Programma op 1 account zetten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Programma op 1 account zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 18:40

Wij hebben thuis meerdere accounts op de computer (3beheerders). Nu heb ik een programma wat alleen op mijn gedeelte van de computer moet komen te staan, dit was voorheen ook zo, maar toen warener 2 beheerders en 1 met beperkte mogelijkheden. Het programma (photoshop) vraagt echter niet of ik het programma op alle accounts wil zetten of op 1. Weet iemand toevallig hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Programma op 1 account zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:42

Citaat:
Het installatieprogramma komt vragen voor welke gebruikers de software moet geïnstalleerd worden. Kies de eerste optie als er meerdere gebruikers van het programma gebruik moeten maken, of kies de tweede optie als jij de enige gebruiker zal zijn.


Nu is het maar de vraag, welke versie is die Photoshop.
Als die uit de periode is van voor Windows XP ( wisten ze nog niet van meerdere gebruikers ) dan zal die optie er bij installatie niet in staan.

Maar je kunt natuurlijk rechten verlenen aan een andere gebruiker

8nnemiek

Berichten: 43428
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Programma op 1 account zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:23

Volgens mij wordt dat dan automatisch alleen bij die account geïnstalleerd.. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Je kunt dan natuurlijk wel bij de andere accounts de snelkoppelingen verwijderen. En dat kan gewoon vanuit je eigen account als ze geen wachtwoorden hebben ingesteld. Maar Adobe maakt ook mappen aan in 'Mijn Documenten' dus daar zou je dan ook even op moeten letten.

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: Programma op 1 account zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 11:51

@ juno, het gaat om adobe photoshop 7.0. De eerste keer dat ik hem installeerde vroeg het programma het volgens mij wel, want toen had de rest het programma er ook niet op staan alleen ik. Maar nu vraagt ie het niet meer.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Programma op 1 account zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:05

Probleem met deze soort software ( die zich graag erg goed in het register plaatsen ) is dat ze verwijzingen achterlaten die een nieuwe installatie herkent.
Dus als je deze nu eerder op de computer hebt gehad/verwijderd/ nieuwe installatie gaat doen, dan is er al veel bekend en komt de optie niet in beeld ( als die er dus ooit volgens jou wel heeft gestaan )

Pas bij een volledige nieuwe Windows installatie ( format ) en je de software installeren gaat zul je die vraag wel krijgen, omdat het register is overschreven door de Windows installatie ( besturingssysteem )

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: Programma op 1 account zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:28

hmm, das minder Mijn computer laatst opnieuw geinstalleerd hij wad gecrashd, toen maar beter op moeten letten dus.