Hoe maak je de keuze waar je graag zou willen wonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:19

Wij zijn eerst samen gaan wonen in de plaats waar we ook beide opgegroeid zijn.
In die tijd kon je als inwoner ingeloot worden op nieuwbouwkavels.
En hoe meer binding je had hoe hoger je in de loting stond of zoiets.

Daar hebben wij 8 jaar gewoon maar we wilde een betaalbare plek met de paarden aan huis.
Dat betekende een andere provincie.

Voor ons beider werk was dat toen 25 km, dus goed te doen.
Voor familie is dat ook ongeveer die afstand.

Later hebben we beide zelf gaan werken op een km of 45, mijn vriend nu op 7.
En ik ben thuis.

Dus ja werk was belangrijk in de keuze, maar bij de meeste wisselt dat toch.
Maar deze plek is zo geweldig voor ons. Dus een goede keuze :j

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoe maak je de keuze waar je graag zou willen wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:28

Ik had een studentenkamer, mijn huidige partner een eigen koopwoning op de plek waar we nu nog steeds wonen.

Ik ben simpelweg bij hem in getrokken, dat was op dat moment het meest handig.

We zouden nu op zich best ergens anders willen wonen, kleiner binnen en wat groter buiten (hij heeft hier met zijn gezin gewoond met 2 kinderen, wij wonen er met ons twee en gebruiken eigenlijk een aantal kamers niet, behalve als rommelhok/opslag).

Maar dat droomplekje hebben we nog niet gevonden.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 10:23

leeslampje schreef:
Leuke vraag TS, ik heb er ook eens een topic over geopend :)

[LZP] Hoe koos jij waar je ging wonen?

Edit: inmiddels is de relatie uit dat topic uit, ben ik dus weer verhuisd maar lekker in eigen stad gebleven. Ik volg voortaan m'n gevoel :D


Ik ga je topic even lezen! Kon gister in mijn zoekrondje hier op Bokt niet alles goed vinden ;).

In je openingspost in jouw topic lees ik dat mensen een beetje verspreid wonen door Nederland.
Mijn ouders wonen binnen 25 minuten rijden van mijn huidige huis af. Mijn zusje woont ook 20 minuten verderop.
De ouders van mijn vriend wonen op loop afstand bij hem vandaan. Hij wil sowieso in de buurt blijven (ook al zijn vrienden wonen in het dorp bij hem).

Op dit moment woon ik om de hoek bij de hei. Dat is toch wel heel fijn merk ik.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 10:26

Marije_jiplover schreef:
Ik had een studentenkamer, mijn huidige partner een eigen koopwoning op de plek waar we nu nog steeds wonen.

Ik ben simpelweg bij hem in getrokken, dat was op dat moment het meest handig.

We zouden nu op zich best ergens anders willen wonen, kleiner binnen en wat groter buiten (hij heeft hier met zijn gezin gewoond met 2 kinderen, wij wonen er met ons twee en gebruiken eigenlijk een aantal kamers niet, behalve als rommelhok/opslag).

Maar dat droomplekje hebben we nog niet gevonden.


Voor nu zal ik ook bij mijn vriend gaan wonen. Vooral omdat hij groter woont dan ik.
Hoe was dat voor jou? Het was natuurlijk 'zijn' huis.

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:39

Voor mij was het prima, want ik kwam van een studentenkamer met gedeelde
woonkamer, keuken, wc en douche af in een huis met een prachtige leefkeuken en alle ruimte voor onszelf.
Ik heb in dat huis wel mijn eigen plek ook echt gekregen, ik woon er nu al bijna 15 jaar met veel plezier.

Ik had een studentenuitzet, dus van mijn meubels is er eigenlijk niets meegekomen.
Maar we hebben gaandeweg de meubels in de woonkamer wel deels vervangen door dingen die we nu samen hebben uitgezocht. Zo ook de kleuren in huis, die zijn deels vervangen van wat hij ooit met zijn ex had uitgezocht, naar wat wij nu samen mooi vinden.

Het is echt mijn/ons thuis, niet het huis van mijn parner.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 10:47

Marije_jiplover schreef:
Voor mij was het prima, want ik kwam van een studentenkamer met gedeelde
woonkamer, keuken, wc en douche af in een huis met een prachtige leefkeuken en alle ruimte voor onszelf.
Ik heb in dat huis wel mijn eigen plek ook echt gekregen, ik woon er nu al bijna 15 jaar met veel plezier.

Ik had een studentenuitzet, dus van mijn meubels is er eigenlijk niets meegekomen.
Maar we hebben gaandeweg de meubels in de woonkamer wel deels vervangen door dingen die we nu samen hebben uitgezocht. Zo ook de kleuren in huis, die zijn deels vervangen van wat hij ooit met zijn ex had uitgezocht, naar wat wij nu samen mooi vinden.

Het is echt mijn/ons thuis, niet het huis van mijn parner.


Fijn dat het jullie huis is nu!

Mijn vriend heeft echt een mannen inrichting nu met amper/geen accessoires bijvoorbeeld. Als dat er staat, dan voelt het vast ook al gezelliger en is mijn stempel al iets meer gedrukt (verwacht en hoop ik).

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:08

Sinds Corona is er veel gebeurd wat mijn Privé situatie veranderde.

- Thuiswerken , maar 2 x per week naar kantoor.
- Mijn moeder plotseling overleden (vader al in 2015 overleden), waardoor het ouderlijk huis verkocht moest worden.
-Geen binding meer met woonplaats, veel expats en alleen mijn broer woont er nog.
- Flinke erfenis van mijn ouders en grote overwaarde van mijn eigen huis.

Ik kon dus mijn droom waar gaan maken, luxe woonboerderij met een flinke lap grond.
Ik heb toen gezocht in een straal van 50 km rondom Eindhoven.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen in Ittervoort Limburg, en wat een leuke en mooie omgeving dat is!!! <3

Heel gelukkig hier, toeristisch gebied en de mensen/buren hier zijn super, prachtige dorpen en alles in de buurt.
Voordeel is ook 2 km van België, goedkoop tanken en diervoeding en 20 minuten van Duitsland, altijd goedkoop boodschappen doen :Y)