Modulari verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Modulari verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 17:10

4 jaar geleden heb ik foto hexagons opgehangen van modulari. Het idee was dat ze makkelijk los kwamen, de praktijk valt wat tegen...
Afbeelding

Iemand die tips hoe ik de rest kan verwijderen? Ik heb al een visdraad er achter geprobeerd maar helaas...

Er komen nieuwe voor dus geen ramp maar een beetje de muur redden zou leuk zijn.

Winged

Berichten: 33072
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Modulari verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:13

Misschien verhitten? Dus fohn erop?

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Modulari verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 17:17

ik weet niet hoe leuk de foto dat vindt en ik vraag me af of het lukt langs de foto heen, maar ga het eens voorzichtig proberen...

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Modulari verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:22

Is het gelijmd? Aceton kan lijm losweken.

8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:22

Ik zou een berichtje sturen naar Modulari. Er zou een demontage instructie bij je levering moeten zitten volgens hun website, maar als je die kwijt bent dan kunnen ze hem vast nog eens doorsturen.
Er zijn meerdere soorten plakstrips die je op verschillende manieren moet verwijderen.

Thats_Me

Berichten: 10952
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Modulari verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:05

Die van mij van Modulari zitten vast met Tesa strips. Daar kun je aan het lipje trekken om ze te verwijderen van de muur. Dus eerst de hexagon er af trekken en dan de strips.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 19:08

8nnemiek schreef:
Ik zou een berichtje sturen naar Modulari. Er zou een demontage instructie bij je levering moeten zitten volgens hun website, maar als je die kwijt bent dan kunnen ze hem vast nog eens doorsturen.
Er zijn meerdere soorten plakstrips die je op verschillende manieren moet verwijderen.


Thats_Me schreef:
Die van mij van Modulari zitten vast met Tesa strips. Daar kun je aan het lipje trekken om ze te verwijderen van de muur. Dus eerst de hexagon er af trekken en dan de strips.


Dat onderste is dus wat er ook in de instructie staat.
Maar het is onmogelijk die hexagon los te trekken zonder de hele sticker eraf te trekken. En omdat ik nu de sticker er horizontaal aftrek ipv zoals bedoeld trek ik mijn halve stucwerk mee.
Ik gebruik vaker tesa strips, dat is prima. Maar die grote plaat ervoor maakt dat je ze niet goed kan verwijderen...
Ze hebben nu magneten, dat werkt natuurlijk veel handiger dus ik wil ze vervangen voor dat systeem. Maar het liefst met zo min mogelijk schade.

8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Modulari verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:13

Hoe ver zitten de tegels van de muur? Lukt het niet om met een breinaald of andere lange, smalle draad bij de strips te komen en ze zo langzaam los te duwen/trekken?

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 20:21

Dat had ik idd met visdraad geprobeerd maar het komt helemaal vast te zitten in het plaksel dus dat lukte niet. Naald kan ik nog proberen.

Qua dikte heb ik ongeveer 1-2mm, de dikte van de tesastrip.

Verwarmen net geprobeerd maar dat had geen zin.

Enige voordeel is dat ik iig wel meteen kan zien waar de nieuwe strips moeten :+ heb de magneetstrips maar gauw er voor in de plaats gedaan, hoef ik het niet meer te zien :+ morgen de laatste 5 en dan komen zaterdag met een vroege pakjesavond de nieuwe foto's uit de zak dus kan ik dan meteen wat foto's vervangen.

DubbelFun

Berichten: 88770
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:20