Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:42

Nee nooit. Alleen voordat ik naar bed ga :)

Of nouja niet helemaal waar. Tegenwoordig heb ik hem overdag ook wel op slot. Ik werk thuis, maar ik zit boven op een slaapkamer. Dan hoor ik het niet als er iemand binnenkomt. Zeker niet als ik vergadering heb oid. Ze kunnen me de hele onderverdieping leeghalen zonder dat ik het door heb.Dus onder werktijd heb ik de deur op slot. Voor de rest dus nooit.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 14-04-24 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:43

De voordeur gaat nooit van het slot.

De achterdeur alleen als we gaan slapen.
Maar je moet over de poort klimmen om daar bij te komen. Want de poort is wel altijd op slot.

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:44

Hier alleen de achterdeur in gebruik , die net als de voordeur, niet op slot gaat. Als ik weg ga(door de achterdeur), gaat de deur op slot. In de nacht vaak niet eens, scheelt wel dat ik 65 kilo hond ernaast heb liggen. In de zomer ook vaak in de nacht beide tuindeuren en achterdeur open en dan alleen balk voor de tuinpoort. Maargoed, Drenthe... dat zal wel wat uitmaken.

tamary

Berichten: 29211
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:45

Deur klink werkt alleen van binnen, buiten moet met sleutel. Maar ik heb ook maar 1 deur naar buiten, dus bij nood moet ik niet nog eens met sleutels moeten peuteren in paniek/half slapend.
En als ik in de tuin/schuur bezig ben staat deur ook gewoon open. Was in de grote stad idd anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110783
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:45

Ibbel schreef:
Alleen 's nachts op slot. Voordeur wordt niet gebruikt en zit permanent op slot.


Dat was ik vergeten te vertellen bij mijn eerste bericht.
Wij gebruiken de voordeur ook alleen voor visite.
Voor de rest gaan we altijd door de garagedeur en die doen we dus altijd op slot omdat vreemden anders zo naar binnen kunnen lopen.

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:47

Nee, wellicht een beetje naïef en niet bang.
Ze kunnen niet zo naar binnen lopen, maar ik sluit niet af met een sleutel.
Ik vind het juist een prettig idee dat ik zo naar buiten kan in geval van brand o.i.d..
Maar meestal denk ik er niet over na.

Nyaleti

Berichten: 6302
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:50

Voordeur zit standaard op slot, enkel postbezorgers komen daar.
Alles en iedereen komt achterom, helaas. Bij de voordeur zie ik ze aankomen en kan ik me verstoppen maar als ze aan de achterdeur staan, kan ik niet meer ongezien weg vluchten :')

Toen de hond er nog was, had ik de achterdeur alleen 'savonds laat (en 's nachts natuurlijk) op slot.
Nu, zonder hond, altijd op slot als ik alleen ben. Krijg geen waarschuwing meer als er iemand op het erf staat :=

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:53

Alleen als de honden uit logeren zijn. Verder nooit :')

anoukwendy

Berichten: 4509
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:56

Ik kan me niet herinneren wanneer de deur hier voor t laatst op slot was, ook als we weg zijn overdag ofzo zit ie nooit op slot.
Gaat eigenlijk alleen op slot als we snachts weg zijn

Nayan

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:57

Voordeur gebruik ik niet en zit dus standaard op slot, achterdeur alleen 's nachts of als ik weg ben maar heb wel altijd de poortdeur op slot. Ik heb een bedrijf aan huis en naast een hele nare ervaring met een klant ook vooral de ervaring dat klanten zonder afspraak voor je deur staan en ongetwijfeld doodleuk door zouden lopen naar binnen als ze de kans kregen. Daarnaast is het hier in de regio wel vrij normaal om gewoon 'achterom' te komen en dat vind ik net zo verschrikkelijk. Ik heb overigens ook een deurbel met camera naast de poortdeur hangen.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:57

Voordeur zit nu ook op slot, mijn man is een ruime week weg en ik mag niet de haken erop doen aan de binnenkant want dan kan er niemand in als er iets zou zijn, ja dan moeten ze een raam ingooien.

Zebrastreep

Berichten: 9825
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:58

Alleen in de nacht , maar ik woon niet ergens waar bijvoorbeeld de buren zomaar naar binnen gewandeld komen. Dus het is overdag niet nodig als ik thuis ben.

Als ik bijvoorbeeld in vreemde huizen slaap zoals op vakantie dan toch maar wel. Daar vertrouw ik de omgeving toch een stuk minder. :')

Ik woon nu natuurlijk met meerdere mensen , maar misschien als ik alleen woon dat het toch ook anders is.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:59

Heb hier een beetje een dubbele standaard.
Auto op slot, voordeur op slot wanneer ik ga slapen.
Maaaar: bijna altijd het slaapkamerraam open en meestal ook de deur op zolder zodat de katten binnen/buiten kunnen (je bent alleenstaand of niet, katten zijn must have :') ).

De poort is al maanden kapot dus die staat wagenwijd open. Wanneer die gemaakt is gaat die wel dicht 's nachts/als ik weg ben.

Heb een hond maar dat is een Goofy.
Heb ook zeer oplettende buren, gepensioneerden, die hebben altijd àlles gezien wat er in de straat gebeurt :+ .

