Facebook account uitgeschakeld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Facebook account uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 00:11

Misschien weet iemand van jullie raad?

Mijn facebook account is vorige week vanuit het niets uitgeschakeld. 's Morgens kon ik er nog gewoon op, in de middag wil ik weer even kijken: heel mijn account weg.
Wel kreeg ik in de ochtend via WhatsApp een vaag berichtje in een vreemde taal, Vietnamees bleek het te zijn. Ik denk dat ik dus gehackt ben op fb, maar hoe en waarom, geen idee.

Kan ik mijn account weer terug krijgen?

B_Fokker
Berichten: 134
Geregistreerd: 11-05-20

Re: Facebook account uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 01:45

Ik meen dat nadat je Facebook verwijderd is het nog een maand duurt voordat die officieel weg is. Bij veel dingen wordt je account dan weer geactiveerd als je opnieuw inlogt, maar gezien je mogelijk gehacked bent is misschien je wachtwoord wel gewijzigd dan weet ik niet wat je moet doen. Misschien de wachtwoord vergeten optie? Zou wel even nagaan of je dat wachtwoord van facebook niet nog ergens anders gebruikt in geval van een hack

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Facebook account uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 08:43

Nee, zodra ik iets wil doen, zoals wachtwoord vergeten, krijg ik de melding dat mijn account uitgeschakeld is. Ik kan dus helemaal niks.

Andere accounts met hetzelfde wachtwoord pas ik inderdaad aan.

Texas02

Berichten: 4615
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Facebook account uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:46

Heb je zogenaamde factcheckers boos gemaakt door de waarheid over iets te zeggen? :+ Dan wil het nog wel eens gebeuren dat ze je voor een periode blokkeren, maar geen idee wat voor melding je dan krijgt.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:57

Ik wilde net (ook) vragen of je rare conspiracies of iets anders (in hun ogen) schimmigs of ongepast hebt geplaatst waardoor ze je account offline hebben gehaald, maar ik neem aan dat je dan toch wel een mailtje van Facebook zelf krijgt...?

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Facebook account uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:03

Ik heb het ook eens gehad. I wish you luck, is met geen mogelijkheid terug te krijgen helaas. Per direct maar de hele fase uit mijn leven met mensen van voor 2010 afgesloten want dat waren toch voornamelijk degene die ik alleen daar volgde :+ Maar het is wel zonde van je herinneringen aan foto's etc.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 12:50

Texas02 schreef:
Heb je zogenaamde factcheckers boos gemaakt door de waarheid over iets te zeggen? :+ Dan wil het nog wel eens gebeuren dat ze je voor een periode blokkeren, maar geen idee wat voor melding je dan krijgt.


Nope, ook niet. Plaats de laatste tijd sowieso weinig en dat soort theorieën heb ik nog nooit gedeeld :)

Ik beheer er ook pagina's van mijn sportclub mee, daar kan ik nu ook niet meer bij.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:52

Paardennamen schreef:
Texas02 schreef:
Heb je zogenaamde factcheckers boos gemaakt door de waarheid over iets te zeggen? :+ Dan wil het nog wel eens gebeuren dat ze je voor een periode blokkeren, maar geen idee wat voor melding je dan krijgt.


Nope, ook niet. Plaats de laatste tijd sowieso weinig en dat soort theorieën heb ik nog nooit gedeeld :)

Ik beheer er ook pagina's van mijn sportclub mee, daar kan ik nu ook niet meer bij.


Kunnen andere mensen wel nog jouw profiel vinden of ook niet meer? Wellicht anders een mailtje doen aan FB?

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Facebook account uitgeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 13:10

Nee, ben niet meer te vinden.

Heb al mails gestuurd naar alle mogelijke adressen die ik kon vinden. Maar meta reageert tot op heden niet.
Heb me gisteravond aangemeld op x om te kijken of het via daar wel gaat lukken.