwafel advertentie krijgen is wel vergezocht. Vergeet ook niet dat als je in een nieuwe auto rijdt het je opeens opvalt hoeveel van dat type auto er rijden. Dingen waar je mee bezig bent vallen je op. Zonder dat gesprek had je die stroopwafel reclame waarschijnlijk überhaupt niet echt geregistreerd.

prompter

Berichten: 11206
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:48

simongek schreef:
prompter schreef:
Ik heb mijn account opgezegd, nadat ik even had gecheckt wat er nu daadwerkelijk zou veranderen met dat abonnement. Je krijgt alleen geen gepersonaliseerde advertenties meer als je betaalt, maar het ongeoorloofd tracken van alles wat je op internet doet gaat vrolijk verder. Ik was social media toch al een beetje zat, dus dit was een mooi moment om facebook en instagram weg te doen.



Mag ik vragen hoe. Het wil me niet lukken.


Ze maken het je ook niet makkelijk. Hier de uitleg door facebook zelf:

https://nl-be.facebook.com/help/224562897555674

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:01

Celebi schreef:
9 van de 10 keer hebben mensen dan toch onbewust eerder al iets aangeklikt, opgezocht of iets langer naar gekeken op social media. Of je bent tijdens het winkelen langs een stroopwafelkraam gelopen en daar wat langer blijven staan. Maar omdat iemand het woord stroopwafel noemt tijdens een gesprek een stroopwafel advertentie krijgen is wel vergezocht. Vergeet ook niet dat als je in een nieuwe auto rijdt het je opeens opvalt hoeveel van dat type auto er rijden. Dingen waar je mee bezig bent vallen je op. Zonder dat gesprek had je die stroopwafel reclame waarschijnlijk überhaupt niet echt geregistreerd.


Dit denk ik dus ook - dat het zo gaat. Misschien begon diegene wel over stroopwafels omdat zij ook die dag de stroopwafel reclame heeft gezien.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: betalen voor Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:01

Ik wil wel facebook maar niet betalen. Als ik nu op Facebook probeer te gaan dan kom ik er niet op maar krijg een heleboel teksten die ik niet begrijp. Ik ben nl. ooit op Facebook gegaan vanwege een Poolse vriendin en ben in het Pools ingeschreven wat gedeeltelijk automatisch vertaald wordt voor me. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen om weer gewoon gratis Facebook te krijgen (die advertenties etc. vind ik prima!).

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:01

anjali schreef:
Ik wil wel facebook maar niet betalen. Als ik nu op Facebook probeer te gaan dan kom ik er niet op maar krijg een heleboel teksten die ik niet begrijp. Ik ben nl. ooit op Facebook gegaan vanwege een Poolse vriendin en ben in het Pools ingeschreven wat gedeeltelijk automatisch vertaald wordt voor me. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen om weer gewoon gratis Facebook te krijgen (die advertenties etc. vind ik prima!).

Volgens mij weten ze alles, want nadat ik wat heb zitten proberen en dit bericht op Bokt heb gezet kan ik nu ineens weer wel op Facebook (gratis versie).Eigenlijk best wel fijn want ik miste het toch omdat er zo veel prive dingen en contacten opstaan.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:01

anjali schreef:
Ik wil wel facebook maar niet betalen. Als ik nu op Facebook probeer te gaan dan kom ik er niet op maar krijg een heleboel teksten die ik niet begrijp. Ik ben nl. ooit op Facebook gegaan vanwege een Poolse vriendin en ben in het Pools ingeschreven wat gedeeltelijk automatisch vertaald wordt voor me. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen om weer gewoon gratis Facebook te krijgen (die advertenties etc. vind ik prima!).

De enige 2 keuzes die je hebt is of de gratis versie of de betaalde versie te kiezen.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:23

purny schreef:
anjali schreef:
Ik wil wel facebook maar niet betalen. Als ik nu op Facebook probeer te gaan dan kom ik er niet op maar krijg een heleboel teksten die ik niet begrijp. Ik ben nl. ooit op Facebook gegaan vanwege een Poolse vriendin en ben in het Pools ingeschreven wat gedeeltelijk automatisch vertaald wordt voor me. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen om weer gewoon gratis Facebook te krijgen (die advertenties etc. vind ik prima!).

De enige 2 keuzes die je hebt is of de gratis versie of de betaalde versie te kiezen.

Ja, maar ik snapte de instructies niet (mijn eigen schuld, de Poolse woordenboeken liggen klaar).Echter op een of andere geheimzinnige manier hebben zij het automatisch voor mij in orde gemaakt!Facebook is wel lekker internationaal!

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:36

Bijna elke pagina kun je wel op vertalen zetten, dat maakt het al gemakkelijker :)

Maar even een optie die voor altijd werkt.

Via laptop, geen idee hoe het met gsm is:
Maar klik eens rechtsboven op je avatar.

Dan op het tandwieltje, de bovenste. Dat is in het Nederlands Instellingen en privacy.

dan op de 2e klikken met dat wereldbolletje, dat is taal.

Dan klikken op het wereldbolletje met het pennetje, daar kun je de taal wijzigen.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 17:46

DuoPenotti schreef:
Bijna elke pagina kun je wel op vertalen zetten, dat maakt het al gemakkelijker :)

Maar even een optie die voor altijd werkt.

Via laptop, geen idee hoe het met gsm is:
Maar klik eens rechtsboven op je avatar.

Dan op het tandwieltje, de bovenste. Dat is in het Nederlands Instellingen en privacy.

dan op de 2e klikken met dat wereldbolletje, dat is taal.

Dan klikken op het wereldbolletje met het pennetje, daar kun je de taal wijzigen.

Dank je. Maar toen die berichten kwamen stonden die over de hele pagina en kon ik niet meer gewoon op de startpagina komen. Ik raakte echt een beetje in paniek want normaliter laat ik Student aan Huis komen als ik iets niet kan met de computer maar dat waren altijd Nederlandse jongens die dat Pools ook niet zullen begrijpen. Echter, Facebook heeft het zelf opgelost! Sommigen hierboven stellen dat je apparaten alles van je weten- ik heb wel eens gemerkt dat ik maar aan iets hoefde te denken en er verscheen meteen een reclameboodschap over! Wat ik trouwens niet erg vind hoor. Ik kijk wel heel erg uit wat ik op internet zet, iets waar ik problemen mee zou kunnen krijgen dat zet ik er niet op. Want via algoritmen (zo heet dat geloof ik) kunnen ze je vinden op een verkeerd woord.

simongek

Berichten: 5345
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:43

simongek schreef:
prompter schreef:
Ik heb mijn account opgezegd, nadat ik even had gecheckt wat er nu daadwerkelijk zou veranderen met dat abonnement. Je krijgt alleen geen gepersonaliseerde advertenties meer als je betaalt, maar het ongeoorloofd tracken van alles wat je op internet doet gaat vrolijk verder. Ik was social media toch al een beetje zat, dus dit was een mooi moment om facebook en instagram weg te doen.




Mag ik vragen hoe. Het wil me niet lukken.


Ze maken het je ook niet makkelijk. Hier de uitleg door facebook zelf:

https://nl-be.facebook.com/help/224562897555674[/quote]


Ja ook op pc geprobeerd maar krijg die optie niet. Heel irritant

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:53

mooney schreef:
Echter moet je bijna al je apps eruit knikkeren, inclusief whatsapp als je dat wilt voorkomen.
Dus ik ga niet van facebook af omdat ik bewust ben dat ik dan ook nog insta (meta) en whatsapp (meta) heb waar hetzelfde gebeurd.

Insta zat achter dezelfde betaalmuur vorige week.