Welke wasmachine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:02

AEG laat je niet in de steek.

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:00

Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb naar nieuwe machines gekeken maar schrok ervan dat een wasmachine zo’n 4 uur doet over wassen in eco-stand. -O- Ik heb de verbruikgegevens van onze huidige machine (Miele - oude A-label) vergeleken met de nieuwe machines en bij gebruik van het normale programma is het verbruik van onze huidige machine op papier (!) nauwelijks hoger.
Ook zie ik dat de nieuwste machines een app hebben die de machine start bij de meest gunstige stroomprijs. Het leek mij goed om even te wachten totdat er meer keus is in machines met zo’n app.
Daarom hebben we besloten om toch te proberen om de machine te laten maken. Het heeft even wat voeten in de aarde gehad maar hij is gerepareerd voor € 200,00. Hopelijk kan hij nu weer een tijdje mee.

xPabloBokt

Berichten: 9424
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:09

Wij gebruiken nóóit de eco stand. Kleding altijd op het fijne wasprogramma, 30 graden ongeveer een uurtje. Handdoeken en beddengoed op 60 graden katoenprogramma, die doet er nog geen drie uur over. We wassen alleen maar in de daluren ('s avonds na 21.00 tot 08.00 in de ochtend en in het weekend), in de zomer kunnen we i.v.m. zonnepanelen ook overdag wassen. Dat kun je prima zelf regelen zonder een app, want je kunt er gewoon een timer op zetten dat hij pas na X uur begint met wassen. Werkt voor ons perfect, zowel met wasmachine als droger.

Hopelijk werpt de reparatie zijn vruchten af en gaat jullie oude besje nog even mee!

Suzanne F.

Berichten: 49252
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Ik gebruik nooit de eco stand, wel de snelle stand dus een kort programma. Mijn wassen duren meestal een uur en mijn beddengoed doe ik 2 uur.

Warboel
Berichten: 14689
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Ik heb nu 7 jaar een LG, heel tevreden over! 9 kilo trommel, korte stand is 50 minuten ongeveer. Helemaal prima.

chanicha

Berichten: 12163
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Ik heb een Siemens wasmachine na ruim 23 jaar een Miele gehad te hebben en ben heel erg tevreden :j

Dolce_pony
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Silvia schreef:
Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb naar nieuwe machines gekeken maar schrok ervan dat een wasmachine zo’n 4 uur doet over wassen in eco-stand. -O- Ik heb de verbruikgegevens van onze huidige machine (Miele - oude A-label) vergeleken met de nieuwe machines en bij gebruik van het normale programma is het verbruik van onze huidige machine op papier (!) nauwelijks hoger.
Ook zie ik dat de nieuwste machines een app hebben die de machine start bij de meest gunstige stroomprijs. Het leek mij goed om even te wachten totdat er meer keus is in machines met zo’n app.
Daarom hebben we besloten om toch te proberen om de machine te laten maken. Het heeft even wat voeten in de aarde gehad maar hij is gerepareerd voor € 200,00. Hopelijk kan hij nu weer een tijdje mee.


Voor 200 euro heb je ook geen luxe wasmachine!

Er is zoveel keus. Hebben net een Bosch 6 serie gekocht. en moet zeggen dat het een verademing is. Zoveel stiller!
Onze hond was bang voor onze vorige wasmachine, deze kan gewoon weer in de nacht aan

xxmichellexx

Berichten: 428
Geregistreerd: 04-10-05
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Laurievc schreef:
Heel tevreden van mijn Hoover! :)


Hier ook heel erg tevreden met mijn Hoover wasmachine en droger.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78522
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

Dolce_pony schreef:
Silvia schreef:
Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb naar nieuwe machines gekeken maar schrok ervan dat een wasmachine zo’n 4 uur doet over wassen in eco-stand. -O- Ik heb de verbruikgegevens van onze huidige machine (Miele - oude A-label) vergeleken met de nieuwe machines en bij gebruik van het normale programma is het verbruik van onze huidige machine op papier (!) nauwelijks hoger.
Ook zie ik dat de nieuwste machines een app hebben die de machine start bij de meest gunstige stroomprijs. Het leek mij goed om even te wachten totdat er meer keus is in machines met zo’n app.
Daarom hebben we besloten om toch te proberen om de machine te laten maken. Het heeft even wat voeten in de aarde gehad maar hij is gerepareerd voor € 200,00. Hopelijk kan hij nu weer een tijdje mee.


Voor 200 euro heb je ook geen luxe wasmachine!

Er is zoveel keus. Hebben net een Bosch 6 serie gekocht. en moet zeggen dat het een verademing is. Zoveel stiller!
Onze hond was bang voor onze vorige wasmachine, deze kan gewoon weer in de nacht aan


Even lezen, voor 200 euro heeft ze haar oude Miele laten repareren. :)

Tieme
Berichten: 4959
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Silvia schreef:
Ik zit ook naar machines met een app te kijken, vooral omdat we zonnepanelen hebben en het fijn zou zijn als ik op afstand de machine aan kan zetten op momenten dat er veel energie wordt opgewekt.
Bedankt voor de tip.


Je hebt hier geen machine met app voor nodig. Je kan de wasmachine gewoon in een slimme stekker doen. Bijv. Die van homewizard. Die stekker verbind je met de homewizard app.
Wasmachine aanzetten en vervolgens de stekker via de app uitzetten. Wanneer de stekker aangaat (doordat je hem via de app aanzet of wanneer er genoeg zonnestroom is) dan vliegt de wasmachine ook aan.

Dolce_pony
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Neonlight schreef:
Dolce_pony schreef:

Voor 200 euro heb je ook geen luxe wasmachine!

Er is zoveel keus. Hebben net een Bosch 6 serie gekocht. en moet zeggen dat het een verademing is. Zoveel stiller!
Onze hond was bang voor onze vorige wasmachine, deze kan gewoon weer in de nacht aan


Even lezen, voor 200 euro heeft ze haar oude Miele laten repareren. :)


Sorry?
Ik bedoel ook dat je voor 200 geen nieuwe wasmachine hebt, dus voor 200 laten repareren een goede deal hebt.

Tieme
Berichten: 4959
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

En voor wanneer je toch een nieuwe wasmachine neemt: zou geen miele nemen. Kennis en z'n zoon werken all jaren bij miele en ze zijn slechter geworden in kwaliteit.

Oh en haier zou ik ook overslaan. Die gaan snel kapot en de service van haier is echt ruk. Hier een paar reperateurs aan de
Ijn gehad die niet eens wilde komen toen ze hoorde dat ik een haier had.