Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 23:22

Jillz1 schreef:
Ir111 schreef:
Waarom niet gewoon gelijk zeggen dat je er niet op in gaat? Wees duidelijk: 'nagedacht, we doen het niet'. En verder hebben we geen behoefte om jullie plannen aan te horen, we doen er toch niks mee. :D

Omdat wij nu geen gezeik met de buren kunnen hebben, moeten nog vergunningen komen.

Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat dat geen invloed op je vergunningen heeft?

Wat je nu doet is de deur op een kier laten dat vind ik ook vrij onbeschoft want je gaat er niet over nadenken. Je wil het niet punt. Zeg dat dan gewoon.[/quote]

Er liggen aanvragen omgevingsvergunningen die niet vergunningsvrij zijn, daar kan men wel makkelijk bezwaar op maken. En verder heeft hij ons onder druk gezet, waarom moeten wij dan nu transparant en open communiceren.
Zolang wij het laten rusten blijft het aan de andere kant ook rustig.
Als wij kolen op het vuur gooien geeft dat nu juist meer verontwaardiging bij ze.

Ik hoef geen beste vrienden met hun te zijn. De rest vd buurt zijn hele leuke mensen dus dat komt vast goed.

1 vd buren gaf aan, toen ik vertelde dat ze klaagde over geluidsoverlast, dat ze altijd wat te melden hadden. Dus erg geliefd lijken ze niet te zijn.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:30

Het klinkt niet of die mensen het gaan laten rusten. Die gaan er regelmatig naar vragen, en dan zou ik in jullie geval niet om de hete brij heen blijven draaien.
Zeg gewoon dat jullie geen stukje grond gaan verkopen.

Waarschijnlijk zullen ze toch wel bezwaar maken als het types zijn dit altijd wat te melden hebben.

Wat betreft dat keukenraam. Hoelang staan de huizen en heeft dat raam er altijd al gezeten?

pmarena

Berichten: 48292
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:36

Ik snap je insteek, dat je hoopt dat ze poeslief tegen jullie doen zolang ze het gevoel hebben dat er hoop is. Maar die mensen aan het lijntje houden met het idee dat ze een kans hebben vind ik wel een rotstreek. Dat je dit nu 1 keer gezegd hebt is 1 ding, maar als je het weer doet als ze er de volgende keer naar vragen dat gaat zich erger tegen je keren dan de "nee" an sich denk ik....

Karlijnxxx
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:48

TS zit midden in een verbouwing, dus zo vreemd vind ik de reactie niet die zij + vriend hebben gegeven. Wat niet netjes is, is dat haar buurman plannen heeft met grond dat ze niet in eigendom hebben. Daarom hoeft TS ook niet direct een keuze te communiceren. Vergunningen afwachten of niet.

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 00:04

Ik snap het probleem niet zo. Ga op een normale manier in gesprek met jullie buren en geef aan dat jullie dit niet willen. Duidelijk voor iedereen en geen gedoe met om dingen heen draaien.

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 00:05

Lindsey_99 schreef:
Nergens op ingaan, en terug appen dat je op dit moment veel te druk bent met de verbouw en straks verhuizen en inrichten, en dat jullie er wel op terugkomen als je verhuisd bent en er rustig over kunt nadenken.
Tegen de tijd dat dat klaar is zijn de bouwplannen al terug van de Gemeente en heb je de vergunningen.
Buurman is niet helemaal snik om zoiets te vragen.
Tegen de tijd dat jullie er wonen en hij komt erop terug, dan doen alsof je neus bloedt en zeggen dat je je eigen grond eigenlijk prima vindt en geen plannen hebt stukjes ervan te verkopen. Helaas voor je buurman.
Wat een mafkees.
Voor zijn keukenraam zou je desnoods een paar mooie struiken kunnen zetten. Jullie grond en jullie tuin. Doei. In Nederland mag het niet eens; een raam binnen x meter van de erfgrens.


Dit zou ik ook doen. Plannen bij gemeente snel doorduwen. Vaag blijven en dan gewoon keihard nee. Ze kunnen 6 weken bezwaar maken tegen je plannen daarna hebben ze pech. Je kunt dat raam dichtmetselen wel vergeten maar zet er gewoon struiken voor inderdaad. let wel op de afstand met de erfgrens anders heb je daar weer gezeik over.
Verjaardag afwijzen.
Mafklappers misschien ook wel de reden dat de vorige bewoners zijn gaan rennen.

