Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:24

De winkel heeft mijn goede zonnebril kapot gemaakt afgelopen zomer, was op sterkte. Maar omdat de bril al 2 jaar oud was vonden ze dat het mijn fout was. En de bril sowieso aan vervanging toe was.
Jammer. Het was een goede dure zonnebril bril waar ik zuinig op was en hij moest enkel bij de vleugels wat aangepast worden tot hij in eenkeer ergens knapte..

Inruil een zonnebril mogen uitzoeken van een waarde van 25,-..tegen over een zonnebril van 500,- maargoed.
Mijn houdige zonnebril valt voor mij totaal niet onder een zonnebril.

Ik ben opzoek naar een goede zonnebril voor in de auto. Echt een goede.
Welke hebben jullie ? :)

Ik houd echt niet van fel licht in de auto.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:41

Naar een brillenwinkel gaan en glazen uitproberen, eventueel andere kleur, polarisatieglazen of een filter erin.

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:01

Serengeti. 100%

De betere brillenzaak heeft ze, mijn man en ik willen niks anders meer

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:39

Ik heb een rayban helemaal blij mee.
Had vroeger van die goedkope rotzooi maar deze is echt fijn.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:43

Polaroid is het enige wat echt goed werkt voor mij. Ik krijg heel snel migraine als het licht te fel is.

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:47

Hier ook Rayban fan, heb hem altijd bij me in de auto.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:49

Ik heb een superfijne van Charlie Temple op sterkte voor in de auto. Heel fijn en rustig voor in de auto.

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:08

ik zweer bij een polaroid zonnebril. De omgeving is kleurecht, en bij een tunnel inrijden zie je ook gewoon nog je omgeving zonder ineens 'blind' te zijn.

Ik heb zelf een overzet zonnebril in combi met een bril op hoge sterkte. En dit is zoo heerlijk dat ik de zonnebril ook echt overal mee heen sleep.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:27

Ik heb altijd gepolariseerde glazen op sterkte. Kost wat, maar heb je ook wat.
Ik kan echt niet zonder gepolariseerde glazen.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:55

Hier een Calvin Klein die heel goed bevalt en een zonneband op het voorruit van de auto. Topcombinatie 8-)
Krijg snel migraine van te fel licht, dit is een uitkomst voor mij.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:17

Prada heeft een sportief model die aan de zijkant afsluit en heel donkere glazen heeft. Mijn man zweert erbij in de auto. Ik pak hem weleens als ik niet bij de mijne kan en sluit inderdaad heel goed af.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 07:42

Absoluut een Rayban.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 07:54

Ik ben fan van Serengeti.
Maar als je die op sterkte wil hebben, gaan de fijne glazen eruit en krijg je glazen van een ander merk/type, volgens mij, dus of die dan nog zo fijn is, weet ik niet.

Yavanna

Berichten: 2647
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:47

Ik denk dat dat echt persoonlijk is, ik heb een Rayban Wayfarer polarised, ik leef op het water, dus dat is een pre. Maar ik heb een keer een Serengeti opgehad en die vond ik ook geweldig.
Het is dat ik de RBs te duur vind om te vervangen, maar mocht het er een keer van komen, dan ben ik geneigd naar een Serengeti te gaan.
Dus als ik jou was zou ik naar een goede opticien gaan, niet die droeftoeter die je bril kapot heeft gemaakt, waar ze diverse merken verkopen en gaan passen.
Want zoveel mensen, zoveel meningen en smaken

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:58

Serengeti is idd goed. Maar mijn opticien zei wel dat als ik glazen op sterkte en gepolariseerd wilde het zonde is om het geld aan de serengeti uit te geven. Zijn dure zonnebrillen en dat zit hem dan vooral in de glazen, die je weggooit als je er andere glazen in zet :+

Ik heb toen een Ralph lauren montuur gekocht die ik al 8 jaar heb en er nog als nieuw uitziet.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 01:29

Hier spreekt een opticien: absoluut Serengeti! Volgens ons de beste die er is :) Ray Ban is ook prima, maar steekt kwa kwaliteit al lang niet meer boven andere prima merkzonnebrillen uit (35 jaar geleden wel, toen de glazen nog van Bausch&Lomb waren).

