Pareltjes schreef:Ik snap echt de naïviteit van sommige niet. Je hebt alles te verbergen.
Gooi alles maar op Inet, al je fotos, die van je vrienden, je familie. Roep om het hardst wat je gaat stemmen, wat je koopt, wat je sexuele voorkeur heeft. Wat voor werk je doet, waar, tegen welk salaris. Welke bank je hebt en stuur vrolijk copieèn van je paspoort in het rond. Je hebt niets te verbergen toch?
Dan maakt het ook niet uit dat je apps alles op de achtergrond uit je telefoon, tablet etc leegtrekken. Je selfies door een biometrisch programmaatje worden gehaald. Je vingerafdrukken van je tel gekoppeld worden aan je bsn dat ze ergens anders vandaan geplukt hebben. Ze je moods weten want je vult altijd braaf de vraagjes van FB in. De gegevens van je gezondheids apps worden opgeslagen én verkocht..etc.etc..
Je betaalt allang voor je social media accounts met je privacy, je gegevens, je intimiteit. Ze weten exact wie je bent. Waar je woont en met wie. Ik hoop dat jullie niet heel jong meer zijn. Want alles blijft eeuwige opgeslagen. En eindeloos doorverkocht .Over 50 jaar wordt je kleine mistap van vandaag nog nagedragen. Kunnen al deze gegevens tegen je gebruikt worden. Social media moedigt je aan heel veel gegevens te delen, met een reden. Het is een gigantisch verdienmodel! Nu maar hopen dat het niet in verkeerde handen valt.
Zo vreselijk naief. De wereld is niet zo fraai meer. Ben zuinig op je privacy en gooi het niet te grabbel.
Nee joh. Die gegevens worden alleen gebruikt (en voor betaald door bedrijven) om je gerichte advertenties te kunnen brengen.
Want hoe worden advertenties efficiënter en leveren ze meer geld op? Als ze gericht getoond worden aan mensen die daar ook daadwerkelijk interesse in hebben.
Het interesseert echt niemand waar jij je reet mee afveegt, maar als een toiletpapiermaker jou kan aanspreken en daardoor meer kan verkopen, dan maken ze gebruik van het profiel dat is ontstaan door je interesses, likes en gegevens. En jij bent niet de enige in dat profiel.
In individuele zin heeft echt niemand interesse in jou en je bezigheden, wees maar niet bang.
Ik vind het alleen maar handig. Geen onzinnige babyreclames en dat soort dingen, omdat een vrouw in mijn leeftijdsgroep dat moet interesseren, maar fijn gerichte advertenties waar ik wat aan heb.