Rocamor

Berichten: 10964
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 00:07

Hoe denk je dat je de plannen er door kunt drukken? Hier lukt dat nog niet. Iets met welstandscommissie die zelf niet weten wat ze wel en niet willen.

Dus druk erop?

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 00:12

Rocamor schreef:
Hoe denk je dat je de plannen er door kunt drukken? Hier lukt dat nog niet. Iets met welstandscommissie die zelf niet weten wat ze wel en niet willen.

Dus druk erop?


Welstand bestaat hier al jaren niet meer. Bovendien achterzijde woning dus sowieso niet relevant.
Toetsing bouwplan met bestemmingsplan meer is het niet in dit geval.

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 00:13

Ik zou me hier helemaal niet zo druk om maken. Soms maak je dingen groter dan dat ze zijn. Ik zou zorgen hierover lekker opzij zetten en gewoon je eigen plan trekken.
Mochten er gaandeweg problemen komen zie je dat dan wel weer maar om je er bij voorbaat zo druk om te maken is zo zonde van je energie.

Cioccolato

Berichten: 6655
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 01:19

Wat is er zo moeilijk aan communiceren :+
Gewoon nee zeggen. Als de vergunningen mogen volgens regels, kan hij je niks maken.

Maar dat gezegd hebbende; de relatie met de buren is er al niet. Van beide kanten is het een vrij onbeschoft begin. En misschien van beide kanten niet zo bedoeld.

Ik vind de plannen van buurman absurd. Hilarisch eigenlijk..
Maar jullie reactie vind ik net zo kinderachtig eigenlijk. Je hebt zelf al plannen met je grond (best logisch als je een huis koopt). Dat is nier zo moeilijk om te zeggen. Dat is 1 een antwoord op hun vraag en 2 een aanwijzing op vergunning aanvraag. Nog 2 vliegen in 1 klap zelfs.
Als hij bezwaar zou willen maken doet hij het toch wel. Dus wees de volwassene.

Onali

Berichten: 18503
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 03:11

Jee, wat een zeikerds zijn jullie allemaal.

De buurman heeft het pas afgelopen week gevraagd terwijl TS midden in een verbouwing en weet ik het wat zit.

Aan het lijntje houden, asociaal? De buurman heeft 2 jaar gewacht, hij kan best een paar dagen extra wachten.

Net wanneer je denkt dat Bokt niet vreemder kan reageren 8)7
Fijn dat iedereen hier zo goed kan communiceren met de buitenwereld, sommige houden er niet van om slecht nieuws te brengen aan mensen waar je toch al een buikpijn van krijgt.

Mondy

Berichten: 11883
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 03:37

Dan is uitstellen nog lastiger want moet je sowieso nog een keer erover communiceren. Echt ik snap niet dat er zo ontzettend moeilijk wordt gedaan en alleen maar excuses worden gezocht waarom die buur toch allemaal niet ok zou zijn en daarom zo'n rare streken moeten komen.
Wat is er zo moeilijk aan hoi nee we gebruiken de grond zelf. De buur al verwijten dat die vervelend gaat doen en dan er zelf mee starten...

Maak t jezelf niet lastiger dan nodig is, scheelt een hoop.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 06:20

Onali schreef:
Jee, wat een zeikerds zijn jullie allemaal.

De buurman heeft het pas afgelopen week gevraagd terwijl TS midden in een verbouwing en weet ik het wat zit.

Aan het lijntje houden, asociaal? De buurman heeft 2 jaar gewacht, hij kan best een paar dagen extra wachten.

Net wanneer je denkt dat Bokt niet vreemder kan reageren 8)7
Fijn dat iedereen hier zo goed kan communiceren met de buitenwereld, sommige houden er niet van om slecht nieuws te brengen aan mensen waar je toch al een buikpijn van krijgt.


Eerlijk gezegd vind ik jouw reactie vreemder dan het gros in dit topic. Helemaal omdat je iedereen als zeikerd weg zet omdat we blijkbaar anders over de situatie denken dan jijzelf.

Op deze manier blijf je er zelf alleen maar langer buikpijn van houden. Want nu moet je iedere keer dat buurman ernaar gaat vragen doorgaan met vaag en oneerlijk doen. Terwijl je de pleister er ook snel vanaf kan trekken, want ze weten beide het antwoord al.

