Stofzuiger met zak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 22:24

Mijn oude getrouwe Philips is zo goed als overleden. Mijn huishoudelijke hulp gaf aan dat ze het liefst weer een stofzuiger heeft met zak.
Ik heb 2 kortharige katten die overal en nergens houtkorrels naartoe slepen en een pvc-vloer.

Op mijn shortlist staan nu: Miele C3 cat & dog, Bosch animal en de AEG 6000 animal.

Heeft iemand deze of andere tips? Goede zuigkracht is dus heel belangrijk. En een snoer van minstens 8 meter ook.

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:30

Hetty of Henry oid!! Ik vond ze verschrikkelijk, maar ik heb tegenwoordig een innige relatie met Hetty. Alles duikt die stofzuiger in. Oftewel, ze slikt alles!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:31

Poosje81 schreef:
Hetty of Henry oid!! Ik vond ze verschrikkelijk, maar ik heb tegenwoordig een innige relatie met Hetty. Alles duikt die stofzuiger in. Oftewel, ze slikt alles!


Jep, hier ook al jaren Hetty. Het zijn beste units maar doen het top en gaan járen mee.
Wij noemen haar Hetty sletty for obvious reasons.

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:33

Ik beschuldigde net onze stagiaire van een lesbische relatie met onze Hetty. Ze is verslingerd aan dat ding. Voordeel is wel dat ze samen door het hele huis zwieren dagelijks.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:34

Wij hebben deze Miele Complete C3 Active 5 - super fijn en super krachtig boven op de vloerbedekking kan hij niet op de krachtigste stand zo stevig zuigt hij.

Hier in huis een dreumes een hond werkt als een tierelier elke dag.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:42

Miele :j

Had voorheen op het werk een Henry, maar heb nooit gesnapt waarom mensen daar zo enthousiast van worden.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:45

Mijn man heeft voor zijn werk met zo'n Henry moeten werken en hij vond het echt een enorm drama ding.
Wij hebben thuis een stofzuiger van Bosch en die is niet alleen behoorlijk stil, hij heeft ook echt een enorm goede zuigkracht, fijn lang snoer en gaat al heel wat jaren mee.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:00

Ik heb een Numatic, zelfde idee als een Hetty of Henry alleen dan duurder volgens mij. Heb m bij de kringloop gekocht en is echt een topper!

Op mijn werk hebben we een Miele Black Pearl, ook een hele fijne die al jaren mee gaat. En dat zegt wat, in een winkel. Zelfsde Dyson was binnen een jaar stuk. Deze Miele gaat al zeker 6 jaar mee. Ook voor de verhuur, in zijn vakantieappartementen, heeft mijn werkgever ze gekocht omdat ze goed bevielen

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:06

Hier de Miele Black Pearl. Geweldig, wat een zuigkracht. Het is dat mijn parket vastligt, want anders... :')
Heb hem al 11 jaar en werkt nog als de beste.

Ook niet onbelangrijk, zakken zijn altijd en overal goed verkrijgbaar en niet duur.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:10

Ik werk zelf als huishoudelijke hulp en heb een grondige hekel aan Henry/Hetty, kan geen voordeel aan het ding bedenken. Ts heeft je hulp geen voorkeur voor een stofzuiger? Ik heb bijvoorbeeld een cliënt die laatst een nieuwe heeft gekocht en daar zit een lampje op, blijkt toch wel verrekt handig te zijn voor bijvoorbeeld onder het bed.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 23:26

Nee, ze is zo bescheiden dat ze het eigenlijk zonde vindt dat ik al een nieuwe koop voordat de oude echt overleden is.

Hetty/Henry wordt het niet, ik heb maar beperkt opbergruimte.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:27

Ik wilde ook zeggen, ik werk ook als huishoudelijke hulp en ik vind de Henry ook geen fijne stofzuiger. Ik vind ze lomp en onhandig. De fijnste stofzuiger vind ik de Miele, ik heb ook de cats and dogs versie nu 2 jaar en echt die zuigt als de beste, makkelijk weg te zetten.
Heb ook een cliënt gehad met een Philips en een aeg maar die kunnen imo niet tippen aan de Miele stofzuigers. Zelfs de oudere Miele's vind ik nog altijd fijner in gebruik dan de nieuwste Philips stofzuiger.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:41


KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:46

Miele 3 cat & dog _/-\o_

Als deze stuk is, komt hij er weer!

