Laptops

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:37

Veel scholen hebben wel een notebook-project, maar als ik die laptops vergelijk met wat ik nu uiteindelijk heb aangeschaft maak ik liever een vrije keuze... moet je alleen wel een beetje weten wat je zoekt. Het prijsverschil is meestal niet waanzinnig groot.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:14

JustBepr0ud schreef:
Ik heb een HP pavilion zv5000 (lees het ervan af Vork )

Gebruik hem gewoon voor vanalles en nog wat.. zoals mensen hun PC gebruiken zeg maar.. Pling
Zou niet weten war ik er zonder mee moest.. hij heeft een widescreen dus iets groter beeld!
wel een extra geheugenkaart geloof ik, of grafische kaart dat weet ik niet meer want mijn vader
heeft deze eerst gehad. Ik ben er in elk geval erg blij mee, heb namelijk ook draadloos internet
kan hem dus overal mee naar toe nemen (in huis)

Groetjes, en succes met het uitzoeken ervan



*LOL* *LOL*

Heb ik ook, sinds kort, is me nieuwe liefde, tegenwoordig Kusje Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:06

Prrrr schreef:
Heb nog nooit gehad dat de laptop op schoot te heet werd (ik zit er immers met mijn benen onder - toch oncomfortabel Haha!). Wel al twee keer de voeding door laten branden omdat die achter een kussen of tussen de bank belandde (MUTS!). Nog best duur, zo'n voeding...

Ik had hem zeg maar op mijn schoot maar de deken lag over mijn benen heen en daar lag de laptop weer op

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:16

Ik heb een Olidata Ja

Erg fijn ding, heb hem nu sinds januari Lachen Nooit problemen mee gehad

80 gb harde schijf, kan spellen goed aan, dus goede videokaart. Geluid is ook super kwaliteit en naja helemaal géén klachten Haha!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:16

Draadloos internet is overigens heel fijn, ja Lachen
Lekker overal in huis zitten met dat ding Clown Ja

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:26

ja ben ook superblij met mn Acer... heerlijk in de tuin zitten met idd draadloos internet Haha!

HorseGurl13

Berichten: 1091
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Friesland.

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:31

Ik heb een Acer Aspire 3000, Sims2 en Paint Shop Pro (beide redelijk grote programma's) staan erop en hij draait nog lekker snel Lachen Met nog ruimte over. Er blij/tevreden over!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:34

Ach jah... ELKE pc wordt langzamer... hoe meer je erop zet en hoe meer...

MrICW

Berichten: 688
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 23:54

ik heb een dell latitude D610 14,1 inch tft met resolutie van 1400 x 1050, 1,73 GHz centrino, 1 gb ddr ram, 40 gb hdd, dvd rw, ATI mobility radeon X300 64 mb ddr, bluetooth, infrarood, wifi ingebouwd.

top laptop. klein maar heel fijn. ik heb neem hem weekelijks mee op reis.
hij is licht hoef me dus geen breuk te sjouwen hij klein hoef dus ook niet met grote tas te sjouwen en past makkelijk op schoot.
gebruik hem om al me foto's op te slaan (4.200 foto's ondertussen samen 6,07Gb) website te maken/bij te werken,
mail ontvangen/versturen, foto bewerking, surfen, msnen.

hij kan alles doen wat ik wil en nog tegelijk ook en handzaam.

Anoniem

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:37

Heb op aanraden van mijn opleiding een Fujitsu Siemens Amilo PI 1536 gekocht ruim driekwart jaar geleden. En ik heb nog nooit zoveel spijt gehad van een aankoop. Okee, ik kan er alles mee, kan zware programma's draaien. Er kan zelfs Windows Vista op, maar daar begin ik nog niet aan.

Het is alleen, heb hem al 2 keer moeten laten repareren. Eerste keer begaven de speakers & geluidskaart het zonder reden. Had hem toen net 2 maanden. Kon hem toen nog niet missen, heb hem in de kerstvakantie ter reparatie gestuurd en het zou 2 tot 3 weken duren. Uiteindelijk moest de hele binnenkant vervangen worden. Alle onderdelen waren slecht door een fabrieksfout. Kreeg elke keer te horen dat ik hem terug zou krijgen. Kreeg zelfs een mail dat hij al opgestuurd was, maar dat bleek allemaal niet waar te zijn. Ben hem 7 weken kwijtgeweest en heb me kapot gewerkt toen ik hem terughad om alles voor mijn opleiding weer in te moeten halen. Want mijn andere pc kan alle programma's die ik nodig heb niet draaien.

