Auto doet *skrieeeek* als ik de bocht omga

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:30

silverado schreef:
heel vaak heb je bij koud weer slippende V-snaren dat komt omdat de V-snaar nog niet warm is.. als de V-Snaar warm is wordt ie iets kleiner (warme dingen krimpen en koude dingen zetten uit )en past de V-snaar beter rond de poelie..


were the hell heb jij natuurkunde gehad??!!??
Het enige wat uitzet wanneer het koud wordt is ijs!
Temperatuur heeft weinig met het slippen van snaren te maken, dat staat of valt met de correcte spanning, die regelmatig moet worden gecontroleerd.

Jasmijn159

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Auto doet *skrieeeek* als ik de bocht omga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:32

Die van ons maakte een soort toektoektoek geluid in de linkse bocht, dat had geloof ik te maken met een homokineet ofzo?
Heb echt verder totaal geen verstand van auto's ofzo

silverado
Berichten: 794
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Qua patet orbis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:37

ikke schreef:

were the hell heb jij natuurkunde gehad??!!??
Het enige wat uitzet wanneer het koud wordt is ijs!
Temperatuur heeft weinig met het slippen van snaren te maken, dat staat of valt met de correcte spanning, die regelmatig moet worden gecontroleerd.

uh uh ken jij niet dat proefje met dat ijzeren balletje en dat ringetje in het natuurkunde lokaal.. als de ijzeren bal koud is past het net niet door het ringetje en als je even de gasbrander op het balletje richt zakt ie zo door het ringetje heen
doordat het rubber van de snaar warm wordt krimpt het iets en blijft het een beetje aan de poelie ''plakken'' daardoor slipt de v-snaar niet meer

waarom denk je dat motorcoureurs eerst hun banden ff burnen voor een wedstrijd.. dat is niet voor show hoor doordat die banden warm worden blijft het rubber wat aan het asvalt plakken waardoor er een betere grip ontstaat

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:07

silverado schreef:
waarom denk je dat motorcoureurs eerst hun banden ff burnen voor een wedstrijd.. dat is niet voor show hoor doordat die banden warm worden blijft het rubber wat aan het asvalt plakken waardoor er een betere grip ontstaat

Jawel, die banden plakken omdat ze warm worden, niet omdat ze krimpen. Datzelfde geldt voor de V-snaar. Maar de oorzaak blijft onvoldoende spanning. Onderhoud heet zoiets.........
Het geintje met die stalen kogel heeft te maken met het materiaal van het ringetje. Dat zet meer uit dan staal, waardoor het warm wel past!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Auto doet *skrieeeek* als ik de bocht omga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:01

Ohww mijn auto heeft dit ook gehad.. hier was iets met de vering van de auto ofzo. Die was doorgezakt
Misschien even langs de garage rijden

Anoniem

Re: Auto doet *skrieeeek* als ik de bocht omga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:48

Lotte1990 schreef:
Die van ons maakte een soort toektoektoek geluid in de linkse bocht, dat had geloof ik te maken met een homokineet ofzo?
Heb echt verder totaal geen verstand van auto's ofzo

Ja dat is de homo