Laptops

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 21:29

Heb jij een laptop? Zo ja waarvoor gebruik je hem en wat voor eentje heb je??

Wil zelf ook een laptop kopen maar weet nog niet welke. Denk zelf aan de Acer Aspire 5102WMLI, wel met een aardig kostenplaatje, nl 750 euro ongeveer. Iemand bekend met deze laptop?? Wil een laptop die groot genoeg is om meerdere grote (foto)programma's tegelijk kan draaien zonder dat ie vastloopt.

Alle informatie is welkom Lachen bedankt alvast!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:03

[CB] > [TV]

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:07

ik zit op dit moment achter een Acer Aspire 3692WLMi
ik vind het een erg fijne. hij is snel genoeg ondanks dat er aardig wat programma's op staan en erg veel foto's. ook draai ik vaak meerder internet pagina's tegelijk.. hij gaat niet snel haperen.. tenzij je meerdere filmpjes wilt afspelen.
er zit een webcam in ingebouwd, ook handig voor msn enzo Tong uitsteken
verder heb ik geen idee hoeveel hij gekost heeft... maar is zo op internet opgezocht neem ik aan. ik heb hem van mn ouders gekregen... Haha!

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:10

Ik heb een Toshiba satellite, sinds een paar weken.. laten installeren door een bedrijf hier in het dorp. Van te voren kennissen gevraagd en op internetsites gekeken. Daarna gekozen voor de service, al is dat natuurlijk wel wat duurder.

tax

Berichten: 385
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:11

Heey!
Ik heb ook een laptop, ik gebruik hem voornamelijk voor school. Dat houd in dat ik veel van Word en internet gebruik maak. Verder vind ik het ook leuk om foto's te bewerken en muziekjes samen te stellen. Volgend jaar wil ik voor school een vak gaan volgen waarmee we ook fimpjes moeten maken/bewerken. Ik wilde dus ook graag een laptop die dat kon, ik ben uitgekomen op een Acer Aspire 5602 WLMi! Voor alsnog voldoet de laptop prima!

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:14

Ik ben aan het sparen. Bloos Ik heb nog geen flauw idee wat voor een ik wil, ben al wel een beetje op zoek. Lachen

Dorus

Berichten: 13240
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:17

Ik heb een aantal jaar terug een laptop aanschaft voor de studie. Wij deden veel projectwerk en zie dan maar eens een pc te vinden, die dingen zijn altijd bezet als je ze nodig hebt. Doordat onze groep een aantal laptops had hadden wij er ook geen last van toen ze alle pc's (van een week oud) hadden weggehaald.

Ik heb zelf een compaq presario 2500, was iets duurder dan je budget (moet zeggen dat ik dat wel een beetje aan de lage kant vind als je echt een goed wilt hebben) maar heb er nooit spijt van gehad.

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:22

Ik heb zelf een ASUS L3000D al een wat ouder model maar werkt echt prima!

Heb regelmatig diverse schermen open staan (words, internet, photoshop, msn e.d) en dan vaak ook al die programma's tegelijk en hij doet het eigenlijk best goed. Reageerd best snel en nog nooit echt problemen mee gehad.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:06

€ 750,- is idd niet veel voor een echt goede laptop waarop je meerdere zware programma's tegelijk op wilt draaien, maar wel voldoende denk ik.

Ik heb zelf een Asus A7JC-R005M.
Scherm: 17" wide
CPU: Core Duo T5600
Intern geheugen: 2 GB DDR2
HD: 120 GB
DVD RW

Ik heb er rond de € 1500,- voor betaald.

Ik heb 'm gekocht voor school en omdat ik in de zomer vaak in een vakantiehuisje zit, waar ik liever geen vaste pc neerzet, maar wel een pc tot m'n beschikking wil hebben, oplossing was een laptop ^^ Voor school is het ook handig, maar omdat ik gekozen heb voor een 17" scherm, is ie wel vrij zwaar. Maar dat scherm is ook wel weer lekker, ik kan er echt op werken als een pc, het is geen noodoplossing ofzo, sterker nog, hij is beter dan mijn pc. En tis ook handig als ik bij andere thuis wil werken en voor lanparty's Tong uitsteken

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 17:49

Heb inmiddels wat rondgekeken e.d. en wil zelf graag of de Toshiba satellite A100-00M of de Acer Aspire 5102WMLI, daarbij zeggende dat 1 GB geheugen voldoende is. Maar wat is jullie mening over een Intell of AMD???

Malibu_
Berichten: 1392
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Oud-Vossemeer

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:52

Ik heb een TM800 ook een acer. Fijn ding Ja

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:14

Ik heb een Toshiba Satellite Pro L100-132. Opzich een mooi ding om te zien en hij doet het leuk maar nu ik hem langer (driekwart jaar) gebruik wordt hij erg sloom. Hij is nog wel snel, maar niet meer zo snel als voorheen. Ik gebruik hem wel iedere dag erg intensief.
Ben je met je wensen al eens naar een winkel gegaan waar ze meerdere merken verkopen? Daar kan je je het best laten adviseren.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:10

Als je zelf een beetje een idee hebt over de inhoud, zou ik ook de Aldi in de gaten houden, die heeft wel eens aardige laptopjes voor een relatief lage prijs.