Niet veel later, misschien 2 maanden, haalde ik hem uit mijn tas. En daar ben ik altijd zeer voorzichtig mee ook in het OV. Lag er een stuk uit mijn laptop. Het volumewieltje was afgebroken. Weer repareren.. en nu afgelopen donderdag is hij gecrashed zonder dat ik er iets bijzonders mee deed.

Maar teruggaan kan niet zomaar.. op het moment draait hij weer.. maar ik klop maar even af voor hoe lang.

Fujitsu Siemens Amilo PI1536, Windows XP of Windows Vista, is een afrader. Ik ben niet de enige die er problemen mee heeft namelijk..

MrICW

Berichten: 688
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:13

ben zelf ook niet zo'n fan van fujitssu siemens.
qua laptop en pc ook niet.
die vervelende rescue cd met allemaal progs die je niet
gebruikt of die je zelf nog moet installeren en registeren
(tegen betaling).

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:44

Ik ben dus op zoek naar een laptop. Ik heb er al een op het oog, maar wil eerst meningen horen Haha!

Het is een Acer Aspire 9413ZWSMi bij Paradigit. Ik zit op het Mediacollege (grafisch lyceum) en ik moet er sowieso Photoshop (en als het even kan ook Illustrator, maar dat is niet noodzakelijk) op kunnen draaien. Nu denk ik wel dat dat gaat lukken als je naar de processor kijkt (Intel® Core™ Duo T2080) maargoed het is wel 900 euries waar we over praten, en ik als arme student Nagelbijten / Gniffelen Ik ben niet van plan om een iMac te kopen aangezien die nog een keer zo duur zijn en ik die gewoon kl*te vind werken.

Dit zetten ze erbij:

Aangedreven door de Intel® Core™ Duo processor en voorzien van een superhelder 17" breedbeeldscherm, inclusief geïntegreerde videocamera, en draadloze netwerk, biedt de Aspire 9413 uitstekende prestaties en spectaculair veel waar voor uw geld.

Intel® Core™ Duo T2080
Legitieme Windows Vista™ Home Premium
2 GB geheugen
120 GB harddisk
GeForce 7300 tot 400 MB
tot 2 uur accuduur


http://paradigit.nl/configurator.php?system=2040
Ik ga uiteraard eerst even kijken voordat ik 'm koop, maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze computer?

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:23

Ik heb nu de Acer Aspire 5103WLMI.
Maar er zitten wel extra's op, niet de standaard dingen Lachen

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:24

Ik heb een Dell Inspiron 6400. Ideaal ding en onder de 750 euro Knipoog

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:45

ik heb nu een sony vaio SZ1m. en dat voor maar 450 euro Haha! Haha!
en met 2 nieuwe proseccors van 1.83 per stuk Pling

MrICW

Berichten: 688
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:26

xMendy schreef:
Ik ben dus op zoek naar een laptop. Ik heb er al een op het oog, maar wil eerst meningen horen Haha!

Het is een Acer Aspire 9413ZWSMi bij Paradigit. Ik zit op het Mediacollege (grafisch lyceum) en ik moet er sowieso Photoshop (en als het even kan ook Illustrator, maar dat is niet noodzakelijk) op kunnen draaien. Nu denk ik wel dat dat gaat lukken als je naar de processor kijkt (Intel® Core™ Duo T2080) maargoed het is wel 900 euries waar we over praten, en ik als arme student Nagelbijten / Gniffelen Ik ben niet van plan om een iMac te kopen aangezien die nog een keer zo duur zijn en ik die gewoon kl*te vind werken.

Dit zetten ze erbij:

Aangedreven door de Intel® Core™ Duo processor en voorzien van een superhelder 17" breedbeeldscherm, inclusief geïntegreerde videocamera, en draadloze netwerk, biedt de Aspire 9413 uitstekende prestaties en spectaculair veel waar voor uw geld.

Intel® Core™ Duo T2080
Legitieme Windows Vista™ Home Premium
2 GB geheugen
120 GB harddisk
GeForce 7300 tot 400 MB
tot 2 uur accuduur


http://paradigit.nl/configurator.php?system=2040
Ik ga uiteraard eerst even kijken voordat ik 'm koop, maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze computer?


als je gaat voor graifsche bewerking is de dell xps en dan met name de m1710
deze hebben een goede viedeokaart (512 mb ddr3 geforce) en 17"glossy scherm dus geschikt voor foto bewerking.