Plus het gaat niet om een paar dagen uitstel. Daar zou iedereen begrip voor hebben. Ts wil het weken, zo niet maanden uitstellen tot de vergunning binnen is. Kun je je voorstellen hoe die buurman zich daarna gaat voelen als hij erachter komt dat hij gewoon aan het lijntje is gehouden al die tijd? Dan ben ik met liefde een zeikerd omdat ik niet vind dat je zo met mensen moet omgaan.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 06:44

Jillz1 schreef:
Jokonootje schreef:
Ik hou van open en transparante communicatie. Hij legt zijn plannen voor (brutaal of niet dat even in het midden) en jullie geven je zienswijze erop.
Geen achterbaks gerommel en eerst je eigen dingen erdoor drukken en dan de deksel op de neus bij hun.

Onze nieuwe buren vinden ook iets van onze bouwplannen. Dat mag.... Je mag het zelfs ventileren maar ik doe er niks mee.
Ik hou me aan de regels en vertel ze precies wat we doen.
Zorgt nooit voor geroddel of achterklap in de buurt.


Dat is wel heel gemakkelijk gedacht,
Als ze beledigd zijn heb je zo maanden vertraging opgelopen.

Ik voel me niet genoodzaakt om nu al de spanning op te voeren. De manier waarop ze denken hun plannen aan de man te brengen zegt genoeg over hoe ze erin staan. Ze zullen op voorhand beledigd zijn en de gunst naar ons toe verliezen. Zo iets van , wij krijgen onze zin niet dan gaan we mooi dwars liggen. Ik zeg het niet dat het gebeurt maar dat gevoel heb ik wel bij ze gekregen.


Je voert geen spanning op als je duidelijk Nee, we verkopen geen grond als antwoord had gegeven. Hun vraag, jullie antwoord. En misschien zien we je nog eens terug bij De Rijdende Rechter, ik hoop van harte dat dit niet nodig is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 06:48

Wie zegt dat de buurman 2 jaar gewacht heeft en nu pas die plannen bedacht heeft. kan best dat hij dit al langer wil en de oud eigenaren kunnen ook nee hebben gezegd en nu probeert hij het opnieuw
Aan het lijntje houden kan ook de verkeerde kant opwerken, heb je straks wel je uitbouw en burenruzie.

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 06:57

die buren hebben rare plannen, maar opzich mogen ze het vragen toch?
Ik had meteen gezegd: uhm wat :wow: ? Haha nee.. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden, speel geen spelletjes. Het klinkt nu erg sneaky zoals je doet :+

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:15

Ach deze mensen zijn waarschijnlijk altijd aan het zeuren en aan het proberen om hun zin te krijgen. Ik zou me gewoon m’n verbouwing richten en als ze komen vragen zeggen dat je druk bent. En op de uitnodiging voor de plannen gewoon zeggen dat je er geen behoefte aan hebt en dat jullie er niet voor openstaan. Gewoon kort en bondig communiceren. Maar verwacht dat ze dan weer snel op de stoep staan met nieuwe plannen of gezeur.

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:18

Ik ga met het gros mee.
Duidelijk in je communicatie zijn gesprek aangaan want nu ga je de buurman ontlopen want stel je voor dat hij er op terug komt.

Na het gesprek doe je ook bevestigen op zijn appje.

Buurman zoals al besproken gaan we hier niet in mee.

Vwb de vergunningen dat moet je je niet te druk om maken.
Mocht er bezwaar vanuit zijn kant komen dan heb je de appjes als bewijs.

Hij heeft 2 jaar de kans gehad en dat soort mensen moet je duidelijkheid verschaffen en op je strepen blijven staan.

Ik snap dat je de sfeer met de buurman goed wilt houden maar een goedemorgen en Goedemiddag is prima.
Blijf beleefd en ga je plannen op jouw erf en jouw huis waar maken.
Je leeft samen met je partner niet met je buurman.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110816
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:21

capopjekop schreef:
Onali schreef:
Jee, wat een zeikerds zijn jullie allemaal.

De buurman heeft het pas afgelopen week gevraagd terwijl TS midden in een verbouwing en weet ik het wat zit.

Aan het lijntje houden, asociaal? De buurman heeft 2 jaar gewacht, hij kan best een paar dagen extra wachten.

Net wanneer je denkt dat Bokt niet vreemder kan reageren 8)7
Fijn dat iedereen hier zo goed kan communiceren met de buitenwereld, sommige houden er niet van om slecht nieuws te brengen aan mensen waar je toch al een buikpijn van krijgt.


Eerlijk gezegd vind ik jouw reactie vreemder dan het gros in dit topic. Helemaal omdat je iedereen als zeikerd weg zet omdat we blijkbaar anders over de situatie denken dan jijzelf.

