Fietskar voor kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Fietskar voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 08:19

Het was even zoeken maar ik gok dat mijn vraag hier past :+

Ik schakel graag jullie hulp in. Ik ben op zoek naar een fietskar maar op internet vind ik vooral veel lijstjes die niet onafhankelijk opgesteld zijn. Tel daarbij op dat er grote prijsverschillen zijn (waarbij ik relatief weinig verschil zie in specificaties) en ik ben de weg kwijt. Bovendien zoek ik ook een beetje een uitzondering.

Wat ik zoek:
- Fietskar voor twee kinderen die om te bouwen is tot wandelwagen
- Hogere belastbaarheid. Idealiter kan mijn peuter er ook nog in als hij kleuter is.
- Waterdicht
- Mogelijkheid tot installeren van peuterschaal (al kun je dat denk ik altijd wel zelf maken)
- Budget maakt in een zekere zin niet zoveel uit, als het te duur wordt kijken we namelijk gewoon tweedehands

Ik hoor dus graag jullie ervaringen! :)

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:49

Wij hebben een Thule Chariot Lite, waarmee we fietsen, hardlopen en wandelen :)
Heel fijn ding. Kan een babysling/peuterschaal in. Wij hebben de solo versie (één zitplek).
Maar ze zijn er ook in duo en die werken vast net zo fijn :j

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:58

Ik had ook een thule, voor twee kinderen. Heerlijk ding. Past als wandelwagen ook door de poortjes van de supermarkt. Ik had m tweedehands, jaar of 5 gebruikt (tot ze beiden zelf fietsten) en weer doorverkocht zonder problemen.
Kan ingevouwen ook achter in een auto.

Tink89
Berichten: 2938
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Fietskar voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:25

Wij hebben een Thule voor 2 kinderen en mijn kleuter van 5,5 past er nog in. Het wordt nu langzaam een beetje krap, maar zo lang we geen uren en uren weggaan, kan het nog prima. Ik kan er met het enkele wiel ook prima mee hardlopen en hij doet het ook als wandelwagen echt heel fijn. Op skivakantie zelfs ski's eronder en gaaaan. De jongste is er vanaf ruim een half jaar in meegegaan in een hangmatje, was echt heel comfi.

Ik heb ook bij goedkopere opties gekeken, maar die voelden allemaal minder solide of ze waren echt krapper. En deze is incl. regenhoes, zonnescherm en fijne duwstang. En we konden hem tweedehands van kennissen overnemen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Fietskar voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:58

Hier ook een Thule voor 2 kinderen. Fijne kar die ook als wandelwagen gebruikt kan worden :j

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Fietskar voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 14:41

Lekker eensgezind haha! Welke Thule hebben jullie?

Zat zelf ook al te kijken naar de Thule Coaster 2 XT (waar tweedehands veel te grof voor wordt gevraagd, dus dat zou een nieuwe worden). Maar er zijn ook veel duurdere Thules. Ik twijfel of dat prijsverschil het waard zou zijn, zeker gezien wij alleen gaan lopen en fietsen.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 15:14


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 15:27


Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Fietskar voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 15:47

Fijn om te horen dat de Coaster gewoon al goed is. Gaat dat hem waarschijnlijk worden :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Fietskar voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:28

Wij hebben ook een thule. Volgens mij een chariot (model is iets veranderd).
Juist deze uitgekozen vanwege de hoogte, zodat mijn zoontje er langer in kon zitten.
Echt een fantastisch fijne fietskar. Inmiddels gebruiken we hem niet meer omdat alle kinderen zelf fietsen. Maar we hebben hem heel intensief gebruikt. En de kwaliteit is echt super.