NPO start niet meer beschikbaar.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 18:37

Ik keek best veel TV uitzendingen en vervolgseries via NPO start. Maar sinds 1 december heb ik geen toegang meer en sinds vorige week is de app ook weg. Ik heb er al het een en ander over gelezen e begrijp hieruit dat heel veel TV s nu geen verbinding meer kunnen maken. Mijn Samsung is nog maar 3 jaar oud en ik denk er niet aan om een nieuwe te kopen. Via de laptop is ook niet echt een optie want dat vind ik niet fijn TV kijken. De laptop aan de TV is ook lastig omdat die in dezelfde poort moet als de digitenne en heb je geen afstandbediening. Ik denk dat veel mensen dit probleem hebben en ik ben benieuwd hoe die het opgelost hebben.

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:43

Er is een nieuwe NPO app, die oude doet het idd niet meer. :)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:44

Ik kijk wel via de laptop, heb niet eens een tv. Maar inderdaad sinds begin deze maand werkt de pagina niet meer in Edge en moet ik dus als ik wat (terug) wil kijken weer ouderwets Chrome aanzwengelen.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:47

Wij hebben een chromecast waarmee je via je mobiel (en mss ook laptop?) op je tv kan streamen.
Werkt perfect. Kost ca 30E.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:48

De oude is opgedoekt en de nieuwe werkt alleen via of Chrome of opnieuw via je laptop weer op de tv aan de praat te helpen(je bent niet de enige) }>

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:50

Ik kon ‘m gewoon op mijn tv downloaden. Ff inloggen, koppelen met je account en klaar.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:50

Jindai schreef:
Er is een nieuwe NPO app, die oude doet het idd niet meer. :)

Helaas doet de nieuwe app het op veel "oudere" tv's het niet meer.
Citaat:
Uit kostenoverwegingen is er geen ondersteuning voor verschillende oudere slimme televisies aan de app toegevoegd, schrijft de NPO.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:51

Mijn tv is 15 jaar oud en de npo app is automatisch vervangen voor de nieuwe, moest alleen even een nieuwe koppelcode invullen.

De nieuwe app vind ik alleen helemaal niet fijn, ik het is veel lastiger om programma`s te zoeken.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:52

Er zijn wel meer problemen met de nieuwe NPOapp.
Hebben ze gewoon niet goed getest voor de boel omgezet werd. :roll:

Maar komt erop neer dat de favorieten verdwenen zijn en na heel veel klachten daarover gaan ze die weer toevoegen zodat je via je favorieten weer programma's kunt opslaan en wekelijks de nieuwste afleveringen kunt kijken.
De ondertiteling moet je bij elke nieuwe aflevering opnieuw instellen, dat was in de oude versie automatisch tenzij het betreffende programma of de aflevering geen ondertiteling beschikbaar had.
Het is ronduit ruk om vanuit een gekeken aflevering terug te gaan naar het programma, beeld omhoig swipen blijkt hierbij de truc, dan kom je op de omschrijving en kun je op de naam vh programma tikken om terug te gaan naar het programma.
Heeft wel een poosje geduurd voor ik die door had trouwens. :+

Problemen met via je televisiepakket kijken gaan ze ook oplossen begreep ik.
Zijn iig ook ontzettend veel klachten over binnengekomen bij ze.

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:53

Hier hetzelfde probleem! Samsung tv is 4 jaar oud.. maar blijkbaar al te oud. Wij krijgen de nieuwe app niet op de tv.. de app is automatisch verwijderd..

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 18:58

nnicolex schreef:
Hier hetzelfde probleem! Samsung tv is 4 jaar oud.. maar blijkbaar al te oud. Wij krijgen de nieuwe app niet op de tv.. de app is automatisch verwijderd..

Nou dit dus. Ik heb ook geen idee waar ik die nieuwe app moet vinden en hoe ik die dan moet installeren. Ik heb het gisteren via de zoekfunctie geprobeerd maar niks gevonden.

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:09

Dat apps verdwijnen van je tv is heel normaal. En ja dan opeens is 3 jaar oud.
Ik ga er vanuit dat je tv op 1 of andere manier verbonden is met je internet verbinding. Dan zou ik gewoon via je mobiel het casten/streamen naar je tv. Of via je laptop dat kan ook.

Ik vraag me af of iedereen het hier heeft over apps op hun telefoon/tablet of de apps op je tv. Daar zit namelijk een groot verschil in.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:12

Mijn eerdere post gaat over de app op de tablet en telefoon. :)
Maar ook daar genoeg problemen te vinden, ze hebben de vernieuwde app gewoon veel te vroeg beschikbaar gemaakt zonder eerst uitgebreid te testen.
Blijkt ook wel uit de stortvloed aan klachten die ze hebben ontvangen.

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:17

pillow schreef:
nnicolex schreef:
Hier hetzelfde probleem! Samsung tv is 4 jaar oud.. maar blijkbaar al te oud. Wij krijgen de nieuwe app niet op de tv.. de app is automatisch verwijderd..

Nou dit dus. Ik heb ook geen idee waar ik die nieuwe app moet vinden en hoe ik die dan moet installeren. Ik heb het gisteren via de zoekfunctie geprobeerd maar niks gevonden.