Op deze manier blijf je er zelf alleen maar langer buikpijn van houden. Want nu moet je iedere keer dat buurman ernaar gaat vragen doorgaan met vaag en oneerlijk doen. Terwijl je de pleister er ook snel vanaf kan trekken, want ze weten beide het antwoord al.

Plus het gaat niet om een paar dagen uitstel. Daar zou iedereen begrip voor hebben. Ts wil het weken, zo niet maanden uitstellen tot de vergunning binnen is. Kun je je voorstellen hoe die buurman zich daarna gaat voelen als hij erachter komt dat hij gewoon aan het lijntje is gehouden al die tijd? Dan ben ik met liefde een zeikerd omdat ik niet vind dat je zo met mensen moet omgaan.



Ik wilde ook een reactie op Onali tikken, maar jij vat het perfect samen _/-\o_

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:27

Ik denk dat je ook vooral jezelf ermee hebt door hem aan het lijntje te houden.
Sommige mensen hebben vooral veel duidelijkheid nodig, dit lijkt me er een van anders blijft je je overvallen hiermee.
Gewoon zakelijk blijven.

En niet bang zijn voor je vergunningen. Alleen bij het wijzigen van het bestemmingsplan is dat een probleem. Niet bij omgevingsvergunningen; daar kan je bijna geen bezwaar op maken. Of ja, het kan wel, maar als alles volgens de regels gaat is er niks aan bezwaar te maken want het bestemmingsplan is er dan al.

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:33

verootjoo schreef:
Ik denk dat je ook vooral jezelf ermee hebt door hem aan het lijntje te houden.
Sommige mensen hebben vooral veel duidelijkheid nodig, dit lijkt me er een van anders blijft je je overvallen hiermee.
Gewoon zakelijk blijven.

En niet bang zijn voor je vergunningen. Alleen bij het wijzigen van het bestemmingsplan is dat een probleem. Niet bij omgevingsvergunningen; daar kan je bijna geen bezwaar op maken. Of ja, het kan wel, maar als alles volgens de regels gaat is er niks aan bezwaar te maken want het bestemmingsplan is er dan al.

Dat dus.
Dit lijkt me echt een gevalletje van zachte heelmeesters maken stinkende wonden :j
Gewoon meteen "nee" zeggen, anders maak je het alleen maar erger.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:44

Dromen mag iedereen hebben, de buren hebben waarschijnlijk gedacht o die overrompelen we wel even en dan is het klaar. De manier van communicatie is zeker niet netjes en geeft aardig aan hoe ze zijn. Met dit soort mensen moet je vaak wel duidelijk en klaar zijn, zijn ze zelf tenslotte ook. Geef gewoon open en eerlijk aan dat je dit perceel juist gekocht hebt vanwege de ruimte en de mogelijkheden en dat verkoop er niet in zit. Dat je het heel vervelend voor ze vindt dat het dan niet past in hun plannen maar dat jullie toch nu echt de eigenaar zijn en daar mee klaar.
Wij hebben het ook met onze buren. Die dachten hun bouwplannen ten uitvoer te brengen en hadden voor het gemak maar even onze grond er bij betrokken... Nooit iets over gezegd dat er plannen waren of een aanvraag voor alles, gewoon uitgevoerd. Dat zijn ook mensen die je heel kort en duidelijk moet houden anders walsen ze over je heen.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:49

Jillz1 schreef:
Dat is wel heel gemakkelijk gedacht,Als ze beledigd zijn heb je zo maanden vertraging opgelopen.

Bezwaar mag hij indienen maar een vertraging zit er alleen maar in als jouw aanvraag niet binnen de regels valt of dat er veel bijzondere afwijkingen moeten worden gemaakt en de buren zien dat ook terug in jullie aanvraag. Als je aanvraag netjes aan de regels voldoet zal een gemeente daar geen problemen van maken van dat ene bezwaarschrift wat niet degelijk onderbouwd is en dusdanig voldoende om te zeggen we halen de aanvraag door en het mag niet.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:10

Ik zou hier gelijk heel duidelijk in zijn. Mochten ze er boos over worden kun je altijd nog eens vragen hoe je buren het zouden vinden als jij in hun tuin gaat bouwen.
Zijn wensen zijn gewoon niet realistisch.

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Nieuwe huis gekocht en de buren hebben nogal wat plannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:13

En net of ze er zelf een vergunning voor krijgen :+ en anders vraag je een miljoen. Ook snel klaar _O-