Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 16:40

Voor de vereniging zijn wij op zoek naar een manier hoe de leden onderling kunnen communiceren.
Bijv. via een WhatsApp groepsapp, besloten Facebook groep vereniging of een forum plaatsen op de website.

Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:44

Zou niet via Facebook doen. Zit nu in een groep via Facebook, maar iedere keer verdwijnen berichten en als je probeert om dat bericht tot en met 3 keer herplaatst dan krijg je 24 uur ban.

Probleem is bekend bij facebook, maar ze zijn er nog niet achter waar het probleem is. Het zijn ook de meest onlogische berichten die verwijderd worden.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 16:56

Ik denk dat een WhatsApp groep het makkelijkste werkt. Je zou er eventueel ook twee kunnen maken. Eén waar iedereen in kan praten en een groep waar alleen de beheerders kunnen praten (bijvoorbeeld voor belangrijke mededelingen).

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:03

Wij hebben voor onze vereniging twee appgroepen.
De eerste is de 'zakelijke' appgroep, waar bijna alle leden in zitten. Daarin worden alleen belangrijke mededelingen gedaan omtrent trainingen, wedstrijden en dergelijke. Dus geen constant geplingel.
Daarnaast is er voor wie wil nog een 'slowchat' appgroep. Daarin kan wat meer informeel worden gekletst over vanalles en nog wat. :)

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:08

Wat wil je communiceren en is dat een richting of twee kanten uit.

Voor een richting is whatsapp makkelijk en overzichtelijk, maar zodra iedereen kan reageren gaat het niet werken en raken belangrijke berichten zoek omdat iedereen gaat reageren en ik ga niet 60 berichten terug kijken wat de mededeling nu ook alweer was.
In dat geval is Facebook makkelijker omdat het veel overzichtelijker is.

Op stal hebben we en een besloten Facebook waar iedereen dingen kan plaatsen en een app groep met daarin alle eigenaren waarin de stalhouders hun mededelingen doen. In de appgroep kan je niet antwoorden of dingen plaatsen. Dat werkt heel fijn.

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 17:21

Ik bedoel 2 kanten op inderdaad.
Zodat leden onderling contact kunnen hebben.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:26

een richting kan ook met een whatsapp community.
als je een whatsapp community aanmaakt kun je daar zelf subgroepjes inmaken, voor werkgroepen, of vergader voorbereiding etc.

uiteraard kan dit ook allemaal via slack, via Discord, maar voor de meeste mensen is whatsapp wat laagdrempeliger.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:44

Hangt er helemaal van af wat je wil.
Een Wattsapp groep, waar iedereen in kan reageren kan handig zijn. Maar erger je dan niet dat wanneer iemand jarig is, je 50 felicitaties voorbij ziet komen....

Duidelijke afspraken over wat wel en niet in de app mag is dan wel handig.

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:24

Ik zou zeggen. 2 whatsapp groepen.

1 waar alleen beheerders kunnen reageren.
1 waar iedereen in kan reageren

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:27

Discord? Dan kan je een server aanmaken met tekst channels en eventueel channels vergrendelen voor alleen administratie.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:21

Eleeke schreef:
een richting kan ook met een whatsapp community.
als je een whatsapp community aanmaakt kun je daar zelf subgroepjes inmaken, voor werkgroepen, of vergader voorbereiding etc.

uiteraard kan dit ook allemaal via slack, via Discord, maar voor de meeste mensen is whatsapp wat laagdrempeliger.

Dat inderdaad. :j

Ik heb even een screenshot bijgevoegd als voorbeeld van een Whatsapp Community waar ik in zit voor het tijdschrift van onze studievereniging. Bovenin heb je een mededelingen kanaal waarin enkel beheerders/een selecte groep kan reageren, zodat je de belangrijke mededelingen overzichtelijk bij elkaar hebt.

De redactiegroep is vervolgens een kanaal vergelijkbaar met een doorsnee Whatsappgroep, waarbij iedereen dus berichten kan versturen. En dan is er nog een kanaal voor de kernredactie, waar ik in dit geval niet in zit. Op deze manier kan je het laagdrempelig en overzichtelijk houden voor een grotere groep mensen, imho. :j

Afbeelding

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:38

Ik verplaats dit topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Alternatief voor groepsapp of besloten Facebook groep verengiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:58

Ik zou ook zeggen discord. Kan ook gewoon op de telefoon.