Eigen woningen duurzaamheidsmaatregelen financieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Eigen woningen duurzaamheidsmaatregelen financieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 22:03

Hoi Bokkers,

Aangezien hier veel huiseigenaren zitten, zal dit allemaal niet onbekend zijn voor menig bokker...

Ik ben trotse eigenaar van een hele mooie voormalige huurwoning gebouwd in de jaren 70. Het modelletje doorzonwoning dat in heel Nederland wel te vinden is. Bijna mijn hele huis is 'af', het enige dat echt nog moet zijn de kozijnen op de bovenverdieping. De originele, ruim 50 jaar oude, vurenhouten kozijnen met enkelglas zitten er nog in.

Afgelopen vrijdag kwam ik er achter dat het toch wel heel erg hard tijd is om die te laten vervangen, toen ik 's avonds voor mijn bed (op meer dan 2 meter van het kozijn!) in een plasje water ging staan... :+

Dus ik ben maar eens gaan kijken, en nu kan je isolerende maatregelen financieren... Dat verschilt uiteraard per gemeente, maar ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met subsidies en leningen in het kader van duurzaamheid! Of wellicht hebben jullie nog tips m.b.t. overwaarde? (ca. 60k)

Omdat ik een nieuwe bijkeuken en voordeur heb voorzien van houten kozijnen, wil ik erg graag ook boven alles hout houden. Wellicht zijn er ook nog tips daaromtrent?

Oh en bedrijven in de cirkel Groningen/Friesland/Drenthe die hierin kunnen voorzien inclusief ervaring met het hele subsidie/financieringverhaal?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:33

Oh, dit past helemaal in mijn straatje! Ons hele huis is verduurzaamd, altijd in combinatie met subsidies B-)

Zonnepanelen, hybride warmtepomp, isolatie (spouwmuur, dak, vloer). Kozijnen + glas was al gedaan in 2016, maar inmiddels zitten zijn we van label E naar A++ gegaan.

Op de site van https://www.rvo.nl/subsidies-financieri ... geigenaren kan je heel veel vinden. Daarnaast, afhankelijk van waar je in het Noorden woont, heb ik nog wel wat meer tips. Pb maar :))

Ir111

Berichten: 11972
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Eigen woningen duurzaamheidsmaatregelen financieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:37

Tip voor hout: https://www.finti.com/

Mooi product, veel verantwoorder dan hardhout en isoleert ook nog beter. Wij hebben net de oude kozijnen + ramen vervangen en gekozen voor Finti.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:47

Over Nederlandse subsidie kan ik je niets zeggen.

Kwa vensters: wij wilden ook hout. We hebben daarom voor triple glas hout (binnen) met alluminium (buiten) gekozen. Dat is heel mooi geworden en het houdt niet enkel kou buiten maar door de speciale bewerking van het glas blijft in de zomer de hitte ook heel veel beter buiten. ze waren in iedere kleur of houttinten te bestellen.

ievie

Berichten: 2228
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Eigen woningen duurzaamheidsmaatregelen financieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:40

Wij hebben ook ons huis verduurzaamd en gebruik gemaakt van subsidie. De link die hierboven genoemd wordt (rvo) is een goede tip.
Wij hebben voor onze warmtepomp gebruik gemaakt van een duurzaamheidslening van de gemeente. Volgens onze financieel adviseer was dat qua rente de beste optie in ons geval.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Eigen woningen duurzaamheidsmaatregelen financieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:59

Ik ben ook bezig geweest met verduurzamen. Subsidie gebruikt voor kunstofkozijnen/ ramen en de zolder laten isoleren. Dat laatste heeft mij bijna niks gekost.
Ook heb ik een verduurzaamheidslening met 0 % rente.

Many
Berichten: 8276
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Eigen woningen duurzaamheidsmaatregelen financieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:16