Het mondstuk voor de haren is ook echt een wondermiddel met (lang)harige beesten. Vroeger altijd eeuwig bezig met die rot inloop mat, nu in 2 seconde klaar, ideaal!

Heel eerlijk, er kan in mijn optiek geen stofzuiger op tegen een Miele stofzuiger.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 00:04

Poosje81 schreef:
Hetty of Henry oid!! Ik vond ze verschrikkelijk, maar ik heb tegenwoordig een innige relatie met Hetty. Alles duikt die stofzuiger in. Oftewel, ze slikt alles!

Hier hebben we Henry. Zowel vriend als ik zijn er blij mee. Snoer in stopcontact in de gang en de hele benedenverdieping zuig je achter elkaar.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 00:07

Ik ben ook huishoudelijke hulp en de Henry enz vind ik ook niks net als Dyson wat een verschrikking.

Ik vond de stofzak stofzuigers altijd het fijnst. Totdat ik deze heb ontdekt de Philips FC9745/09 PowerPro Expert. Die heb ik nu zelf.

Slikt alles. Geen zakken meer kopen, groot stof reservoir die makkelijk te legen is.

De Miele stofzuigers zijn ook fijn maar ook bijvoorbeels de AEG vx82-1 en daar past gewoon een S Bag in van welk merk dan ook. Ik vind die AEG kwa zak stofzuigers momenteel èèn van de beste, 2 van mijn klanten hebben die gelukkig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:13

Hier een Miele, super tevreden mee :j (Twee honden en een vriend.)

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:19

Hier had ik een AEG met zak, nu eentje zonder. Fantastische stofzuigers allebei. Voor boven heb ik een Bosch met zak, maar die haalt het niet bij de AEG.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:32

Ik lees even mee, ik had de Black pearl maar die is overleden nadat de schilders hem gebruikt hebben in m’n nieuwe huis… heb toen een zakloze Miele gekocht, maar ben er helemaal niet kapot van… nou hebben wij nu ook een ongelijke robuuste boeren plavuizen vloer, dus de stofzuiger kan zich ook niet lekker vacuüm zuigen… Tips of ideeen zijn welkom!

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:32


Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:59

Ik zeg ook Miele.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:26

Ik wil alleen nog Philips. Heb tussen mijn twee Philipsen vanalles geprobeerd, met zak, zonder zak, met snoer, zonder snoer. Toch weer naar Philips, zonder zak en met snoer. Zuigt als een tierelier, in de goede zin van het woord :D .

Hier ook een kat, die veel haar afgeeft en haar kattenbakkorrels door het hele huis laat dwarrelen.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 13-03-24 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stofzuiger met zak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 09:35

Haha, jullie maken het er niet makkelijker op.
Ik geloof dat ik nu neig naar de AEG.

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:44


BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:38

miereneter schreef:
Ik wil alleen nog Philips. Heb tussen mijn twee Philipsen vanalles geprobeerd, met zak, zonder zak, met snoer, zonder snoer. Toch weer naar Philips, zonder zak en met snoer. Zuigt als een tierelier, in de goede zin van het woord :D .

Hier ook een kat, die veel haar afgeeft en haar kattenbakkorrels door het hele huis laat dwarrelen.

Mijn oude Philips lijkt onverwoestbaar. Staat op de bovenverdieping om gesjouw de trap op en af te voorkomen. Maar de Philips die vriend en ik kochten toen we gingen samenwonen (en door mijn goede ervaring met mijn oudje) heeft het maar een paar jaar volgehouden. Was binnen een jaar al aan een reparatie toe. Onze conclusie was dus geen Philips meer.
De Numatic Henry vond vriend in eerste instantie wennen, maar hij kan er nu goed mee uit de voeten. Geloof dat hij het ideaal vindt om niet steeds het snoer ergens anders in het stopcontact te hoeven stoppen.

Moet ook zeggen dat wij ook hebben gezocht naar een stofzuiger die goed los vuil en zand kan opzuigen. Want we lopen dat zelf op de boerderij meer naar binnen dan dat onze 2 katten aan haar verspreiden.