Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 22:53

We hebben inmiddels al een aantal robotzuigers versleten en willen liever niet meer zonder. We werken veel, hebben dagelijks vier stallen te doen en kunnen gwn wel wat hulp gebruiken om het huis knap te houden. Het enige probleem is dat we twee stabijs hebben en hierdoor tegenwoordig alleen maar ruzie aan het maken zijn met onze robotzuiger, want dan zijn z’n borsteltjes weer geblokkeerd door al dat lange haar. Ook al zet je de robotzuiger elke dag aan, hij loopt binnen de kortste keren vast.

Nu heb ik een robotzuiger met rubberen borsteltje (van het merk irobot Roomba) gezien, speciaal voor huisdieren en ik vraag me af of dat misschien de oplossing is. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt beter dan een borstel van haren?

Ik hoop dat er iemand is die z’n ervaring wil delen. Alvast bedankt!

Afbeelding

ChelseaAyLee

Berichten: 375
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:02

Ik heb deze en 3 grote honden, waarvan 2 halflangharig. En ook nog 3 katten.
Hij zuigt prima, maar moet wel elke keer na het zuigen het bakje leeg gooien en het filter uitkloppen zelfs al zit er niet zoveel in, anders zuigt hij de keer erop beduidend minder.
Dweilen doet hij ook wel aardig, maar als de vloer wat viezer wordt verspreid hij het vuil alleen maar, dus moet nog wel regelmatig zelf nog dweilen. Met de hand stofzuigen hoef ik echt een heel stuk minder vaak sinds ik deze heb, dus in dat opzicht wel heel tevreden.
En vastlopen op het haar doet deze niet bij mij.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 02:41

Onze twee langharige honden hebben onze eufy (met borsteltjes) binnen 2 jaar versleten. Toen een irobot roomba gekocht met rubberen borstels. Dat werkt als een tiet. Ik wil er nog 1 bij met dweil, zoals deze.

apollootje

Berichten: 1056
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 05:26

Interessant!!
Wij overwegen ook zoiets. Voor ons een compleet nieuw gadget nadat ik een eerder exemplaar na 3dagen al kapot terug stuurde. Destijds gesneuveld door een combinatie van teveel haar en zand én een vastloper onder de verwarming door niet zo’n goede detectiesensor.

Welke type is dit precies ts?
En voor hen wie er al eentje hebben, welke precies zijn jullie tevreden over?

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 09:22

Dank voor jullie reactie. Dit is miss toch we, wat voor ons, want naast de lange haren hebben we hier ook stro en zand. Zo’n stofzuiger krijgt het hier echt voor z’n kiezen.


@Apollootje dit is de iRobot Roomba Combo en kost zo rond de €340, je hebt ook nog een luxere met twee borsteltjes die is ruim €100 duurder.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:18

Tip; kijk ook even naar de
merken Roborock en Dreame. Deze worden op dit moment het meest verkocht. En als je écht minder werk wilt hebben, dan adviseer ik er een met een afzuigstation te kopen zoals de Roborock Q-Revo of de Dreame L10 Ultra (https://m.ochama.com/productDetail.html ... ionCode=NL)

Die hebben een een schoon- en vuilwatertank en zuigen zelf het stof/vuil af. Ze dweilen bovendien uitstekend, wat fijn is als je dieren in huis hebt.

Ze hebben ook allebei een rubberen borstel trouwens.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:18

Ik heb ook een iRobot Roomba (met afzuigstation) en een iRobot Braava (dweil). De Roomba is geniaal, ook met de haren van onze grote harige hond. Ik heb er een met twee borsteltjes. Door het afzuigstation hoef je in principe het bakje niet te reinigen en het station maar 1 x in de zoveel weken (zit een speciale zak in). In de ruiperiode daarnaast wel 1 x per week ofzo de haren tussen het kleine wieltje uithalen.

De Braava ben ik minder te spreken over. Die dweilt strepen en raakt regelmatig de weg kwijt.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:46

Wij hebben ook de combi roomba en braava oftewel Hank en Harry. Zeer tevreden over de roomba al valt hij soms “ van een cliff” wanneer hij vast zit op het roostertje van de vloer-luchtverwarming in ons huis. Wij hebben 5 katten waarvan 1 half langhaar en 2 van onze gezinsleden hebben lang haar. Nu zitten die menselijke haren nog wel eens flink om zo’n borstel heen. Maar die zijn ook heel lang. Dus weet niet hoe dat in verhouding zal zijn met lange hondenharen, maar dat is dus wel een punt bij ons. Enige euvel hier verder is dat 1van onze katten gek is op Hank en hem regelmatig in een hoek parkeert om met het hoekborsteltje te spelen.

Nog een extra plus: de borstels voor de Roomba zijn makkelijk na te bestellen en te vervangen.

