Cadeau bij doop als peettante.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Cadeau bij doop als peettante.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 14:03

Begin februari wordt het tweede zoontje van mijn beste vriendin gedoopt. Haar zus is peettante van de eerste en een paar weken geleden verraste ze me met de vraag of ik peettante wil zijn van de tweede. Super bijzonder vind ik dat!

Nu wil ik wel ook met een mooi cadeau komen. Niet iets van geld of een bankrekening. Iets tastbaars wat jaren later nog een betekenis heeft.

Van mijn eigen peettante kreeg ik bij de doop een kinderbestek, bij mijn communie het “kleine bestek” en bij mijn vormsel het “volwassen bestek”. Allemaal van dezelfde serie/hoorde bij elkaar. Ik vond dat super bijzonder dat ze dat al die jaren bewaard had. Zoiets zou ik super gaaf vinden, maar waar vind je dat in hemelsnaam tegenwoordig?

Ook heb ik gedacht om misschien een dekentje te haken. (Al moet ik dan wel heel hard aan de slag wil ik dat op tijd afkrijgen)

Misschien heeft 1 van jullie nog een mooi idee?
Mag best iets kosten (tussen de 50-100 zoiets?, meer als het ook toekomstige cadeaus bevat)

PSvanLot

Berichten: 10149
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Cadeau bij doop als peettante.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:08

De bestekken worden bij de juwelier nog wel verkocht. Ik heb bij mijn geboorte van mijn peettante een heel mooi zilveren spaarpot gekregen in de vorm van een olifant met mijn naam er in gegraveerd. Ik vind hem nog steeds super leuk en bijzonder.

_NancyJarig

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:40

Wij hebben voor onze kinderen ook een gepersonaliseerd bestek setje gekregen van mijn schoonouders. Niet voor een doop, maar voor de geboorte. De voornaam staat erop en de geboortedatum.

Ik vind dat echt een super leuk cadeau! Dus wat mij betreft zou je er al helemaal uit zijn ;)
Min schoonouders hebben dat via internet gevonden, dat ging prima eigenlijk.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 14:45

Maar ik zou dan graag nu een kinderbestek en klein bestek en een groot bestek kopen voor in de toekomst die dan alle 3 bij elkaar passen. En dat krijg ik online in ieder geval niet gevonden. PSvanLot, juwelier had ik voor bestek niet aan gedacht, dat is nog wel een goede. Ga ik binnenkort eens naar kijken.

Spaarpot is ook een leuk idee!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 15-12-23 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:46

Inderdaad gegraveerd zilver van de juwelier, bestek, spaarpot, verzorgingssetje (borstel en kam of spiegeltje). Zijn super leuk!

PSvanLot

Berichten: 10149
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:48

Shiloh schreef:
Maar ik zou dan graag nu een kinderbestek en klein bestek en een groot bestek kopen voor in de toekomst die dan alle 3 bij elkaar passen. En dat krijg ik online in ieder geval niet gevonden. PSvanLot, juwelier had ik voor bestek niet aan gedacht, dat is nog wel een goede. Ga ik binnenkort eens naar kijken.

Spaarpot is ook een leuk idee!


Toevallig dat ik het laatst bij de juwelier zag liggen, vandaar dat ik het ineens bedacht.

Het kinderbestek heb ik ook, maar dat ligt ergens in een doos op zolder inmiddels. De spaarpot heb ik alle jaren nog op mijn slaapkamer gehad.

Storm

Berichten: 20849
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Cadeau bij doop als peettante.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 13:13

Mijn kinderen hebben beide ook een bestekset gekregen met hun naam erin, dat gebruiken ze nog steeds. Ikzelf heb mijn eigen bestekset ook nog. Erg mooi kado dat je nooit weg doet.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:36

Een armbandje met naam op voor het kind zelf . Dat is een bandje met aan 1kant de naam en de andere de datum. Een ketting met naam op voor de moeder ?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik kreeg deze van men zus voor de geboorte van mijn zoon. https://ameloti.com/ zij is meter van mijn zoontje.

Zij heeft al heel wat persoonlijke stukken gemaakt .


Ik kreeg van mijn vriend oorbellen. Maar dat was eerder pers-vergoeding ( kraam cadeau van de partner aan de vrouw )
Laatst bijgewerkt door _Bonte_ op 16-12-23 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:41

De titel suggereert dat jij (TS) gedoopt wordt :+ .

Ik heb destijds bij de geboorte van mijn beide neefjes voor beide een kinderbestek gekocht bij de juwelier. Ik ben zelf allergisch voor zilver, dus dat zou ik nooit voor iemand kopen. Ik heb toen gekozen voor RVS. Beide hebben een eigen motief/uitvoering gekregen. Met uiteraard naam en geboortedatum erin gegraveerd.

Mooie blijvende herinnering. Ik heb de mijne ook nog steeds.

Overleg wel even met de ouders. Want grootouders willen ook nog wel eens zoiets geven.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:58

Als het een meisje is een bedel armbandje .En dan met elke verjaardag samen een bedeltje uitzoeken.Mijn dochters van 21 en 23 dragen het nog steeds.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 19:40

Nou. Volgende week is de doop. Laatst haar heel tactisch gevraagd wat de grootouders en Peetoom/peettante bij de eerste gegeven hadden. Daar kwam eigenlijk niks bijzonders uit. Dus mijn conclusie is dat er nog geen kinder bestek cadeau is gedaan en dus best aannemelijk dat ik daarmee redelijk safe zit als cadeautje.

Heb vandaag bij de juwelier een leuk setje gekocht met boerderij dieren (vader is een melk boer en woont dus ook op boerderij)

Naam erop gegraveerd. Ben helemaal tevreden.

Kon geen set vinden voor ook volwassenen, maar wellicht tegen die tijd van communie/doop, als ze dat gaan doen.


Afbeelding

_NancyJarig

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Cadeau bij doop als peettante.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:00

Wat een lief leuk setje <3
Ze zullen er vast heel blij mee zijn!

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:03

Wat een mooi setje!