Alleen douche vervangen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ManonGrr

Berichten: 1448
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Alleen douche vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 14:37

Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de douche? Ik heb nu een douche met hoge douchebak en heb een offerte opgevraagd voor het verwijderen van deze douche en het plaatsen van een inloop douche. Hebben jullie dit laten doen en hoeveel waren jullie (ongeveer) kwijt?

Roodvos

Berichten: 6665
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:02

Ik denk dat je op zeker €5000 moet rekenen.
Beetje afhankelijk van hoe makkelijk eea te verwijderen is, prijs van de tegels, de wand die je kiest (glas of stenen) en onvoorziene omstandigheden. Zoals een lekkende afvoer ofzo.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:09

Dit gaat vanaf 8 maart hier gebeuren.
Maar ook het toilet, wat een aparte ruimte is word vernieuwd.
Dus heb alleen een offerte voor samen.

Nu liggen hier de leidingen nog op de muur en gaan er dan in, dus zal duurder zijn dan bij jou.
Maar die 5000 is denk ik wel een redelijk prijsindicatie

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:11

Denk ik ook wel zo'n 5000. Wij gaan ook de douche vervangen. Mijn man kan alles zelf maar hij heeft toch besloten tot een complete douchecabine, omdat het gewoon heel veel werk is. Ik vind het jammer maar snap het ook.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Alleen douche vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 21:22

Nou gaan wij de complete badkamer laten verbouwen, dus wij zijn sowieso een smak geld kwijt, maar ik vond het echt enorm tegenvallen wat je in totaal kwijt bent en dan hebben wij echt niets bijzonders (en geen grote badkamer). Maar inderdaad veel is ook afhankelijk van de materialen die je kiest. Welke tegels, wat voor glaswand (eventueel) wil je inbouwkranen en welke kleur kies je? Best moeilijk om daar dus een goed antwoord op te geven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132060
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Alleen douche vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:25

Je zou misschien ook eens bij Molenaar kunnen kijken. Wij hebben er (nog) geen ervaring mee, maar op termijn zullen wij ook wat aanpassingen moeten doen en ze schijnen veel ervaring te hebben met dit soort aanpassingen.

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:51

Daar valt eigenlijk niks zinnigs van te zeggen. Wat ga je precies doen? Welke vraag heb je aan de sanitairboer gesteld?

Als het niet meer is dan de bak eruit, nieuwe afvoer en een nieuw tegelvloertje, dan kun je voor 1000 - 1500 euro klaar zijn.

Moet er een deel of de hele wand eraf en opnieuw getegeld worden, komt 5k bijna in het zicht en daarna is the sky the limit.

Want evengoed kun je er 10k van maken. Zoek een duur tegeltje uit, maak er wat lastig tegelwerk bij, metsel een muurtje en neem een duur douchesysteem dan je bent de 10k al gepasseerd.