Help, hoe organiseer ik deze kast?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Help, hoe organiseer ik deze kast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 20:18

Hallo medebokkers!

Iedereen kent het wel, de befaamde rommelkast. :')

Wij houden graag van een georganiseerde woning. Ons huis is (meestal) netjes opgeruimd. Maar jeetje, die ene kast is een nachtmerrie! We wonen nu al ruim 1.5 jaar hier en ik heb nog steeds geen idee hoe ik deze kast aan moet pakken.

Ik dacht, wie weet vinden bokkers het wel leuk om mee te denken?

Ik zal hieronder een foto met uitleg plaatsen.
Afbeelding

De kast/berging bevindt zich onder de trap. Het is verdeeld in 2 delen vanwege een plankje. Onderin loopt het ver door tot onder de lagere tredes van de trap. Ook zit er een klein 'muurtje' gebouwd van hout, als kastje gebouwd rondom de vloerverwarming.

Boven het plankje spreekt het voor zich. Plankje is 75x85cm, hoogte verschilt dus vanwege de tredes. Het hoogste stuk is 65cm en op ongeveer 2/3e naar rechts is het nog maar 35cm.


Spullen die we onderin opbergen zijn :
- kistje met schoonmaakspullen
- stofzuiger
- rugzakken voor werk en sport tassen
- matrasje voor de hond als we op vakantie gaan

Spullen die we bovenin opbergen zijn :
- paar spelletjes
- handtassen
- veel rommel zonder doel :')



De vraag is dus, wie heeft een gouden tip om dit rommelhok netjes te organiseren? Ik heb het al zo vaak opgeruimd maar omdat alles zo los erin gegooid wordt en geen plek heeft, blijft het niet lang netjes.


Alvast bedankt voor het brainstormen!

Rocamor

Berichten: 10965
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Help, hoe organiseer ik deze kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:48

Kun je in het onderste deel niet een soort van ikea-keukenkast met lades maken? Onderin een hoge zodat de stofzuiger er in past.

En bovenin ook lades maar dan een links en 1 rechts bijvoorbeeld?

Roodvos

Berichten: 6718
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:04

Bovenin een klein ladekastje voor losse rommeltjes.
Kan je een paar haken/kapstokje op de dwarse muur maken waar je de handtassen en rugzakken aan kan hangen?
(Lage) Stellingkast met planken onderin. Evt met wat kratten voor de andere spullen.
Ikea heeft/had? een constructie om aan de binnenkant van een deur te bevestigen en waar dan de stofzuiger op kan staan.