Nee klopt, hier idem hoor. Vind het prima dat ze de app updaten maar heb serieus net 3 weken geleden een abb aangeschaft en vind het dan vrij bijzonder dat je wordt verplicht via laptop of chromekast te gaan streamen..

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:36

De nieuwe app is echt dramatisch. Ik mis ook vreselijk veel functies die i.m.o. heel basic zijn:
- favorieten kunnen toevoegen
- vanaf telefoon of tablet casten naar je tv
- vanuit een aflevering terug kunnen klikken naar het overzicht
- vanaf een aflevering meteen door klikken naar de volgende (of dat ie automatisch door gaat)
- etc

Op Twitter regent het ook klachten.

Hier staat meer info over welke tv's ze nog gaan ondersteunen. Oude Samsungs ondersteunen ze niet meer, weet niet hoe oud die van jou is?
https://service.npo.nl/onderwerp/techni ... n-smart-tv

Edit: een chromecast is wel een goed alternatief inderdaad. Die functie is in de nieuwe app alleen wel stuk, maar ze beloven dat het terug komt. Ik moet het nog maar zien :+

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:38

Het ligt vast weer aan mij maar de ts heeft het over dat de app op haar tv er na 3 jaar meegestopt is en verwijdert is. En jullie gaan allemaal klachten geven over de app op je mobiel of tablet daar heeft ts toch echt niets aan.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:03

Op mijn chromebook doet die het niet meer maar de tv wel. Heb mazzel als ik het hier lees want tv is 8 jaar oud. Ik neem aan dat ze er toch iets mee moeten doen want ze gaan zo veel klanten verliezen!

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:55


Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:57

asjemenou schreef:
Mijn tv is 15 jaar oud en de npo app is automatisch vervangen voor de nieuwe, moest alleen even een nieuwe koppelcode invullen.

De nieuwe app vind ik alleen helemaal niet fijn, ik het is veel lastiger om programma`s te zoeken.


Ik kijk dingen gewoon een stukje op mijn npostart op de pc en dan staat het op je tv automatisch bij verderkijken :D

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 00:06

Wintu schreef:
Op mijn televisie deed ie het ook niet meer, heb nu de nieuwe app geinstalleerd. Ik heb een jonge samsung TV.

https://tweakers.net/nieuws/216242/vern ... t-tvs.html


En hoe ben je bij die app gekomen? Want als ik zoek via apps dan staat hij er niet meer tussen helaas.. en eerder kon ik via het kpn menu ook nog naar npo start maar ook dat werkt niet meer. -O-

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 00:42

Onze Samsung TV is 1 jaar oud (model 2022). Oude NPO app werd automatisch vervangen door nieuwe app. Die nieuwe app (vreselijk MoSCoW resultaat lijkt het) draaide een paar dagen prima en plotseling start het ding niet meer en geeft de melding dat de app niet beschikbaar is voor het apparaat... Prutsers.
Dus nu weer met Airplay vanaf de telefoon, waardeloos.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 01:33

nnicolex schreef:
Wintu schreef:
Op mijn televisie deed ie het ook niet meer, heb nu de nieuwe app geinstalleerd. Ik heb een jonge samsung TV.

https://tweakers.net/nieuws/216242/vern ... t-tvs.html


En hoe ben je bij die app gekomen? Want als ik zoek via apps dan staat hij er niet meer tussen helaas.. en eerder kon ik via het kpn menu ook nog naar npo start maar ook dat werkt niet meer. -O-


Gezocht in de galerij naar NPO en daar stond NPO video, dit was de nieuwe app.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 07:59

Mijn TV is ook te oud voor de nieuwe app, beetje jammer.

Denk dat ik nu maar her beeld van mijn telefoon naar de tv moet gaan sturen oid?

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 08:04

leeslampje schreef:
De nieuwe app is echt dramatisch. Ik mis ook vreselijk veel functies die i.m.o. heel basic zijn:
- favorieten kunnen toevoegen
- vanaf telefoon of tablet casten naar je tv
- vanuit een aflevering terug kunnen klikken naar het overzicht
- vanaf een aflevering meteen door klikken naar de volgende (of dat ie automatisch door gaat)
- etc

Op Twitter regent het ook klachten.

Hier staat meer info over welke tv's ze nog gaan ondersteunen. Oude Samsungs ondersteunen ze niet meer, weet niet hoe oud die van jou is?
https://service.npo.nl/onderwerp/techni ... n-smart-tv

Edit: een chromecast is wel een goed alternatief inderdaad. Die functie is in de nieuwe app alleen wel stuk, maar ze beloven dat het terug komt. Ik moet het nog maar zien :+



Ik weet niet hoe het gisteren was maar ik heb al regelmatig naar de Chromecast gestreamd met de nieuwe app.

Verder vind ik hem ook niet per se fijn ofzo :')

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 10:58

Wintu schreef:
asjemenou schreef:
Mijn tv is 15 jaar oud en de npo app is automatisch vervangen voor de nieuwe, moest alleen even een nieuwe koppelcode invullen.

De nieuwe app vind ik alleen helemaal niet fijn, ik het is veel lastiger om programma`s te zoeken.


Ik kijk dingen gewoon een stukje op mijn npostart op de pc en dan staat het op je tv automatisch bij verderkijken :D

Heb je de pc dan aan met draad aan de tv gekoppeld?