Selente
Berichten: 1864
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:34

Wij hebben de Roborock Q7Max+. Heel erg blij mee, maar aan schoonmaken aan de onderkant vanwege lang hondenhaar ontkom je gewoon niet aan. Toch kan ik als ik het wil het aardig lang uitstellen... :')
Laatst bijgewerkt door Selente op 07-12-23 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:35

Niqui schreef:
Tip; kijk ook even naar de
merken Roborock en Dreame. Deze worden op dit moment het meest verkocht. En als je écht minder werk wilt hebben, dan adviseer ik er een met een afzuigstation te kopen zoals de Roborock Q-Revo of de Dreame L10 Ultra (https://m.ochama.com/productDetail.html ... ionCode=NL)

Die hebben een een schoon- en vuilwatertank en zuigen zelf het stof/vuil af. Ze dweilen bovendien uitstekend, wat fijn is als je dieren in huis hebt.

Ze hebben ook allebei een rubberen borstel trouwens.


NB: wij hebben 3 langharige katten (die veel haar verliezen) en daar weet onze Dreame robot prima raad mee met zijn rubberen borstel. Af en toe halen we de zijdopjes er even af om wat haar te verwijderen, dat is alles.

Hannanasjuh
Berichten: 241
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:41

Onze robotstofzuiger is net overleden.

We hebben 3 honden waarvan 1 langhaar en veel zand altijd binnen van het bos en de paarden enz. Jullie kennen het vast wel :roll:

Hoelang gaan die van jullie mee? Met name de roomba en de dreame?
Wij hebben nu een blaupunkt en die is na een half jaar al eens gerepareerd en nu weer stuk. Nog binnen een jaar tijd na aankoop.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:45

Onze Dreame L10s ultra hebben we in maart 2023 gekocht. Tot nu toe hebben we er nog geen problemen mee gehad.

Ik neem aan dat je toch nog garantie hebt op de Blaupunkt als hij binnen een jaar stuk is?

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:12

Dat dzou ik ook via garantie proberen ten zij je hem van de trap gegooid hebt _-:(

Zelf heb ik al 4 jaar een eufy 35c en 2 Aussies in huis 2 Kids een bouwvakker en woon buiten af en paarden aan huis dus zand en haar genoeg. Hij zorgt bij mij voor een opgeruimd idee *\%/* geen plekken vol zand en rollen de struiken van haar ( hij is vast niet zo slim maar waar hij rijd is het een stuk beter als dat hij een dag gemist is

Hannanasjuh
Berichten: 241
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:49

Ja hij gaat sowieso weer terug naar de winkel en waarschijnlijk dus weer reparatie. Alleen dan zijn we hem 3 a 4 weken kwijt. Best irritant als dat ieder halfjaar zou gebeuren. Ik denk dat hij ons vuil gewoon niet aan kan en misschien maar met pensioen moet op de bovenverdieping waar gewoon alleen stof ed ligt.

Ik ben dus vooral benieuwd naar welke we eventueel nog kunnen aanschaffen zodat we niet iedere keer zonder zitten

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 02:11

Heb de roomba combo i8 besteld. Zal van de week weer ns mn gewone roomba aan het werk zetten na de verhuizing.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 04:26

Wij hebben 4 stofzuigrobots. Allemaal van Roomba en er is er nog nooit één stuk gegaan. De oudste is een jaar of 6 denk ik. Iedere keer dat er weer een nieuw modelletje was moest mijn man die hebben. Uiteindelijk hebben we er één met een paal gekocht waar hij zelf zijn afval dumpt en dat is echt de uitvinding van de eeuw. Wij wonen midden in het bos en hebben twee grote langharige honden. Bij geen enkele Roomba zijn de hondenharen een probleem, maar ik heb zelf (ook) extreem lang en veel haar en daar moeten we wel rekening mee houden. Dat betekent concreet dat we de borsteltjes van de Roomba in de woonkamer eens per week moeten ontdoen van mijn haar.
Wat ik wel irritant vind is dat wij een groot, zeer groot, huis hebben en de robot dus nooit de woonkamer, eetkamer en keuken in één keer kan stofzuigen omdat hij tussendoor moet opladen. Maar goed, hij gaat wel vanzelf weer verder als hij weer vol genoeg is.

Hannanasjuh
Berichten: 241
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:49

De roomba klinkt dan wel als wen fijne oplossing voor ons. Idd het zelf legen is natuurlijk super handig. Mijn eigen haar is ook heel lang dus dat is een goed puntje om rekening mee te houden.

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 13:39

Hannanasjuh schreef:
Ik denk dat hij ons vuil gewoon niet aan kan en misschien maar met pensioen moet op de bovenverdieping waar gewoon alleen stof ed ligt.

