Badkamer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 13:59

Heeft iemand enig idee wat het plaatsen van een bad zou kosten?
Ik heb nu wel een offerte opgevraagd, maar ik ben benieuwd of iemand evt. ervaring heeft of dat er loodgieters hier (in de familie) zijn?

Ik ben gewoon heeeel nieuwsgierig en kan niet wachten op de offerte, hahaha

Anoniem

Re: Badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:42

Ik heb het zelf gedaan en zo de kosten aardig gedrukt (geen werkuren en voorrijkosten).

Gaat het om een ingebouwd bad of een bad op pootjes? Er zit nogal wat verschil in plaatsingstijd door het verschil in afwerking. Het plaatsen van de waterleiding, afvoer en bad nam bij mij niet zoveel tijd, maar het metselen en tegelen van de ombouw wèl.
Of gaat het enkel om het vervangen van de huidige tobbe zonder extra werk?

Vraag wel bij meerdere bedrijven een offerte, soms loopt de prijs behoorlijk uiteen.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:47

Het gaat om een ingebouwd bad.
En het moet dan inderdaad afgewerkt worden.
Ik zal inderdaad bij meerdere een offerte opvragen.
Het probleem is alleen dat de woningbouw het goed moet keuren...en ben bang dat als ik het zelf ga doen (zwart) dat ze het niet goed gaan keuren.... ?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:12

jawel woningbouw gaat dat wel goedkeuren, hebben ze bij mijn zus ook gedaan...die hebben het ook zelf gedaan..

overignes heb ik zojuist sidns net dagen ook mijn eigen badkamer klaar..zit hebben we geheel zelf gedaan..kortom slopen alle tegels eruit etc etc...incl nieuwbad...

Anoniem

Re: Badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:21

Ik heb een koophuis
'Woningbouw' heb ik gelukkig niets mee te maken, maar ik denk zomaar (heel naïef) dat ze met een verbetering niet zoveel problemen hebben.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 21:00

Officeel worden deze woningen ook met een bad opgeleverd, maar de vorige-vorige bewoners hadden deze verwijderd en de vorige bewoner had de woning zo geaccepteerd dus werd het voor mij automatisch een woning zonder bad.
Ik wacht die offerte(s) even af. Ben zeer benieuwd.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:58

nanka schreef:
Officeel worden deze woningen ook met een bad opgeleverd, maar de vorige-vorige bewoners hadden deze verwijderd en de vorige bewoner had de woning zo geaccepteerd dus werd het voor mij automatisch een woning zonder bad.
Ik wacht die offerte(s) even af. Ben zeer benieuwd.

Misschien wel handig voor je om te weten..

Onze badkamer heeft in totaal 3500 gekocht..

slopen, monteren, tegelen, voegen, leidingen verleggen, kortom alles hebben we hiervoor zelf gedaan..

We hebben dan een whirpool bad, een Bruynzeel badmeubel, inbouw hang closet mer pflieger, een Pflieger designradiator (in grootse ormaat), 30 bij 40 grote muurtegels, en 60 bij 60 vloertegels....
kranen etc ook van merk pflieger...

hier in begrepen is natuurlijk ook de yton blokken etc.
ik geef je 1 tip..ga niet bezuinigen op materialen die je moet gebruiken, zoals tegels of wat dan ook , daar ga je namelijk spijt van krijgen

Gr Claudia

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 17:13

Radiator en badmeubelen heb ik niet nodig. Het is puur het bad en dan de afwerking.
En inderdaad ik zal inderdaad niet bezuinigen op materialen.. goeie tip