Laptops

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:03

Paradigit kan nooit heel ver van je wegzitten als je in Eindhoven woont Haha!

Die hebben echt super service.

Anoniem

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:05

ik heb overigens mij Acer bij Mediamarkt gekocht voor 666,-

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:23

Miss_Blimm schreef:
Citaat:
Overigens is 750euro voor een laptop absoluut weinig geld!


Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin Scheve mond


Dat klopt, mijn laptop was ook een rib uit mijn lijf, maar ik moest wel omdat ik voor mijn studie hele zware programma's moet kunnen draaien. Een laptopje van 750 euro haalt mijn afstuderen dan niet Clown .

Kijk anders eens op http://www.mycom.nl

en dan bijvoorbeeld deze laptop: http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_ ... 44371.aspx
Hij is net zo duur, maar beter dan de Acer die je noemde (bijvoorbeeld een snellere processor 2,0 ghz ipv 1,6ghz). Ik vooral naar je intern gegeheugen (RAM). Voor photoshop heb je toch wel 1 gig nodig om lekker te kunnen werken.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:19

Ik zou wat je er ook mee willt doen, al is het alleen internetten, sowieso voor een geheugen van 1 gb gaan. In m'n desktop zit 768 mb, daar doet CS2 en andere zware programma's het ook nog prima mee (nog een grafisch vormgever hier), nooit geheugen problemen. Maar een laptop verbouw je minder makkelijk dan een desktop, dus als je op de toekomst voorbereid wilt zijn, is 1gb toch wel het minimum. Als je alleen al vista erop wilt draaien heb je 1 gb nodig.

Ik zou ook goed letten op de processor, duo core heeft een zekere voorkeur boven geen duo core.
Bedenk ook hoe een groot scherm je wilt. Ik vind zelf m'n 17" fijn, maar vind je 15" voldoende, dan scheelt dat alweer een hoop geld.
Ik verkies bovendien ook Asus boven Acer, ik heb geen ervaring met Acer , maar Aus staat wel bekend als een beter merk. M'n Asus bevalt me ook heel erg goed tot nu toe.

Laat je trouwens niet bedonderen door verkopers. MyCom is iig een goede winkel, maar je betaalt ook voor de service. Dat is een keuze die je maakt, de service is wel goed namelijk.

Denk ook na over hoe lang je die laptop wilt gebruiken en voor wat. Als je 'm nog jaren wilt gebruiken met de nieuwste software, kun je er mss ook voor kiezen om even te wachten en een groter budget op te bouwen.

Ohja en als je je laptop gewoon goed onderhoud, hoort ie niet zomaar veel slomer te worden. Tuurlijk wordt ie slomer door zware programma's, maar let ook gewoon netjes op spyware en defragmenteer eens, je wilt niet dat ie onnodig sloom wordt natuurlijk.

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:28

Ik heb een olidata; http://www.kijkshop.nl/product/15740/28 ... ner-w2800/
echt een goed ding, ook meningen van anderen zijn daar te zien.
Vind 699 ook niet echt veel geld voor zo'n laptop. Ik heb m voor school gekocht, ook multimedia dus best zware programma's als photoshop cs2 en al die andere adobe programma's, heb wel is 2 of 3 adobe programma's geopent en nog was ie snel. Ja ik raad deze wel aan Ja
Neem m trouwens ook zowat elke dag mee naar school(op de scooter), in een schouder laptoptas, das wel wat zwaar maar wel te doen. (kijk nog rond voor een rugtas)

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:35

@Vonneke, woon in de omgeving Eindhoven Lachen en nee niet in veldhoven Tong uitsteken

Maar heb hem in huis, tis uiteindelijk nog iets anders geworden. Wel een Acer maar de 5612Z, met 1 Gb geheugen en dual core idd. Deze Acer was een 'aanbieding' en sneller als die Acer die ik eigenlijk wou. Fijn ding tot nu toe maar dat zijn ze natuurlijk allemaal in het begin.
Heb al aardig wat erop staan, geen photoshop maar zou eventueel wel kunnen. Werk nu met digital image. Verder fijn chrystal scherm, en gewoon 15,4 inch breedbeeld. Mooi scherm in ieder geval Lachen ben er erg blij mee! Nu nog mee naar school. Internet aansluiten was trouwens een eitje gelukkig Haha!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:21

Ik zit op de laptop van m'n vaders bedrijfje.
Een Acer Aspire 9410
Is best een groot ding, maar loopt niet snel vast!

Mizora

Berichten: 18134
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:43

Wij hebben thuis ook Acers, 9 als ik goed tel. Op 2 na allemaal tweedehands gekocht. Zijn voornamelijk Acer aspire 1700 en 1710's. Wat er aan klachten zijn voornamelijk. Het beeldschermlampje was er bij 2 stuk. 1 stuk gekocht, ander stuk gegaan (die van mijn vader, reist er veel mee). En de cd-rom/dvd-rom speler doet het niet meer goed bij alle. Hij doet het echt nauwelijks meer bij (Weer) die van mijn vader en een andere computer. Voor de rest eigenlijk nauwelijks problemen. Één computer heeft sinds hij opnieuw geïnstalleerd is kuren. Dit is een software-matig probleem. Mijn computer heeft ook wel eens kuren (Aspire 1710) maar daarvan was de vorige eigenaar een ICT'er die eraan heeft lopen klussen. Daar zullen dus ook wel eens dingen fout gegaan zijn. (het zijn namelijk allemaal software-matige problemen, gaat nog een keer een windows-expert naar kijken wanneer mijn pa tijd heeft om hem weg te brengen en in aanzienlijke tijd weer op te halen.)

