Hoe duiven weghouden van balkon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lijsken
Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Hoe duiven weghouden van balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:40

Als ze alleen op de reling gaan zitten, zoek dan eens naar katten rollers voor op de schutting. Je kan ze ook zelf maken met een pvc buis maar dat is wat minder mooi.

Omdat de buis vrij kan draaien kunnen ze er niet op blijven zitten.

paars

Berichten: 5582
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:46


_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 22:55

Goed, update.

Eerst zilverfolie rondom balkon reling gedaan, dat lijkt semi effectief. Als de zon erop staan vinden ze dat volgens mij wel vervelend, maar deel vd dag staat de zon er niet op en gaan ze onder de reling zitten.

Dus vanmiddag dit lint gehaald bij Welkoop https://www.welkoop.nl/ketrop-scare-tap ... gJ-lvD_BwE
Beetje geïnspireerd door de hangers die hier eerder werden getipt.

Ik heb het om de reling gedaan en op een aantal plekken opgehangen zodat veel plekken reflecteren. Is met de zon erop aardig irritant, soort disco :+

Nu kijk ik net (in het donker) zitten ze op het balkon zelf ipv op de reling wat ze voorheen deden, lekker in een hoekje weggekropen en dat lint heeft natuurlijk geen reflecterend effect (overigens maakt het ook herrie met wapperen door de wind, maar dat interesseert ze dus ook niet) :evaw:

We hadden duivenpinnen overwogen, maar ik denk dat ze dan dus gewoon op het balkon zelf gaan zitten... Dus, volgende stap: hoe maken we het loop/zit gedeelte afstotend ipv de alleen de reling?
Zou iets van een beetje prikkerig kunstgras wat zijn? Als ik altijd slippers moet dragen vind ik het niet erg, als die stomme duiven het maar irritant vinden :=

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hoe duiven weghouden van balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:03

Hé, ik wil weten hoe ik ze van m'n erf af krijg. Gewoon. Weg. Ze zitten er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren. Heel vervelend..

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hoe duiven weghouden van balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:09

Wel een rigoureuze maatregelen: een net spannen...
Duiven kunnen behoorlijk hardnekkig zijn als ze jouw balkon hebben gekozen als nestgelegenheid.

Ineke2

Berichten: 33127
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe duiven weghouden van balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:20

Een net hielp niet bij mijn ouderlijk huis om duiven weg te houden. Gingen die krengen gewoon inhangen en zo kwamen er vanzelf gaten in.

Mijn vader is overleden mede door toedoen van die rot duiven.
Ze komen ook wel eens op de reling van mijn balkon zitten en ik jaag ze consequent weg. Gelukkig kunnen ze bij mij niet beschut zitten.

Sterkte met het probleem. Als je een net spant zorg dan voor een echt stevig net of kippengaas.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Hoe duiven weghouden van balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 01:08

Net nemen en katten. Sinds ik katten heb geen last meer van duiven.

anjali
Berichten: 15117
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:37

Marcella schreef:
Net nemen en katten. Sinds ik katten heb geen last meer van duiven.

Ik vind duiven juist leuk en bij mij in de tuin zijn ze dan ook welkom. Echter werd mijn tuin eveneens een chillplek voor minstens 6 verschillende buurtkatten die overal weggejaagd werden behalve bij mij .Op een kwade dag hebben die (waarschijnlijk, ik heb het niet zien gebeuren) een duif te pakken gehad want het lag vol veren en toen durfden de duiven niet meer te komen. Ondanks dat ik katten ook heel leuk vind neem ik er zelf dus geen vanwege hun jachtgedrag.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:51

Denk dat sommige oplossingen lelijker zijn dan duivenpoep, zou liever een vogel op mijn balkon hebben dan een partij discoslingers en reflecterende zooi :D

Wij hebben ook "last" van duiven en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet eens probeer om ze weg te jagen.
Zet mijn auto wel een stukje verder en bescherm hun nestjes en jongen zelfs tegen de katten :o
Vind ze wel gezellig met die dikke domme lijven...

anjali
Berichten: 15117
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:09

Shirley schreef:
Denk dat sommige oplossingen lelijker zijn dan duivenpoep, zou liever een vogel op mijn balkon hebben dan een partij discoslingers en reflecterende zooi :D

Wij hebben ook "last" van duiven en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet eens probeer om ze weg te jagen.
Zet mijn auto wel een stukje verder en bescherm hun nestjes en jongen zelfs tegen de katten :o
Vind ze wel gezellig met die dikke domme lijven...

Inderdaad, ook ik vind ze schattig en symbolen van vrede. Hierboven postte ik dat ik vermoedde dat een kat een van "mijn" duiven zou hebben gepakt omdat ik een berg veren vond , maar achteraf zou het ook kunnen dat het een roofvogel is geweest want ik heb het niet zien gebeuren en het lichaam lag er ook niet meer. Zou een kat een hele duif kunnen meeslepen?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe duiven weghouden van balkon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:24

ik heb een touwtje gespannen boven de rand van het balkon, geen duif meer gezien. Voorheen zaten ze er met z'n allen mijn kat te pesten, die binnen zat.

anjali
Berichten: 15117
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:35

Morrie schreef:
ik heb een touwtje gespannen boven de rand van het balkon, geen duif meer gezien. Voorheen zaten ze er met z'n allen mijn kat te pesten, die binnen zat.

Toen ik nog een kat had. Er was een kraai die buiten zijn bereik op de rand van de schuur ging zitten, naar hem keek en dan beledigende taal ging uitslaan. Zoiets van: Haha net goed! *pum* :+