Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:10

Klinkt als een hoop gezever, zij mogen geen raam hebben maar TS wil wel de hele gevel open gooien. Want als dat huis 2 meter verderop had gestaan mocht het wel............klinkt voor mij echt als kinderachtig gedoe los van de regels. Of je nu 6 of 8 meter van elkaar af zit. Zij mogen geen raam en ts wil alles in het raam hebben zitten :+

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:20

Ik zou overigens als je over een maand antwoord gaat geven niet uit weiden over het hoe of waarom.

Ik zou alleen aangeven we hebben er over na gedacht en wij gaan geen grond verkopen.
Dat geeft namelijk de minste ruimte voor discussie.

Als je een waarom geeft dan gaan ze geheid daarop inhaken.
Nu is het gewoon nee.

nikkel
Berichten: 2535
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:38

Het enige belangrijke is in deze voor wat betreft die heg. Is het raam van de buren daar al langer dan 20 jaar of niet. Als deze er al langer dan 20 jaar is, dan moet die heg op minimaal 2 m1 komen te staan. Anders is 50 cm1 voldoende.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:51

nikkel schreef:
Het enige belangrijke is in deze voor wat betreft die heg. Is het raam van de buren daar al langer dan 20 jaar of niet. Als deze er al langer dan 20 jaar is, dan moet die heg op minimaal 2 m1 komen te staan. Anders is 50 cm1 voldoende.

Als je een heg op 50cm plaatst dan moet het er wel een zijn die enkel in de hoogte groeit en niet in de breedte. Als die tegen het huis (en raam) van de buren aangroeit dan kan hij aan die kant ook heel moeilijk bijgesnoeid worden want daar kun je dan toch niet meer bij aan die achterkant.

3heathcliff5
Berichten: 461
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:02

Volgens mij had TS geen behoefte aan tips over een raam of heg en toch gaat het nu al pagina’s over een raam en heg.

Ik vind dat je de buren gewoon antwoord kan geven op hun vraag. Zeker als het antwoord voor jullie allang duidelijk is. Dat de buurman nogal dwingend zijn vraag heeft gesteld kan ook puur zo op jou overgekomen zijn en helemaal nooit zo zijn bedoeling geweest zijn. Ik vind het persoonlijk zeer manipulatief en achter de ellebogen om ze aan het lijntje te houden, omdat je bang bent dat de buren mogelijk bezwaar gaan maken.
Hoe denk je dat de onderlinge verhouding eruit gaat zien nadat de buren eerst aan het lijntje gehouden zijn? Hoe denk je dat de andere buren een dergelijke actie gaan zien? Zelf zou ik nieuwe buurtbewoners die zo met hun buren omgaan direct op een flinke armlengte afstand houden. Dus gewoon de eer aan jezelf houden en je niet druk maken om bezwaren zolang de plannen netjes binnen het bestemmingsplan en de APV passen.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:03

TS heeft volgens mij behoefte aan tips hoe de verstandhouding met de buren goed te houden. Ik snap dus best dat mensen reageren op het plan om op een halve meter van het raam van de buren een heg neer te zetten.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:04

Koper schreef:
De oplossing is heel simpel, lijkt mij. Als ze die haag op een halve meter van haar pui zet heeft ze geen inkijk, nog genoeg oprit en drijft ze ook de verstandhouding met de buren niet op de spits.

Dan moet ze wel de erfgrens alsnog heel duidelijk hebben staan, anders kunnen de buren het stukje grond achter de heg als dat van hen gaan beschouwen en dan ben je verder van huis

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:06

Dat is waar.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:17

Het is aan ts aan te raden om hier verstandig mee om te gaan anders gaan we haar terugzien bij de Rijdende Rechter. Nee niet vanwege het niet willen verkopen van haar net zelfgekochte grond want dat hoeft ze natuurlijk niet te doen. Simpelweg nee zeggen. Maar de kiemen voor talloze andere conflicten liggen er al.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:05

anjali schreef:
Het is aan ts aan te raden om hier verstandig mee om te gaan anders gaan we haar terugzien bij de Rijdende Rechter. Nee niet vanwege het niet willen verkopen van haar net zelfgekochte grond want dat hoeft ze natuurlijk niet te doen. Simpelweg nee zeggen. Maar de kiemen voor talloze andere conflicten liggen er al.

Daarom is het denk ik ook verstandig om een mod te vragen dit topic te verwijderen. Je weet maar nooit of de buren het op een dag vinden.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 15:23

Zonnetje81 schreef:
Klinkt als een hoop gezever, zij mogen geen raam hebben maar TS wil wel de hele gevel open gooien. Want als dat huis 2 meter verderop had gestaan mocht het wel............klinkt voor mij echt als kinderachtig gedoe los van de regels. Of je nu 6 of 8 meter van elkaar af zit. Zij mogen geen raam en ts wil alles in het raam hebben zitten :+



Wie zegt dat wij de gevel opengooien, er zit daar al een pui.

