[website] frontpage website waar gratis uploaden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

[website] frontpage website waar gratis uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:55

met Bokt als laatste redmiddel voordat ik de complete computer het raam uitkeil... Omdat hier vast wel mensen zijn die websites maken.

ik ben dus een website aan het opzetten voor de kroeg waarin ik werk. ik heb een website met frontpage gemaakt. Supermooi geworden, ziet er hartstikke netjes uit... enige kleine minpuntje... ik krijg dat ding niet online.

de website die ik maak moet gratis zijn. bij Geocities free kan je volgens mij geen frontpage gebruiken, bij geocities pro wel, maar dat kost weer geld.

weet iemand dus waar ik gratis mijn met frontpage gemaakte site online kan zetten? of een manier waarop het wel mogelijk is frontpage te gebruiken met geocities free?

Help mij!
groetjes, Shannon

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:07

luister eens achter je abonnement van je internetleverancier, bij ons in belgië krijg je daar gratis 50Mb gratis webruimte bij, maar moet je die "aanvragen"
zelf ben ik in bezit van het FTP programma om het te uploaden.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 22:24

ik heb tiscali, maar kan geen gratis webruimte vinden!
wel kan je een domeinnaam kopen, maar dat is 42 euro per jaar.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:32

ja betaaldomeinen vind je overal, jammer dat jullie dat niet hebben in NL, is best handig zoiets.

Kkkaren

Berichten: 2441
Geregistreerd: 17-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:45

Ik gebruik deze: http://www.123-webhost.nl/
Voor €15,- per jaar heb je best veel. Gratis webspace is vrij makkelijk te vinden, bij Geocities, eigen provider, etc, maar daar zit vaak veel reclame bij en je hebt weinig ruimte. Als je dataverkeer over de grens heengaat, moet je bijbetalen of je wordt van het net afgegooid.
Ik heb verschillende providers vergeleken en deze kwam elke keer als beste en goedkoopste uit de bus. Binnen 24 uur zit je online en de service is prima.
Niet gratis dus, maar wel veel beter dan de genoemde gratis sites.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:22

dat klinkt ideaal kkkaren!
maar voor dat geld heb je zeg maar een domein? hoe kan je dan frontpage uploaden naar je site toe? en hoe zit het dan met het dataverkeer?

[edit] moet je dan ook een hostingpakket aanschaffen? (wat is dat uberhaupt heb hier echt geen verstand van)

JoSav

Berichten: 4697
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:37

Bij elke host zul je je werk moeten uploaden middels een ftp programma, ik weet niet zeker of er een bij frontpage zit inbegrepen omdat ik dat programma niet gebruik. Je meldt je aan bij een hostingprovider, vaak inclusief het registreren van een domein (een .nl of .com enzo) die zet alles voor je op, geeft je een toegangscode en dan kun je met een ftp programma je inloggen op het ftp gedeelte van je hosting. Dan is het een kwestie van click en drag naar upload en je website staat online. Mocht je grote moeite hebben met het hele uploaden idee kun je misschien kijken op deze site: http://lissaexplains.com die is speciaal om kinderen wegwijs te maken met het bouwen van een eigen website. Veel succes.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:49

frontpage volledige versie heeft een eigen FTP ingebouwd, maar vraag mij niet hoe of wat, zelf heb ik WS_FTP in bezit, kan ik je zo doorsturen als ik wil

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:11

Ik kan wel achter mijn provider 50 MB uploaden, bij @home!
Ik heb op dit moment ook een site online staan van daaruit!

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:55

Bij zonnet/versatel kan je ook uploaden, alleen ben ik een beetje over me MB gegaan en upload ie niks meer...

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:48

als je adsl van tiscali hebt heb je volgens mij recht op gerbuik van 20mb homepage ruimte.
Laat eens weten wat voor een abonnement je hebt bij Tiscali

Ik heb zelf ook een homepage gemaakt met Frontpage en die 'geparkeerd' bij Planet ('t is mijn provider) bij mij in het abonnement ook gratis

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [website] frontpage website waar gratis uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:50

Ik heb een pakket bij mijndomein.nl. Voor 29 euro per jaar heb ik een eigen domeinnaam en een hostingpakket van 500 mb. Je domeinnaam is binnen 24 uur aktief, dus heel snel. De service is ook heel snel. Op je mail krijg je, ook op feestdagen, binnen 24 uur antwoord.

Mijn site heb ik zelf met frontpage gemaakt en ook geupload. Als je een beetje handig bent gaat dat heel goed. Ik had het geprobeerd met WS_ FTP home maar dat bevalt me niet zo. Je kunt frontpage gebruiken als alleen HTML-editor, maar ook als WYSIWYG editor. http://home-3.tiscali.nl/~intad/ : hier staan veel tips om als beginner aan de slag te gaan, met screendumps enz.