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:28

ik heb een toshiba, ik moet zeggen bij mij is die weekelijks wel mankerend, maar echt gemaakt word die nooit bij het bedrijf.
Ik heb m gewoon om te msnnen en te internetten en voor school, was wel duur maar flutding echt waardeloos maarja

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:26

Heb zelf dus een Acer, 5610Z. Werkt erg fijn. Maar zou je idd niet een Mac willen voor je school?? Ik merkte in mijn studeertijd (ooooit ook Grafisch Lyceum gedaan, 3.5 jaar) dat het vrij vervelend was om steeds alles om te zetten, van gewone pc naar mac. Toenertijd werkte veel bedrijven en mijn school met de mac.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:29

Ik gebruik om te internetten eigenlijk altijd de HP Pavilion zv5000.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:35

Miss_Blimm schreef:
Heb zelf dus een Acer, 5610Z. Werkt erg fijn. Maar zou je idd niet een Mac willen voor je school?? Ik merkte in mijn studeertijd (ooooit ook Grafisch Lyceum gedaan, 3.5 jaar) dat het vrij vervelend was om steeds alles om te zetten, van gewone pc naar mac. Toenertijd werkte veel bedrijven en mijn school met de mac.


Yup en ze gebruiken deze nog steeds, maar zoals ik al zei ik kan dat sowieso al niet betalen (nog niet iig). Bovendien mogen we op school zelf kiezen wat we gebruiken (pc of mac) dus opzich is dat niet zo'n heel groot probleem. Heb het er ook met m'n moeder over gehad en die zei dat ik altijd nog een Mac kan kopen als ik van school ga, en in een bedrijf ga werken oid.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:38

@ MrICW: Thanks Ja Ik heb me alleen laten vertellen dat Dell notebooks (eigenlijk alle computers van Dell) niet te vertrouwen zijn, en snel erg heet worden (en zelfs de hens in kunnen gaan). Hetzelfde voor de HP's en laptops van Packard Bell.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:39

Ik heb een Packard Hell Easynote. Overgekocht van me broer. Ik neem hem nooit ergens mee naar toe, ja naar de computermaker Tong uitsteken voor de rest vind ik het fijne van een laptop dat je overal kan zitten waar je wilt. Als ik alleen wil zitten zit ik op me kamer, wil ik wat laten zien aan me ouders ofzo, dan neem ik hem ff mee naar benee.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:39

xMendy schreef:
Miss_Blimm schreef:
Heb zelf dus een Acer, 5610Z. Werkt erg fijn. Maar zou je idd niet een Mac willen voor je school?? Ik merkte in mijn studeertijd (ooooit ook Grafisch Lyceum gedaan, 3.5 jaar) dat het vrij vervelend was om steeds alles om te zetten, van gewone pc naar mac. Toenertijd werkte veel bedrijven en mijn school met de mac.


Yup en ze gebruiken deze nog steeds, maar zoals ik al zei ik kan dat sowieso al niet betalen (nog niet iig). Bovendien mogen we op school zelf kiezen wat we gebruiken (pc of mac) dus opzich is dat niet zo'n heel groot probleem. Heb het er ook met m'n moeder over gehad en die zei dat ik altijd nog een Mac kan kopen als ik van school ga, en in een bedrijf ga werken oid.


ja das zeker waar. En studenten hebben het al niet echt breed hej Knipoog

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:25

Miss_Blimm schreef:
Heb zelf dus een Acer, 5610Z. Werkt erg fijn. Maar zou je idd niet een Mac willen voor je school?? Ik merkte in mijn studeertijd (ooooit ook Grafisch Lyceum gedaan, 3.5 jaar) dat het vrij vervelend was om steeds alles om te zetten, van gewone pc naar mac. Toenertijd werkte veel bedrijven en mijn school met de mac.


Dat overzetten van Mac naar PC is geen enkel probleem meer - je kunt projecten gewoon meenemen, het enige waar je rekening mee moet houden is hardware codecs. Maar daar kan je vrij gemakkelijk omheen werken.

Je moet gewoon gaan voor wat jou het beste uitkomt. De specificaties die je gaf zijn RUIM voldoende om Photoshop e.d. mee te draaien.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Laptops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:43

Ik heb sinds vandaag een laptop. Ik heb een HP6335 ofzo.
Het is wel even omschakelen want ik ben een gewone dood simple computer gewend.
Heb m gekocht omdat ik er opdrachten voor school op kan maken gewoon vrije tijd haha.