Cd brand vraagje.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Cd brand vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 20:05

Ik heb met sinterklaas een DVD brander gekregen die ook CD's brand. Kei leuk, hele ding niet gebruikt, tot vandaag. Ik wil een cdtje branden. Stop de cd erin, zet nero aan, doe alles zoals het moet. zegt dat hij klaar is met branden, duw het cdtje in de cdspeler; no disc. Ik denk huh? Ja zal wel. (mijn broer had dezelfde DVD brander en die cd was laatst ook mislukt, denk dan kan dat ding geen cd's branden :@ En ik wilde een cd brander wilde geen stomme dvd brander, doe er nooit iets mee) Dus ik denk, misschien moet ik het schijfje in de andere cd ding doen. Dus ik geef mijn pc de opdracht weer te branden, weer hetzelfde. Er is ook helemaal niks met de cd gebeurt.

Maar nu komt het. Het lichtje van beide cd dingen deden het niet (toen ze moesten branden) dus ik de cd eruit gehaald en Nero weer de opdracht te geven te branden. En hij zegt gewoon dat hij klaar is met branden terwijl er helemaal geen cd in die brander zat!

Maar ik wil die cd hebben :@ Dus wat nu?

eriky
Berichten: 189
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Riethoven

Re: Cd brand vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:45

het kan zijn dat die brander de cd wel gebrand heeft.
maar veel cd-spelers kunnen geen mp3 muziek lezen.
dus als die muziek mp3 is kan daar ook het probleem liggen.

solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 11:04

Nee want de cd was nog geheel leeg. En zonder cd in de cd branders brandde de pc ook nog. Heb de cd nu op mijn broers pc gebrand, en nu deed hij het wel, op de laatste 2 liedjes na, maarja. Ik heb mijn cd

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:18

de computer kan alleen mp3 bestanden branden en geen wma bestanden dus misschien moet je daar even naar kijken

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Cd brand vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:01

Media player kan ook branden, die maakt er wma bestanden van.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:39

Jongens waar gaat dit over? Ze meldt toch duidelijk dat Nero vermeldt dat er geen CD in zit? Als ze WMA bestanden had proberen te branden had Nero wel gezegd dat het een niet ondersteunend formaat zou zijn!

Heb je al eens gekeken of je Nero op CD of DVD ingesteld staat?
En heb je de brander hardwarematig goed geconfigureerd? (Master/Slave-configuratie?)

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Cd brand vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 01:15

Waar het over gaat
Ze wil een cd branden en dat lukt niet.
Nu kan ze dus of een verkeerde CD erin hebben gestopt ( want sommige schijfjes ( merken ) willen niet herkend worden in bepaalde branders ) of het is een verkeerd soort schijf ( de - of + )

Of het heeft geen goede driver geinstalleerd.

Simpel is om van Nero de Nero-Infotool te starten.
Daar krijg je precies te zien of er een probleem met de ASPI driver is ( rood )
welk type cd/dvd hij wil slikken enz.

En Nero is helemaal niet zo'n lekkertje, laat meer schijfjes de prullenbak in verdwijnen.
Vandaar dat je de brandoptie van de windows mediaplayer kunt testen en zien of die de brander kan aanspreken of met een foutmelding komt.
Daar heb je dan wat aan om op te zoeken waar het probleem zit.
En kijk in Apparaatbeheer of er bij je brander een vraagteken staat of een melding dat het wel of niet goed werkt.