Kluskenners: vloer na stucwerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 20:22

Hoi kluskenners van bokt :D
2 linkerhanden hier.

Op dit moment wordt mijn slaapkamer opnieuw gestuct, morgen laatste afwerking. Ik k(r)ampeer daarom op zolder.
Voor zaterdag heb ik een club mensen geregeld om er een nieuwe laminaatvloer in te leggen en mijn bed terug te plaatsen. Het idee was dan te gaan verven als de muren volledig droog zijn, het bed kan tot die tijd midden in de kamer staan (slaapkamer van 7x4 dus ruimte zat)

Echter, vandaag adviseerde de stucadoor 3 weken nog te wachten met vloer en bed. 3 weken nog op zolder vind ik best een ding -O- nu alweer spijt van dit project.

Dus benieuwd naar ervaringsdeskundige of misschien slimme mensen met goede ideeën. Vloer en bed in de kamer 48u na het stucen yay of echt een nay?
Er komt morgen een bouwdroger in te staan, mocht dat nog verschil maken want de kamer heeft geen radiatoren op dit moment.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:32

48 Uur na het stucen is echt te kort. De ruimte word echt heel vochtig van het stucen, zeker met dit weer. Dat wil je niet in je laminaat hebben zitten. Wij wachtten telkens zeker een week voordat we gingen verven. En dan nog was niet alles droog ook al gebruikten we bouwdrogers. Vloer kwam pas nog later. Beide woningen werden in deze tijd van het jaar gestuuct.

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:40

nee niet doen, die ruimte is hartstikke vochtig en trekt in je laminaat. Ook erin slapen is echt niet lekker.
Let ook op dat je het niet te snel wilt drogen,. dan krijg je scheuren

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:51

Bouwdroger zal zeker 3 dagen moeten blijven staan voor het een beetje droog op het oog is (en dan is het zeker nog niet echt droog). Vloer kan echt niet, tenzij je een 8-baan wilt. En met in de kamer slapen vertraag je het droogproces, want zelf breng je iedere nacht weer een litertje of wat vocht in de lucht...

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 21:00

Vertragen vind ik minder erg, dan verf ik wel wat later. Maar die achtbaan en een beschimmeld bed vind ik niks..
Juk, niet wat ik wilde horen, nog een week op zolder -O-

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 13:08

Afbeelding
Afbeelding

24 uur onderweg en idd zojuist de hulptroepen maar afgebeld voor zaterdag -O-

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:11

Helaas maar echt de beste optie. Want alle ellende van het vocht wil je niet hebben. Ik zou het advies van de stucadoor volgen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:15

Beter even wachten :j dan hoef je alles maar een keer te doen. Succes met kamperen op zolder soort van. :(:) maar daarna waardeer je je kamer des te meer

Ik mag mogelijk wachten tot op zijn vroegst eind februari voor ik weer een woonkamer heb die bruikbaar is. :+ Alle lagen moeten lang drogen voor de volgende laag en de laatste moet ook weer een tijd drogen voor hij belastbaar is. Ik kampeer in de keuken nu :') de beste tijd ahum voor dingen die alleen kunnen boven 0

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:17

Eens met de voorgangers.... het is ff afzien, maar beter dat je er nu achter komt en straks met een kromme laminaatvloer zit moet je maar denken.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:14

Zelfs hartje zomer met 31+ graden duurde het hier zeker drie weken voordat het stucwerk droog was. Goed besluit om de hulptroepen even uit te stellen. Veel sterkte de komende drie weken, al krijg je er daarna zo te zien een mooie ruimte voor terug.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:41

Thats_Me schreef:
Zelfs hartje zomer met 31+ graden duurde het hier zeker drie weken voordat het stucwerk droog was. Goed besluit om de hulptroepen even uit te stellen. Veel sterkte de komende drie weken, al krijg je er daarna zo te zien een mooie ruimte voor terug.


Hier inderdaad hetzelfde met de keuken, we zijn graag van het overdrijven dus inmiddels zijn we al zes jaar aan het wachten op de stuc. Met andere woorden, na zes jaar hebben we nog niet geverfd. :Y)

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:53

secricible schreef:
[ [url=m/RXuZbG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3HVKW3.jpg]Afbeelding[/url] ]

24 uur onderweg en idd zojuist de hulptroepen maar afgebeld voor zaterdag -O-

Als je ramen niet meer beslaan, dan ben je onderweg en ook je laminaat moet aan zijn omgeving wennen.
Zou dus maar even wachten met leggen en het advies opvolgen van de stuukmeneer.
Duik een hygrometer op dan kan je het ook zien wanneer je kan of mag verder klussen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 17:51

Nou, ondertussen voorzichtig begonnen met schilderen. Belangrijkste was plafond en het wandje, die waren droog. Ramen beslaan al 2 dagen niet meer.
Zaterdag nog een keer proberen een vloer te leggen, alles wat voor die tijd geschilderd is buiten plafond is mooi mee genomen.

Alleen de wand vd ramen lijkt nog wat vochtig, schilderstape wil daar niet plakken iig dus die wand laat ik nog maar even met rust


Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:56

Je bent nog erg vroeg aan het verven, hoop dat het achteraf niet gaat bladeren.
je kan ook de muren meten hoeveel vocht erin zit

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:57

Gaaf zo donker!

Ik hoop dat het goed uitpakt, zeker met dit weer zou ik het juist nog extra tijd geven. Heb je een vochtmeter in de ruimte staan?

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:02

Ga je laminaat leggen? Advies is om de pakken laminaat te laten acclimatiseren (gewoon dicht) in de ruimte waar je het gaat leggen. Neem aan dat je ook nog een ondervloer legt?
Hopelijk blijft de verf zitten.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:03

Oei met dit weer na een week al er overheen.... dat is wel dapper.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 18:42

Schuur_ schreef:
Gaaf zo donker!

Ik hoop dat het goed uitpakt, zeker met dit weer zou ik het juist nog extra tijd geven. Heb je een vochtmeter in de ruimte staan?


Ja, die staat er in inderdaad. Zegt niet allee over de muren natuurlijk, maar ik heb verder alleen een vochtmeter die ín de muur moet, dat leek me niet wijs :+

Scheelt denk ik wel dat er maar een dunne laag over de muren heen zit, alleen om het glad te maken. En anders.... dan is het zo

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:24

Oei... Ik had ook even gewacht. Dat vocht moet er echt goed uit zijn. Je hebt kans dat je het straks allemaal nog een keer moet doen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 22:45

Tot nu toe lijkt de verf goed te houden gelukkig. Het lijkt nu ook wel echt droog genoeg om de rest te doen. Morgen mag het behang er op en er is nu gelukkig weer licht en stroom.


Afbeelding

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 09:49

Wij hebben ook ‘te vroeg’ geverfd, zit er nog prima op ruim een jaar later. Gaaf ook het plafond mee geverfd TS!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 18:04

Afbeelding
Afbeelding

Behang zit er op :D wel wat stucwerk beschadigd bovenop dus verf moet wat bijgewerkt worden. Erg tevreden <3

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:07

Tof behang joh!

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Kluskenners: vloer na stucwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:51

Gaaf behang maar heb je geen muur geschuurd? Zitten bobbels van stuc achter of niet

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 22:27

Lynn_Nikita schreef:
Gaaf behang maar heb je geen muur geschuurd? Zitten bobbels van stuc achter of niet


Het lijkt op de foto's met een bouwlamp er op een stuk erger dan het is. Ik ben niet helemaal 100% tevreden over de gladheid van het stucwerk, maar IRL valt het gelukkig niet zo op.