Altijd al gezeten

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:31

Koper schreef:
anjali schreef:
Het is aan ts aan te raden om hier verstandig mee om te gaan anders gaan we haar terugzien bij de Rijdende Rechter. Nee niet vanwege het niet willen verkopen van haar net zelfgekochte grond want dat hoeft ze natuurlijk niet te doen. Simpelweg nee zeggen. Maar de kiemen voor talloze andere conflicten liggen er al.

Daarom is het denk ik ook verstandig om een mod te vragen dit topic te verwijderen. Je weet maar nooit of de buren het op een dag vinden.

Waarom zou dat verwijderd moeten worden? Er staat toch niets anders in dan de waarheid over allerlei mogelijke problemen? De waarheid hoeft en mag nooit verwijderd worden.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:33

Wat denk je zelf? Wil je echt dat de buren dit topic lezen?
Laatst bijgewerkt door Koper op 03-04-24 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KSHancox
Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:35

anjali schreef:
Waarom zou dat verwijderd moeten worden? Er staat toch niets anders in dan de waarheid over allerlei mogelijke problemen? De waarheid hoeft en mag nooit verwijderd worden.


De TS geeft aan niet te zitten wachten op een verstoorde verstandhouding.

_chou
Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:38

KSHancox schreef:
anjali schreef:
Waarom zou dat verwijderd moeten worden? Er staat toch niets anders in dan de waarheid over allerlei mogelijke problemen? De waarheid hoeft en mag nooit verwijderd worden.


De TS geeft aan niet te zitten wachten op een verstoorde verstandhouding.

Dan had de ts toch nooit dit topic moeten openen? Ze kiest er zelf voor om dit met het internet te delen. Als ze dit niet gewild had, had ze het met de andere buren kunnen bespreken of met haar vrienden, familie, oid.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:44

Het is uiteindelijk voor een verstandhouding veel beter dat men van het begin af aan open kaart speelt en eerlijk zegt hoe het zit. Juist leugens en gekonkel leiden tenslotte ,want alles komt toch uit, tot haatdragendheid omdat men zich bedrogen en belogen kan voelen. Eerlijk duurt het langst, en er zijn wetten waar ieder zich aan dient te houden of men het met die wetten nu eens is of niet. Je zit er nu eenmaal mee. Anders zou de chaos en het eigen rechter spelen helemaal de spuigaten uit gaan lopen.

BeFunny

Berichten: 10602
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:01

Ik denk dat het punt nu ook bij ts wel duidelijk is hoor.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een erg drammerig worden om door te blijven gaan over dat ts meteen duidelijk moet zijn. Ik denk alleen maar, dat weten we nu wel. Inmiddels help je ts er echt niet meer mee om dat te blijven herhalen.

Ts ik denk (denk dus hè) dat je een paar inschattingsfouten hebt gemaakt over o.a het raam, over het dingen bij de buren voor elkaar krijgen want ik denk eigenlijk dat de buurman niet halsoverkop is begonnen over dat overpad maar dat jullie dingen willen die voor hem ongunstig zijn en dat hij heeft gedacht dat is het overdenken waard als wij dan een stuk overpad krijgen. Ik geloof namelijk dat je niet alles hier hebt gedeeld. Hoeft ook niet, maar ik denk dat je zelf het beste weet dat het niet handig is aangepakt ;)

De verstandhouding met de buren kan gewoon goed blijven maar dat gebeurd natuurlijk niet als jullie plannen doorzetten die eigenlijk niet mogen. De buurman heeft je op deze manier laten weten dat ze dat niet zomaar toelaten ;) En je bent afwachtend met je antwoord zodat jullie nog e.a kunnen uitzoeken over wat wel en niet mag zodat je alsnog toe kunt geven als blijkt dat iets alleen met toestemming van de buren kan ;) Dat verklaard voor mij en ik denk voor de anderen ook waarom je nog wacht met je antwoord. In dat geval zou ik ook wachten met het antwoord. Maar ik zou me niet op een forum uitspreken over de buren. Want die hebben ook logisch hun eigen wensen en zoals ik het zie is daar niks mis mee ;) maar ik kan het mis hebben in mijn denkwijze hoor.

Koekie73

Berichten: 2673
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:12

Ik niets meer toe te voegen aan dit topic dan hier al geschreven is :D
Ik wil alleen @Ibbel even bedanken voor alle leerzame uitleg _/-\o_

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 19:13

BeFunny schreef:
Ik denk dat het punt nu ook bij ts wel duidelijk is hoor.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een erg drammerig worden om door te blijven gaan over dat ts meteen duidelijk moet zijn. Ik denk alleen maar, dat weten we nu wel. Inmiddels help je ts er echt niet meer mee om dat te blijven herhalen.

