Help! Foto's verdwenen van SD kaart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Help! Foto's verdwenen van SD kaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 19:53

Hoi, iemand die mij uit de brand kan helpen? :(

Ik heb vanmiddag allemaal foto's gemaakt, echter begon het later in de middag te regenen dus is mijn camera wat nat geworden (canon 70D). Nu kijk ik thuis op m'n foto's en na een bepaald tijdstip is geen enkele foto meer opgeslagen :( toen ik de foto's maakte zag ik wel gewoon de previews.

De SD kaart is ook niet nat geworden of zo, maar misschien toch iets anders binnenin de camera.. Als ik 'm aan zet, knippert er best lang zo'n rood lichtje naast de SD kaart ingang.

De foto's vóór dat tijdstip staan er nog wel gewoon op..

Zou ik die andere foto's nog ergens kunnen terughalen weer of zou het gewoon echt niet zijn opgeslagen?

Ben erg teleurgesteld want het waren mooie foto's (van wilde paarden :( )

Bedankt!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Help! Foto's verdwenen van SD kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:02

Heb je de camera wel uitgezet voordat je de SD kaart hebt verwijdert?
Dat was bij mij het probleem, ben ook een stel foto's kwijtgeraakt omdat ik de camera niet had uitgeschakeld, hij bleek in slaapstand te staan.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 20:04

Esther schreef:
Heb je de camera wel uitgezet voordat je de SD kaart hebt verwijdert?
Dat was bij mij het probleem, ben ook een stel foto's kwijtgeraakt omdat ik de camera niet had uitgeschakeld, hij bleek in slaapstand te staan.


Ik heb de foto's alleen op de camera zelf bekeken, nog niet op pc. Ben op vakantie dus heb geen laptop bij me. Maar op de camera zelf is dus maar een bepaald gedeelte te zien..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:41

Ah zonde zeg!
Ik zou de SD kaart sowieso even niet meer gebruiken totdat je een laptop bij de hand hebt. Als ze erop staan en je gaat nieuwe foto’s maken dan heb je kans dat de data wordt overschreven.
Welke kaartjes gebruik je? Bij de Sandisk Extreme Pro krijg je altijd een code voor hun recovery programma.
Koop zo’n kaartje en probeer het met hun programma, dan heb je kans dat je de foto’s nog terug kan halen.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 21:04

8nnemiek schreef:
Ah zonde zeg!
Ik zou de SD kaart sowieso even niet meer gebruiken totdat je een laptop bij de hand hebt. Als ze erop staan en je gaat nieuwe foto’s maken dan heb je kans dat de data wordt overschreven.
Welke kaartjes gebruik je? Bij de Sandisk Extreme Pro krijg je altijd een code voor hun recovery programma.
Koop zo’n kaartje en probeer het met hun programma, dan heb je kans dat je de foto’s nog terug kan halen.


Oke wie weet..

Ik heb één van Hema huismerk, 16 gb

Zou een ander kaartje nog wel veilig zijn om te gebruiken?

Ik had de camera nog even getest vlak nadat die terug was en toen leek die een nieuwe foto ook niet op te slaan, echter na even opdrogen wel weer.

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:56

Ik gebruik Recuva als mijn sd kaarten of externe schijven foutmeldingen geven. Hierdoor al verschillende keren bestanden kunnen terug halen.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16153
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Help! Foto's verdwenen van SD kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:28

Omdat deze vraag op Huis,Tuin, Techniek hoort verplaats ik hem daarheen.
FK->HTT