vaatwasser voert water niet meer af

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

vaatwasser voert water niet meer af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 16:33

Hoi,

ik heb een probleempje met mijn vaatwasser!

Het water blijft erin staan, het wordt dus niet meer afgevoerd. En hij stopt midden in het programma, dan moet ik de knop draaien om hem verder te laten gaan .

Ik heb de filters al nagekeken en die zijn helemaal schoon !

Heeft iemand dit eerder gehad? Misschien hebben jullie tips voordat ik een dure monteur laat komen !

BartEldorado
Berichten: 177
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: Lisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:14

Hey! Het zouden meerdere dingen kunnen zijn. Noodprogramma omdat er te veel water in heeft gestaan. Haal de stekker er even uit en haal zelf het water met een doek eruit en probeer hem omnieuw te laten draaien. Het kan zijn dat je afvoerpomp kapot is want dan zuigt hij het gebruikte water niet meer weg maar kan ook al simpeler. Maar dan moet je hem toch al open maken en als je niet heel technisch bent valt dat ook tegen. Dus wordt het al gauw een dure monteur. Maar de vaatwasmachines blijven beetje ondingen omdat ze vaak makkelijk en vrij goedkoop gemaakt worden en gewoon niet kwalitatief even hoog zijn.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:10

Blijft de machine ook pompen? Daar hebben wij nogal gauw last van namelijk.
Dan moeten we de machine kantelen, en het water eruit laten lopen.
Wel buiten doen, want er komt nogal een hoop water uit af en toe.
Nadat we dat gedaan hebben doet die van ons het gewoon weer.

Gelukkig krijgen wij nu een nieuwe!

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:32

He bekend probleem, hadden mijn ouders 2 weken geleden ook.

De klok van het programma bleef hangen, waardoor de vaatwasser niet aan het afpompen begint. Mss kan je de klok een klein tikje doorgeven op het moment dat ie bij jou stopt.

Mocht dat niet helpen zou ik toch maar een monteur vragen om er even naar te kijken, want het kan inderdaad een heleboel zijn.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: vaatwasser voert water niet meer af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:03

wij hebben dus het tegenovergestelde. de klok blijft ook hangen alleen er komt geen water meer. :s

dus al de hele week met de hand afwassen. er komt morge gelukkig iemand kijken. als ik weet wat het bij ons is zal ik het even melden

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: vaatwasser voert water niet meer af

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:07

Waarschijnlijk de afvoer verstopt. Of de vaatwasser staat niet meer helemaal waterpas zodat er bij de klep water kan gaan lekken, indien hij voorover staat. Meestal blijft de machine dan ook pompen.

Even de vakman erbij halen, en dan is het probleem waarschijnlijk zo verholpen.