Er is hier in de straat 1 keer bij mensen ingebroken. Net het huis dat hermetisch afgeschermd is met grote poort en dikke haag. Inbrekers voelen zich blijkbaar op hun gemak als ze uit het zicht kunnen 'werken'.

En verder probeer ik er maar niet bij stil te staan.

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:01

Achterdeur zit hier standaard op slot omdat je die van buiten open kan maken zonder sleutel. Voordeur gaat nooit op slot :)

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:05

Hier woon ik niet alleen en toch gaat de deur op slot. De pui naar de tuin is overdag vaak niet op slot als ik thuis ben want de hondjes gaan heen en weer naar de tuin. Maar die gaat als we gaan slapen of weg gaan ook op slot.

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:14

Poort is vaak op slot maar ook vaak overdag niet.

Na het avondeten draai ik poort op slot zodat mensen niet zomaar binnen kunnen lopen.

Ik zou nooit zo te keer gaan tegen mensen die zich voor komen stellen of wat dan ook.

Ik woon ook in een regio dat het vrij normaal is om achterom te komen :j

dalena

Berichten: 3141
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:18

Deur gaat op slot op het moment dat wij naar bed gaan :') Ik woon wel samen met vriend maar hij werkt fulltime en ik ben gewoon thuis.

Ik doe alleen de deur nu wat vaker overdag op slot omdat ik een kat heb die deuren kan openmaken :')

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:19

Voordeur zit op de nachthaken.
Hier komt eigenlijk niemand door de voordeur in het dorp, achterdeur staat altijd open. Na laatste ronde vd hond gaat hij op slot.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:29

Absolem schreef:
Cayenne schreef:
Ja, de deur gaat altijd op slot. Zowel toen ik nog alleen woonde als nu ik met mijn man woon.
Één keer ben ik het vergeten en stond de buurvrouw opeens achter me terwijl ik aan het stofzuigen was. Ik schrok me echt compleet te pletter.
Daarna nooit meer vergeten :')
Mijn huis is mijn veilige ruimte en het voelt niet fijn wanneer jan en alleman gewoon naar binnen kan lopen.



Dit heb ik dus ook gehad met mijn tuinhek openlaten zomers toen ik hier net kwam wonen. Stond de achterbuurman opeens in mijn huis. Gezegd dat ie als de sodemieter mijn huis uit moest . Ja maar hij wou zich voorstellen. Ik zeg dan loop je om en bel je aan als een normaal persoon.

Echt wat bezielt mensen ....


Is hier heel normaal :=
Onze voordeur wordt nooit gebruikt, iedereen komt door de achterdeur. Ik zou het echt gek vinden als iedereen ineens gaat aanbellen. Dat doen eigenlijk alleen de collectanten of deurverkopers. De pakketjesbezorgers lopen ook gelijk door naar achter.

De achterdeur is eigenlijk altijd open, sowieso als we thuis zijn en als ik kort weg ben ook. Anders staan de kinderen voor een dichte deur als ze in die tussentijd thuis komen.

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:31

Ik woon 2/3 deel van het jaar alleen (weliswaar met 2 katten maar denk niet dat ik daar veel aan heb in het geval van inbrekers) maar bij mij zitten ook eigenlijk altijd alle deuren op slot. De voordeur gebruik ik eigenlijk alleen als ik met de auto weg moet maar draai ik op slot zodra ik weer binnen kom. Hoeft eigenlijk niet eens want de deur valt op 5 plekken in het slot zodra ik hem dicht doe maar gewoon voor het gevoel draai ik hem ook nog op slot haha
De achterdeur gaat op slot zodra ik binnen kom. Overdag alleen dmv de sleutel maar in de avond gaan ook de haken erop.

Ik heb wel met zonnig weer de draaikantelramen open gekanteld staan maar ook die hebben een speciaal slot om ze open te krijgen dus dat durf ik wel aan. En overdag het slaapkamer raam wagenwijd los zelfs als ik niet thuis ben maar met alle sociale controle hier in de wijk durf ik dat aan!

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:33

Ik vraag me ook af of alleen zijn een extra risico is. Het maakt mij niet uit, maar dat idee wordt je wel ingeprent.

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:35

Hier gaat hij op slot zo gauw ik niet beneden ben.
Als ik boven ben heb ik geen zicht op de deur dus vind ik het wel een fijn idee dat hij op slot zit.

Ook al zit hier de schuttingdeur altijd op slot.

Ik ben trouwens alleen.

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:36

AnnemiekvM schreef:
Overdag niet op slot, maar wel vanaf dat ik thuis kom en niet meer weg hoef.


Hier net zo! Ik heb 3 honden en heb het idee dat dat altijd wel wat afschrikt. Als ik overdag thuis ben en ik ga boven douchen doe ik wel alles op slot.

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:38

Nee nooit, alleen als ik in bad ga of voor de nacht. Maar ik heb een Duitse herder dus misschien is dat vals spelen?

Koekie73

Berichten: 2689
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:50

Ook hier alleen maar als ik ga slapen 's avonds. Ik doe de deur nooit direct op slot als ik thuis kom.