Pricewatch van tweakers, ook erg handig om eens te bekijken.

ff gekeken naar de 2 types die je wilt, in de de Toshiba zit Duo Core, in de Acer zo te zien niet?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:36

@Kieffer, hmmm elke computer wordt toch slomer? Zeker als er meer en meer op komt, toch?

@Knoffer, hm ga vanmiddag ff bij een computerzaak hier in de buurt kijken. Mijn schoonmoeder heeft daar haar laptop gehaald, de uitgebreidere versie van de Acer.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:38

Ik heb een laptop, maar eigenlijk gebruik ik 'm zelden als laptop. Ding is me te zwaar om vaak mee te nemen, en het beeldscherm doet het niet goed, en ik ben te bang dat ie beschadigt en iedereen heeft toch een computer (lang leve Remote Desktop)

Maar, zo af en toe is het toch wel handig. Dingen om zeker op te letten zijn het gewicht en de batterijduur, dat zijn gewoon echt bezwaren tegen mijn ding (maar ja, da's dan ook Acer van 4 jaar oud ofzo)

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:39

Ik heb een Ibook (macintosh), hij kosste nieuw ong 1100 euro, maar had een showmodel dus maar 850 voor betaalt.
Ik ben er erg tevreden over, hij is lekker klein en snel enzo. Ik heb hem gekocht omdat ik een opleiding grafische vormgeving doe en het daarvoor wel handig is.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:48

Ik had een promedion, een zogenaamde gamerslaptop. Afgrijselijk duur ( in 2003 volgens mij 2400 euro ), afgrijselijk zwaar ( 6,5 kilo ) en 2 weken geleden is hij ingestort. Omdat het een vrij onbekend merk is, kon ik niet 123 aan reserveonderdelen komen, dus nu heb ik een nieuwe gekocht. Mijn laptop was in eerste instantie bedoeld voor mijn studie en voor mijn man om mee te nemen naar LAN-parties. Uiteindelijk nam ik hem nooit mee, omdat het zo'n zwaar ding is, en mijn man nam toch liever zijn eigen desk top mee. Dit is dus echt een grote miskoop geweest.
Nu heb ik een Dell, goedkoopste instapmodel, alleen andere processor in laten zetten. Ik gebruik hem voor mijn werk en studie. Als internet en word er op kunnen draaien ben ik blij. Ik was 600 euro kwijt ( inclusief bezorgen ) en heb hem nu een week. Weegt maar 2,5 kilo, dus die kan ik tenminste eens ergens mee naar toe nemen. Ik ben er heel happy mee.

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:50

Ik heb ook ooit getwijfeld tussen Acer en Asus. Uiteindelijk zou ik voor Asus zij gegaan, aangezien meerdere mensen zeiden dat dat merk een iets betere prijs/kwaliteit verhouding had.

Maar op het laaste moment kwam er een fantastische aanbieding van IBM op mijn pad, en sindsdien wil ik niets anders meer Haha!

Overigens is 750euro voor een laptop absoluut weinig geld! Voor minder krijg je ze eigenlijk niet (of ja, die heb je wel, maar echt heel veel heb je daar niet aan)

Mijn IBM (inmiddels bijna 2 jaar oud, maar kan alle programma's (photoshop, nieuwste games) nog prima aan) was toendertijd afgeprijst van 3300 euro naar 1600 euro (koopje!!!)

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:52

ik heb zelf een Acer, type weet ik niet meer, was toen die tijd (september dit jaar 2 jaar geleden) 1200 euro..
het is een 17 inch, en ben er niet te spreken over....
hij kan het wel aan grote programma's enz, maar we hadden toen 3 stuks gekocht, en om de haveklap is er wat stuk aan, terwijl we helemaal niet raar er mee doen ofzo Verward

als ik de kans kreeg had ik zeker een andere genomen... maargoed.
en zo'n 17 inch scherm is harstikke leuk, maar met een 15 inch wil het ook prima. Ja

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:53

Citaat:
Overigens is 750euro voor een laptop absoluut weinig geld!


Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin Scheve mond

Anoniem

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:54

ik zit nu achter een Acer 1640Z

Prima ding, ben er erg tevreden mee!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:54

Citaat:
€ 750,- is idd niet veel voor een echt goede laptop waarop je meerdere zware programma's tegelijk op wilt draaien, maar wel voldoende denk ik.


Dat bedoel ik Lachen

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:54

voor 750 euro, kun je best een leuke laptop kopen hoor Ja

je moet alleen goed opletten wát je koopt.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:56

Inderdaad, je moet een beetje zoeken en je goed laten helpen ( en liever niet door de verkoper van de winkel Knipoog ). Ik heb mijn eisen op tafel gelegd ( die minimaal waren ) en vervolgens gaan zoeken. Tot 750 euro is er best wat te koop, maar je moet goed opletten wat je doet, zeker als je er grote grafische programma´s op wilt draaien.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:57

Juist, en ik koop em hier in de buurt bij een computerzaak dus mocht er wat mee zijn kan ik er zo altijd snel naar toe. Zij hebben een goede service. Dat kan niet als ik een lap koop bij bijvoorbeeld paradigit ofzo, das allemaal ver uit de buurt.

Draai er trouwens niet hele grote grafische programma's op, die tijd heb ik ooit gehad toen ik op het Grafisch Lyceum zat. Doe er de gewone studentendingetjes mee Lachen maar wel weer foto bewerkingsprogramma's.

Bedankt allemaal voor het advies e.d.!!! Lachen