(Foto)boek maken met tekst etc.. welke het beste?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

(Foto)boek maken met tekst etc.. welke het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 18:56

Om kort te gaan: ik ben aan het uitzoeken wat het beste bedrijf is (Cewe, hema, etc) voor het maken van een “boek”. Het gaat om een zeg maar “kennismakingsboek” voor de buitenlandse vriendin van mijn neef die niet snel naar NL zal komen ivm kosten en temperatuur etc. Maar wel willen toch best graag dat zij ons allemaal leert kennen, alszijnde de familie van haar partner. :D

Het gaat om:
1 boek (dus 1 exemplaar)
Voorwoord voor de dame in kwestie
Stamboom
En dan “hoofdstukken” met foto’s en informatie per persoon, wat er zo’n 15 zijn
Dus al met al zal het best een dik boekwerkje kunnen worden

Wie heeft er ervaring met zoiets te maken en waar kan ik het beste terecht? En zijn er nog tips?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:58

Ik heb hele goede ervaringen met Saal Digitaal, hun programma om het boek samen te stellen is gratis, er zijn veel opties qua kleuren, foto's toevoegen, opmaak, uitsnijden, formaten en toevoegen van pagina's, maar ook kaftsoorten/papiersoorten en afwerking.

Het is wel duurder dan Hema/Albeli/noem het, maar de kwaliteit is daar, imo, ook naar :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 20-03-24 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:59

Ik ben zelf zeer tevreden over de app Once Upon, werkt heel prettig vanaf de telefoon.
Wellicht dat je daar mee kan maken wat je bedacht hebt?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:12

_San87_ schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met Saal Digitaal, hun programma om het boek samen te stellen is gratis, er zijn veel opties qua kleuren, foto's toevoegen, opmaak, uitsnijden, formaten en toevoegen van pagina's, maar ook kaftsoorten/papiersoorten en afwerking.

Het is wel duurder dan Hema/Albeli/noem het, maar de kwaliteit is daar, imo, ook naar :).


Helemaal mee eens. Ja, het is duurder maar het echt waard qua kwaliteit.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:42

_San87_ schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met Saal Digitaal, hun programma om het boek samen te stellen is gratis, er zijn veel opties qua kleuren, foto's toevoegen, opmaak, uitsnijden, formaten en toevoegen van pagina's, maar ook kaftsoorten/papiersoorten en afwerking.

Het is wel duurder dan Hema/Albeli/noem het, maar de kwaliteit is daar, imo, ook naar :).

Same. Heb van Saal een foto afgedrukt op aluminium hangen, en ook een fotoboek gemaakt van m'n reis naar Ierland vijf jaar geleden. Ben heel erg tevreden over de kwaliteit

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: (Foto)boek maken met tekst etc.. welke het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 00:36

Thanks. Die kende ik nog niet. Ik ga ernaar kijken.