Ik ben dus vooral benieuwd naar welke we eventueel nog kunnen aanschaffen zodat we niet iedere keer zonder zitten


Dit dus hè? Hier zitten wij ook mee. Elk jaar een nieuwe kopen is ook weer zo wat, maar daar komt het bij ons wel op neer. We kopen niet echt goedkoopste, dus daar ligt het niet aan. Ik heb wel eens gezegd miss moeten we juist een goedkope doen, als ze toch maar een jaar meegaan, maar dat willen we ook liever niet, want je draagt ook weer bij aan de afvalberg.

Onze terminale Bert is ook een Blaupunkt en doet het hartstikke goed, als ie bij ons niet zoveel bende haren, zand en stro tegen zou komen. Bert verhuist ws ook naar de bovenverdieping. Het zou fijn zijn als we iets vinden dat hier wel tegen bestand is en niet half overspannen raakt en elke keer roept dat zijn mainbrush geblokkeerd is.

Dus ga vooral door met delen, ik volg het allemaal en hoop dat we aan de hand van jullie ervaringen toch nog weer gaan voor een nieuwe, want ik vind het wel een topuitvinding op zich!

Hannanasjuh
Berichten: 241
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:55

Elsje123 schreef:
Hannanasjuh schreef:
Ik denk dat hij ons vuil gewoon niet aan kan en misschien maar met pensioen moet op de bovenverdieping waar gewoon alleen stof ed ligt.

Ik ben dus vooral benieuwd naar welke we eventueel nog kunnen aanschaffen zodat we niet iedere keer zonder zitten


Dit dus hè? Hier zitten wij ook mee. Elk jaar een nieuwe kopen is ook weer zo wat, maar daar komt het bij ons wel op neer. We kopen niet echt goedkoopste, dus daar ligt het niet aan. Ik heb wel eens gezegd miss moeten we juist een goedkope doen, als ze toch maar een jaar meegaan, maar dat willen we ook liever niet, want je draagt ook weer bij aan de afvalberg.

Onze terminale Bert is ook een Blaupunkt en doet het hartstikke goed, als ie bij ons niet zoveel bende haren, zand en stro tegen zou komen. Bert verhuist ws ook naar de bovenverdieping. Het zou fijn zijn als we iets vinden dat hier wel tegen bestand is en niet half overspannen raakt en elke keer roept dat zijn mainbrush geblokkeerd is.

Dus ga vooral door met delen, ik volg het allemaal en hoop dat we aan de hand van jullie ervaringen toch nog weer gaan voor een nieuwe, want ik vind het wel een topuitvinding op zich!


Hahaha geweldig dat jullie hem ook een naam hebben gegeven. Wij zijn nogal filmfans dus de stofzuiger is Wall-e en onze meer sophisticated koffie apparaat is Eve :')

Maar ik twijfel idd ook of een goedkope of een roomba en dan echt ff wat geld er tegen aan gooien. Wall-e was 400euro. Dat vind ik idd ook zonde om ieder jaar of iedere 2 jaar eraan uit te geven

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:34

Ik ben intens gelukkig met mijn roborock, ook met de lange haren van mijzelf (extreem lang, dik en veel) en van mijn kinderen en man (allemaal lang haar) en de rotzooi van de vogels en de troep van de wandelwagen enzo in huis.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:43

Ik heb al jaren een Roomba, ik denk dat deze zelfs al minimaal 6 jaar oud is. Ik heb 8 katten en een hondje, en dan ook mijn eigen lange haren. Hij doet het nog steeds heel trouw.
Ik zou dus ook echt niet zonder kunnen. Als deze het begeeft komt er zeker weer een roomba voor terug.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:58


Hannanasjuh
Berichten: 241
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:47

Hutcherson schreef:
Heb de roomba combo i8 besteld. Zal van de week weer ns mn gewone roomba aan het werk zetten na de verhuizing.


Hoe bevalt de i8? Ik las dat je altijd een qr code moet scannen als je de waterbak er onder hangt. Of is dat maar eenmalig?

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Robotzuiger met kunststof borsteltje(s)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:50

Ik heb geen idee hoe andere robo's in elkaar zitten, maar onze Roborock volgens mij Q-7 heeft alleen maar rubberen onderdelen. Zowel dat driehoeksterretje dat ronddraait (tot groot plezier van onze rooie boskat) als de rubber rol die het grote vuil oppakt.

xMathilde
Berichten: 1012
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 11:28

Ander vraagje over de robot stofzuigers die genoemd worden. Hoe worden objecten gedetecteerd? Mijn Roomba is al een aantal jaartjes oud, en detecteerd door ergens tegenaan te botsen. Ik merk dat hierdoor mijn plinten etc. beschadigen. Ervaren jullie dit ook of is dit echt een systeem uit de jaren stillekes? :+