keuzestress vloer en raambekleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 19:36

dank je voor het plaatsen van de foto, het ziet er wel mooi en praktisch uit hoor, en toch lichtinval, maar zonder inkijk....

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: keuzestress vloer en raambekleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:39

Ik heb sinds van de week plisse gordijnen van veneta top down en bottom up. In de dag (in het kozijn, tegen het raam gemonteerd) best wel grote ook. Grootste raam is 2.14 breed. Maar hangen tot nu toe prima stevig vast.
is ingemeten door veneta dat komen ze gewoon gratis doen en advies over de kleur met staaltjes.

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:05

veneri schreef:
dank je voor het plaatsen van de foto, het ziet er wel mooi en praktisch uit hoor, en toch lichtinval, maar zonder inkijk....


Ja daar ben ik idd ook voor gegaan. Ze zijn semi transparant, ook omdat ik niet superveel lichtinval heb door de huizen aan de overkant. En zo is het ruim voldoende. Maar goed dat wil niet zeggen dat andere opties niet ook goed kunnen natuurlijk:D.

paars

Berichten: 5580
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 01:35

Eloya schreef:
Ik heb sinds van de week plisse gordijnen van veneta top down en bottom up. In de dag (in het kozijn, tegen het raam gemonteerd) best wel grote ook. Grootste raam is 2.14 breed. Maar hangen tot nu toe prima stevig vast.
is ingemeten door veneta dat komen ze gewoon gratis doen en advies over de kleur met staaltjes.

Top! Met touwtjes bediening? Of electrisch? Hier een raam van 180 breed en 260 hoog maar ik vind dat ik er zwaar aan moet trekken hoor met dunne touwtjes. Hoe is dat bij jou?

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 06:59

Nou de gordijnen gaan toch vouwgordijnen worden.
Nog steeds over de vloer aan het nadenken. Laminaat koud/hard en kkinkt erg.
Pvc klik bleek hier eerder erg krasgevoelig, wel warm en goed dempend.
Misschien is vinyl ook een handige optie. We willen iets van betonlook, en vinyl is dan mooi naadloos.
Heeft iemand hier vinyl? Welke en hoe bevalt het?
Kan het zonder gehele verlijming gelegd worden?
We willen het wel laten leggen.
Kan iemand een bedrijf in noord-holland aanraden?

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:29

Ceetje_bokt schreef:
Wat betreft je vloer: is zeil een optie? Wij hadden ooit een mooie dikke kwaliteit zeil met antislip in onze stacaravan en ik vond het echt onverwacht mooi spul. De honden konden er ook prima oplopen. Thuis hadden we marmoleum en dat was een stuk gladder.

Ik had al iets gezegd over vinyl/zeil.

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 08:08

Daarom heb ik het ook in overweging genomen.
Alleen of het gelijmd moet worden is een struikelpunt. Betreft namelijk een huuwoning en het er dan uit moeten halen na een tijdje lijkt mij een drama. Of valt dat mee?
De vloer zelf lijkt me wel heel praktisch. Tips voor een goede vloerenboer zijn welkom.

Marie111
Berichten: 4674
Geregistreerd: 15-07-10

Re: keuzestress vloer en raambekleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 08:58

Het is maar zo'n idee dat het er straks weer uit moet. Misschien willen nieuwe huurders de vloer wel overnemen.
En het hoeft ook niet volledig verlijmd te worden.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 12:49

veneri schreef:
Daarom heb ik het ook in overweging genomen.
Alleen of het gelijmd moet worden is een struikelpunt. Betreft namelijk een huuwoning en het er dan uit moeten halen na een tijdje lijkt mij een drama. Of valt dat mee?
De vloer zelf lijkt me wel heel praktisch. Tips voor een goede vloerenboer zijn welkom.



Hoef je niet te verlijmen.
Jaaaren terug, in mijn 1e (huur) woning, was het alleen op de naden en bij de randen vast gemaakt met dubbelzijdig tape

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 21:05

Nog even over de duo rolgordijnen: welke variant hebben jullie; transparant, semi-transaparant of verduisterend?
Verduisterend lijkt mij het makkelijkst omdat je het dan ook echt helemaal dicht kan maken (zonlicht,autolampen etc). En ook tegen de inkijk, vooral savonds als het licht brand, maar ik ben bang dat een verduisterend duo rolgordijn het overdag te donker zou maken in huis...
Wat is jullie ervaring?
Hoe is de inkijk van buiten af met een semi transparant?

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Re: keuzestress vloer en raambekleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 07:08

Ik heb semi transparant om die reden. Nu is mijn woonkamer wel vrij donker en schijnt de zon maar heel beperkt rechtstreeks naar binnen. Als hij dicht is, heb ik geen inkijk. Ik kan vanavond wel even kijken hoe dat savonds is in het donker als thuis de lichten aan staan. Je kijkt er dan in elk geval niet doorheen, maar ik kan me wel voorstellen dat je dan kunt zien dat het licht aanstaat bijv.

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 08:47

Zit heel erg te dubben tussen semi transparant en verduisterend.
Ben heel benieuwd of je bij de semi van buiten naar binnen kan kijken savonds als het licht aan is, en of je er dan ook echt doorheen kijkt, of alleen wat schaduw ziet bijvoorbeeld.

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: keuzestress vloer en raambekleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:16

Wij hebben in de woonkamer 2 gewone ramen zeg maar, hier hangen duo rolgordijnen voor.
En bij het raam/balkondeur daar hangt een in between gordijn.
Ik vond het zelf ook mooi dat er nog wel een gordijn hangt, wat huiselijker of zo.
Voordeel van dit geheel is dat je altijd naar buiten kan kijken.
Ook als het donker is, kun je zelf naar buiten kijken maar van buiten kunnen ze niet naar binnen kijken.

Afbeelding

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 05:42

Dat is ook een mooie combi idd.
Ik ben ook bang dat het met alleem duo rolgordijnen kil oogt.maar we moeten even kijken of we ruimt hebben voor losse gordijnen.misschien kunnen we bij het voorraam een combi doen van duo en een inbetween.

Ik blijf vouwgordijnen toch gezelliger vinden. Maar met 3 grote (2,5x2m) ramen misschien te massief.
En die duo rolgordijnen lijken mij enorm praktisch. Maar ben wel bang dat het wat kil oogt in huis door de grote ramen en dan veel rolgordijn....

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:47

Overdag doe ik de duorolgordijnen omhoog, of voor een deel.
Alleen als het donker is gaan ze naar beneden, en dan staat het wel gezellig, helemaal niet kil.
Ze zijn ook van een soort stof gemaakt, dus dat toont sowieso al zachter.
Alleen op de foto vertekenen de kleuren.

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:33

Ik ben nu vitrage met overgordijn gewend, dat staat heel warm en knus.
In de nieuwe woning is daar geen ruimte voor en overgordijnen gebruik ik sowieso niet. We willen een keuze maken tussen vouwgordijn of duo rolgordijn. Vouwgordijn ziet er knus uit, maar misschien ook best massief...
De duo rolgordijnen lijken mij enorm praktisch, maar ben zo bang dat het huis er kil/kaal en ongezellig door uit gaat zien (dat vind ik niet zo op de foto's hier trouwens hoor).
Hoe is het de galm in huis met rolgordijnen?
We hebben industriele meubels,in een warme houtkleur met white wash en donker grijs onderstel. Vloer wordt grijze pvc tegel.
Muren weten we nog niet,maar willen het in een lichte- of wittint houden denk ik. Misschien 1 accentmuur in een soort greige achtig.
Wat past daar dan mooier bij qua raambekleding is de overweging.....lastig hoor!