Houdt er wel rekening mee om je site even met verschillende browsers te bekijken, want daar kunnen wat verschillen in zitten, zeker als je zelf de HTML codes ingegeven hebt

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:53

ik heb ook een pakket bij mijndomein.nl, bevalt wel goed alleen heb ik vaak klachten dat ik te veel dataverkeer heb...
Verder heb je daar het meest voor het minst

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:39

Pandela.com is erg fijn! Geheel gratis...

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:32

hoe kom je erachter of je er recht op hebt bij je eigen provider? (ik heb versatel adsl)

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:36

bekijk het papier van je aansluiting/abonnement na

Superschaap
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Thuis ;)

Re: [website] frontpage website waar gratis uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:38

Gratis en zonder reclame is ook www.eccentrix.com, je hebt dan wel geen domeinnaam, maar wel veel ruimte en je kunt gewoon Frontpage uploaden. Heel simpel, gewoon met zo'n Bladeren.. Uploaden.. knopje en geen gedoe met een FTP-programma.
Je krijgt wel een lang adres, namelijk eccentrix.com/members/hierjesitenaam, maar je kunt bij www.home.tk terrecht voor een korter adres, want dan krijg je een hierjesitenaam.tk adresje Dus dan eerst op Eccentrix een website aanmaken en vervolgens de lange URL bij .TK opgeven

Als je nog vragen hebt over Eccentrix of .TK dan kun je die aan mij stellen, hoor. Ik werk er al heel lang mee en vindt het echt een fijne host. Het enige nadeel van Eccentrix is dat het er af en toe uitligt, dat was althans een halfjaar geleden zo. Toen ben ik overgestapt naar mijn eigen provider, maar ik kreeg ruzie met dat FTP-programma en nu ben ik weer terug bij Eccentrix. En volgens mij is het probleem inmiddels verholpen, want ik heb nog nergens last van gehad!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [website] frontpage website waar gratis uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:46

Superschaap schreef:
Gratis en zonder reclame is ook www.eccentrix.com, je hebt dan wel geen domeinnaam, maar wel veel ruimte en je kunt gewoon Frontpage uploaden. Heel simpel, gewoon met zo'n Bladeren.. Uploaden.. knopje en geen gedoe met een FTP-programma.
Je krijgt wel een lang adres, namelijk eccentrix.com/members/hierjesitenaam, maar je kunt bij www.home.tk terrecht voor een korter adres, want dan krijg je een hierjesitenaam.tk adresje Dus dan eerst op Eccentrix een website aanmaken en vervolgens de lange URL bij .TK opgeven

Als je nog vragen hebt over Eccentrix of .TK dan kun je die aan mij stellen, hoor. Ik werk er al heel lang mee en vindt het echt een fijne host. Het enige nadeel van Eccentrix is dat het er af en toe uitligt, dat was althans een halfjaar geleden zo. Toen ben ik overgestapt naar mijn eigen provider, maar ik kreeg ruzie met dat FTP-programma en nu ben ik weer terug bij Eccentrix. En volgens mij is het probleem inmiddels verholpen, want ik heb nog nergens last van gehad!


Eccentrix heb ik ook en geeft soms wel reclame soms niet...

Superschaap
Berichten: 46
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Thuis ;)

Re: [website] frontpage website waar gratis uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:38

Bij mij heeft Eccentrix nog nooit reclame gegeven, hoor..

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 08:36

Ik heb nu een hele fijne, 5 GB gratis ruimte en 10 GB verkeer per maand! Is helemaal gratis...

http://www.5000megs.com

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:39

-> TV
UK is meer voor het 'creatieve' deel van websites bouwen

Ansjuuh

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Clinge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:28

Ik zoek ook een site waar je je website kan updaten met frontpage.
Maar het liefst wel in het Nederlands.
Mij maakt het niet uit of het gratis of niet is.
Als je er maar goed mee kan werken.

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:21

@Boyke_Candy; en hoe zit het daar met de reclame?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:53


thorretje

Berichten: 780
Geregistreerd: 11-10-05
Woonplaats: Overdinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:09

wat je ook doet en welke provider voor webruimte je ook kiest, hou er rekening mee, dat als je site formulieren gebruikt die in frontpage gemaakt zijn, de gekozen provider wél de frontpage-extensies ondersteunt. Doet de provider dit niet, dan werkt je site niet.
Ik heb mijn sites geregistreerd bij www.vdx.nl Goed, goedkoop en gemakkellijk.