Kleuradvies gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Kleuradvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 15:21

Hi bokkers,

Ik hoop dat dit een goede plek is om wat inspiratie op te doen.

Ik heb opzich een vrij simpele vraag, maar kom er zelf vooralsnog niet uit.

Voor ons nieuwe huis waar we komende week de sleutel voor krijgen zoek ik nog een mooie kleur voor de wanden in de woonkamer.

Het plafond wordt RAL9016, de overige wanden en plafonds in huis ook vooral 9016 (op een paar accentmuren na).

Voor de woonkamer wil ik echter wat meer warmte op de muren en wil daar een zandachtige kleur gebruiken.

De vloer is grijs gemeleerd (pvc tegels) en het witte is dus 9016 (dus ook iets van grijzig erin). Onze nieuwe bank is een gemeleerde stof waar zowel bruin als grijstinten in zitten (stof heet Wood, zicht echt van alles in).

Wat ik zoek voor op de wanden is dus een zandtint met een grijzige/bruine ondertoon, en dus niet eentje die afgeleid is vanuit bv geel of roze. Soms zie je nog weleens zandtinten die echt richting gelig / rozig gaan en dat wil ik absoluut niet.

Iemand hier tips voor een goede kleur?

Ik las ergens Gentle Stone van flexa, maar als ik dat opzoek gaat dat richting 9010 (en dat zou weer wat meer gelig kunnen zijn).

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Kleuradvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:40


JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 15:42

MonaLieske schreef:
https://www.littlegreene.nl/verf/verf-k ... le-kleuren

Als je naar beneden scrollt, zie je de neutrale kleuren met een vleugje grijs. Misschien zit daar wat tussen?


Ah nice, die site had ik nog niet gevonden, dat is echt ideaal omdat je hier meteen vanuit de juiste kleurfamilie kan kiezen, thnx!

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:43

Mushroom van LAB?

Maaaarije

Berichten: 1762
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Kleuradvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:03