QR codes nodig, maar welke site?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

QR codes nodig, maar welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 16:58

Hoihoi,

onder het mom van Bokt weet alles: welke QR code pagina zouden jullie mij aanraden? Ik heb sporadisch codes nodig, vooralsnog 2, later in het jaar afhankelijk van hoe het leven hoopt mogelijk een tiental. Deze codes moeten soms permanent inzetbaar blijven maar meestal slechts ongeveer een maand.

Ik gebruik ze vooralsnog om mensen/bedrijven uit de brand te helpen, dus ik zit niet echt te wachten op torenhoge prijzen en eindeloze custom opties.

Ik ben benieuwd wat voor advies jullie hebben!

Bedankt!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: QR codes nodig, maar welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:04

Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon 1 van de eerste resultaten die ik vind op Google en heb daar nooit problemen mee gehad.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: QR codes nodig, maar welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:07

Je kunt hiervoor Canva of Adobe gebruiken.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: QR codes nodig, maar welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 17:09

Oh serieus? Ook Adobe? Ik heb dat, waar vind ik die optie? :o?

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:21


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:24

Bowo schreef:
Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon 1 van de eerste resultaten die ik vind op Google en heb daar nooit problemen mee gehad.

Ja dat doe ik ook :+
Ik google altijd op ‘generate QR code eps’ oid (eps bestanden zijn vector, dus hogere kwaliteit)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:26


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: QR codes nodig, maar welke site?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 17:44

Oh lol thanks allen, ik had er eerder eentje te pakken die er na 2 weken ineens mee stopte, best banketstaaf als je net drukwerk de deur uit hebt gegooid. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben. Ik heb nu die van Adobe gebruikt, ik neem aan dat die gewoon permanent is, toch?

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:12

Xyris schreef:
Oh lol thanks allen, ik had er eerder eentje te pakken die er na 2 weken ineens mee stopte, best banketstaaf als je net drukwerk de deur uit hebt gegooid. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben. Ik heb nu die van Adobe gebruikt, ik neem aan dat die gewoon permanent is, toch?


Voor zover ik weet wel ja!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:24

Apart dat je code het na een paar weken niet meer deed. Dan was het geen directe link (statische QR code), maar een redirect of een code met bezoekersteller bijvoorbeeld (dynamische QR code). Die bestaan ook. Een QR code met directe link zou onafhankelijk van een bepaalde site moeten werken.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:40

8nnemiek schreef:
Apart dat je code het na een paar weken niet meer deed. Dan was het geen directe link (statische QR code), maar een redirect of een code met bezoekersteller bijvoorbeeld (dynamische QR code). Die bestaan ook. Een QR code met directe link zou onafhankelijk van een bepaalde site moeten werken.


Tegenwoordig zijn veel van die QR code generators met gekoppeld aan een (pro) account en doen ze het na een x tijd niet meer tenzij je betaald idd.

Adobe is permanent idd Xyris!

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:53

Xyris schreef:
Oh lol thanks allen, ik had er eerder eentje te pakken die er na 2 weken ineens mee stopte, best banketstaaf als je net drukwerk de deur uit hebt gegooid. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben. Ik heb nu die van Adobe gebruikt, ik neem aan dat die gewoon permanent is, toch?


Daar wilde ik je net voor waarschuwen. Zelf ook gehad, QR code in een magazine en dan krijg je de hele tijd op de mail hoeveel klanten je bent misgelopen (en voor 'slechts' 29 euro kun je de code weer activeren).

Gelukkig kun je zelf checken of de QR een directe link is, of een verwijzing.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:38

Je kan trouwens in InDesign ook gewoon een QR Code generen kwam ik achter :')

Object -> Generate QR Code

Misschien is dat nog wel het makkelijkst!