Edit: Leuk dat je voor een Acer hebt gekozen. Veel plezier ermee.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:38

Wat moet je met 9 Acrers? Wow! Handeltje ofzo?

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:25

Ik heb een HP pavilion zv5000 (lees het ervan af Vork )

Gebruik hem gewoon voor vanalles en nog wat.. zoals mensen hun PC gebruiken zeg maar.. Pling
Zou niet weten war ik er zonder mee moest.. hij heeft een widescreen dus iets groter beeld!
wel een extra geheugenkaart geloof ik, of grafische kaart dat weet ik niet meer want mijn vader
heeft deze eerst gehad. Ik ben er in elk geval erg blij mee, heb namelijk ook draadloos internet
kan hem dus overal mee naar toe nemen (in huis)

Groetjes, en succes met het uitzoeken ervan

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:03

Miss_Blimm schreef:
Heb jij een laptop? Zo ja waarvoor gebruik je hem en wat voor eentje heb je??

Wil zelf ook een laptop kopen maar weet nog niet welke. Denk zelf aan de Acer Aspire 5102WMLI, wel met een aardig kostenplaatje, nl 750 euro ongeveer. Iemand bekend met deze laptop?? Wil een laptop die groot genoeg is om meerdere grote (foto)programma's tegelijk kan draaien zonder dat ie vastloopt.

Alle informatie is welkom Lachen bedankt alvast!


Deze heb ik! Ik vind het echt een ontzettend fijne laptop! Bij mij is die ook nog nooit vast gelopen en ik doe er toch wel heel veel mee moet ik zeggen Haha!

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:31

Miss_Blimm schreef:
Heb jij een laptop? Zo ja waarvoor gebruik je hem en wat voor eentje heb je??

Wil zelf ook een laptop kopen maar weet nog niet welke. Denk zelf aan de Acer Aspire 5102WMLI, wel met een aardig kostenplaatje, nl 750 euro ongeveer. Iemand bekend met deze laptop?? Wil een laptop die groot genoeg is om meerdere grote (foto)programma's tegelijk kan draaien zonder dat ie vastloopt.

Alle informatie is welkom Lachen bedankt alvast!


Ik heb mijn laptop te koop. Een sony vaio. vind het zelf wel mooi uitziende laptops, en zie je niet zoveel als acers en thosibas.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:36

Heb er al eentje wat dus de Acer 5610Z is geworden. Dank voor jullie reacties Lachen

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:40

Ik gebruik mijn laptop voor personal gebruik en voor de studie.
Ik had eerst een Acer Aspire 1310. En nu ben ik in het bezit van een ASUS Z92F serie.
Echt een super laptop! Haha!
En daarbij ASUS heeft 2 jaar garantie en ACER maar 1.
Wel een belangrijk iets om in overweging te nemen.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:40

Je kan garantie altijd bijkopen hej Knipoog

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:42

Ja maar ja,dat kost je ook weer wat extra centjes!
Ik vind het handiger als het er bij in zit!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:45

Daar heb je gelijk in Lachen

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:47

Ik heb een Toshiba Satellite Pro A100. Die is E999,- Huilen van het lachen Het is een hele fijne laptop. Ja Ik gebruik hem zoal om te bokken ( Clown ) en voor opdrachten van school. Lachen Hij typt echt heerlijk trouwens. Eenmaal deze en je wilt niks anders meer.

http://www.hi-news.ru/wp-content/upload ... 8-6001.jpg

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:04

Wij hebben ook 2 laptops.
Alleen hebben wij hem een keer op schoot gehad, en toen kon hij waarschijnlijk niet ventileren en is er iets doorgebrand...
En dat was nogal duur grapje, en dus konden we beter een nieuwe kopen.
Zit nu te twijfelen over een vaste computer of laptop.

Maar hebben jullie jullie laptops altijd op een vaste ondergrond staan?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:22

Je bent al voorzien zie ik! Clown
Veel plezier er mee! Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:11

Dank je. Nee op schoot maar ventilatie wel vrij Lachen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:27

Dus ze kunnen wel op schoot?

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:06

laptops kunnen prima op schoot ('lap' is immers engels voor 'schoot'), maar dan moet je er wel voor zorgen dat je kleding niet voor de ventilatie zit, want dan wordt de laptop wel te heet!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30268
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:20

Heb nog nooit gehad dat de laptop op schoot te heet werd (ik zit er immers met mijn benen onder - toch oncomfortabel Haha!). Wel al twee keer de voeding door laten branden omdat die achter een kussen of tussen de bank belandde (MUTS!). Nog best duur, zo'n voeding...

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:22

Ik wil er ook eentje, maar dan een goedkope die wel wat kan.

Edit: Klopt het dat je kroting kan krijgen als (aankomend) student?