Ts ik denk (denk dus hè) dat je een paar inschattingsfouten hebt gemaakt over o.a het raam, over het dingen bij de buren voor elkaar krijgen want ik denk eigenlijk dat de buurman niet halsoverkop is begonnen over dat overpad maar dat jullie dingen willen die voor hem ongunstig zijn en dat hij heeft gedacht dat is het overdenken waard als wij dan een stuk overpad krijgen. Ik geloof namelijk dat je niet alles hier hebt gedeeld. Hoeft ook niet, maar ik denk dat je zelf het beste weet dat het niet handig is aangepakt ;)

De verstandhouding met de buren kan gewoon goed blijven maar dat gebeurd natuurlijk niet als jullie plannen doorzetten die eigenlijk niet mogen. De buurman heeft je op deze manier laten weten dat ze dat niet zomaar toelaten ;) En je bent afwachtend met je antwoord zodat jullie nog e.a kunnen uitzoeken over wat wel en niet mag zodat je alsnog toe kunt geven als blijkt dat iets alleen met toestemming van de buren kan ;) Dat verklaard voor mij en ik denk voor de anderen ook waarom je nog wacht met je antwoord. In dat geval zou ik ook wachten met het antwoord. Maar ik zou me niet op een forum uitspreken over de buren. Want die hebben ook logisch hun eigen wensen en zoals ik het zie is daar niks mis mee ;) maar ik kan het mis hebben in mijn denkwijze hoor.


Ik denk inderdaad dat je het mis hebt.

Je zit er met jou gedachtengang helemaal langs

Weet je met dit soort antwoorden blijft het topic ontsporen.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 19:17

Dus het lijkt mij beter om er niet verder op in te gaan. Heb diverse pb gehad die de situatie wel goed inschatten.

nikkel
Berichten: 2535
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:22

Het lijkt mij verstandig om dit Topic te sluiten. Alles is geschreven, wat er geschreven had kunnen worden. Ibbel heeft duidelijk aangegeven, hoe er vanuit de gemeente wordt gedacht. De wet is ook heel duidelijk.

Storm

Berichten: 20849
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:47

nikkel schreef:
Het lijkt mij verstandig om dit Topic te sluiten. Alles is geschreven, wat er geschreven had kunnen worden. Ibbel heeft duidelijk aangegeven, hoe er vanuit de gemeente wordt gedacht. De wet is ook heel duidelijk.

Dat is geen reden om een topic te sluiten.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:18

Edit: laat maar!

Laat ik volwassen zijn _O-

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:11

BeFunny schreef:
Ik denk dat het punt nu ook bij ts wel duidelijk is hoor.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een erg drammerig worden om door te blijven gaan over dat ts meteen duidelijk moet zijn. Ik denk alleen maar, dat weten we nu wel. Inmiddels help je ts er echt niet meer mee om dat te blijven herhalen.

Ts ik denk (denk dus hè) dat je een paar inschattingsfouten hebt gemaakt over o.a het raam, over het dingen bij de buren voor elkaar krijgen want ik denk eigenlijk dat de buurman niet halsoverkop is begonnen over dat overpad maar dat jullie dingen willen die voor hem ongunstig zijn en dat hij heeft gedacht dat is het overdenken waard als wij dan een stuk overpad krijgen. Ik geloof namelijk dat je niet alles hier hebt gedeeld. Hoeft ook niet, maar ik denk dat je zelf het beste weet dat het niet handig is aangepakt ;)

De verstandhouding met de buren kan gewoon goed blijven maar dat gebeurd natuurlijk niet als jullie plannen doorzetten die eigenlijk niet mogen. De buurman heeft je op deze manier laten weten dat ze dat niet zomaar toelaten ;) En je bent afwachtend met je antwoord zodat jullie nog e.a kunnen uitzoeken over wat wel en niet mag zodat je alsnog toe kunt geven als blijkt dat iets alleen met toestemming van de buren kan ;) Dat verklaard voor mij en ik denk voor de anderen ook waarom je nog wacht met je antwoord. In dat geval zou ik ook wachten met het antwoord. Maar ik zou me niet op een forum uitspreken over de buren. Want die hebben ook logisch hun eigen wensen en zoals ik het zie is daar niks mis mee ;) maar ik kan het mis hebben in mijn denkwijze hoor.



Heb je meer kennis dan de rest van de bokkers of is dit echt volledig wilde speculatie? Want dan, wow...

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:16

@secricible,
Heb de reactie 2x gelezen, en inderdaad : WOW. Alsof een scriptschrijver bezig is aan een volgende aflevering van TV serie.
Zo'n 6 keer ik denk! gebruiken=aannames, invullen voor de buurman dat hij zijn nieuwe buren iets heeft laten weten?? En 'mijn denkwijze' aan het eind als een soort disclaimer.
Samengevat een bijzondere reactie.