Dus Ray Ban en andere goede merkzonnebrillen: dikke prima, de allerbeste: Serengeti +:)+

Om nog even op verootjoo te reageren: helemaal mee eens! Behalve als je er glazen op sterkte van Serengeti zelf in laat zetten, perfect! (Wij adviseren ook geen glazen van een andere fabrikant in deze monturen te zetten).

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 01:36

Wat maakt dan het wezenlijke verschil?
Ik heb geen bril / lenzen maar ben heel gevoelig voor licht dus ook de zon. En heb soms dus serieus last er van met auto rijden.
Eigenlijk nooit aan gedacht om een investering te doen in een echt goede zonnebril maar misschien toch wel eens interessant om naar te kijken.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 03:40

Serengeti als je zonder sterkte kunt.
Ik heb inmiddels mijn tweede multifocale zonnebril, de 1e bij een actie van zelfstandige opticien.
Mijn 2e van de Specsavers. En gek genoeg komt die qua draag en kijkcomfort voor mijn ogen best dicht bij een Serengeti.
Bij de 1e bril mopperde ik vaak en bij de 2e heb ik heel vaak niet door dat ik hem nog op heb als ik ergens binnen ben tot ik iets moet lezen en ik het dan wel erg donker vind.

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 05:08

verootjoo schreef:
Serengeti is idd goed. Maar mijn opticien zei wel dat als ik glazen op sterkte en gepolariseerd wilde het zonde is om het geld aan de serengeti uit te geven. Zijn dure zonnebrillen en dat zit hem dan vooral in de glazen, die je weggooit als je er andere glazen in zet :+

Ik heb toen een Ralph lauren montuur gekocht die ik al 8 jaar heb en er nog als nieuw uitziet.

Precies dat dus!
Ga gewoon op zoek naar een montuur dat je bevalt, dat hoeft niet persee en zonnebril te zijn, en laat daar dergelijke gepolariseerde glazen op sterkte in zetten.

Ik heb glazen van Essilor in mijn zonnebril zitten en die bevallen me erg goed. Ik heb lichte grijze glazen, omdat ik het niet prettig vind als er teveel verkleurd. Ze beschermen goed tegen de zon en ik merk amper dat ik een zonnebril op heb.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:55

Polarisatie of niet is heel persoonlijk. Ik kon er niet aan wennen, ondanks gevoelig voor licht. Maar ik heb dan ook een reguliere sterkte, een flinke cilinder en een prisma in beide glazen.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:52

_Hedi schreef:
Hier spreekt een opticien: absoluut Serengeti! Volgens ons de beste die er is :) Ray Ban is ook prima, maar steekt kwa kwaliteit al lang niet meer boven andere prima merkzonnebrillen uit (35 jaar geleden wel, toen de glazen nog van Bausch&Lomb waren).

Dus Ray Ban en andere goede merkzonnebrillen: dikke prima, de allerbeste: Serengeti +:)+

Om nog even op verootjoo te reageren: helemaal mee eens! Behalve als je er glazen op sterkte van Serengeti zelf in laat zetten, perfect! (Wij adviseren ook geen glazen van een andere fabrikant in deze monturen te zetten).

Onze opticien raadt dan weer de glazen op sterkte van Serengeti af, omdat Serengeti niet zo'n goede lenzen slijper is, aldus de opticien hier in het dorp.
Zeker als je multifocale glazen nodig hebt, of zoals in mijn geval met cilinders, wilde hij geen glazen bij Serengeti bestellen en dus raadde hij de brillen van Serengeti af als zonnebril op sterkte.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Goede zonnebril voor in de auto gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:07

Even een heel andere insteek: wat dacht je van een overzetzonnebril? Dan houd je je gewone bril en zet er een zonnebril overheen. Ideaal met buiig weer en als je tunnels in moet rijden.
Je hebt daar tegenwoordig ook hele leuke modellen in.
Voor gewoon heb ik nog wel een zonnebril op sterkte maar in de auto echt niet meer.
Ik gebruik niet anders meer in de auto.