Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 15:04

hallo
ik wil graag een beetje goede camera kopen, en nou is mijn oog gevallen op de Canon EOS 400D.
helaas ben ik a-technisch wat betreft camera's en heb dus geen idee wat goed is en niet goed is aan camera's. (ja merken als canon en fuji staan goed bekent)

ikzelf vind de camera er goed uitzien en het klinkt ook allemaal goed, maar ja je kent die verkooppraatjes allemaal...

dus heeft iemand ervaring met deze camera?
hoe bevalt ie? of bevalt ie totaal niet?
zijn de kwaliteiten goed en kun je met de opties die erop zitten aardig goede foto's maken?? (zie onderstaande website voor de optie's)

http://www.digicamshop.nl/product/29936 ... actie.html

Afbeelding

kan iemand mij hiermee helpen want zo'n € 800,- is niet niks om uit te geven aan een camera wat misschien niet bevalt...

edit:
is de camera makkelijk in gebruik? oftewel moet ik eerst 6 cursussen volgen en drie keer een woede aanval krijgen voor ik ook maar iets van het ding snap, of is het een makkelijk-in-gebruik-toestel??
Laatst bijgewerkt door Anoli op 09-06-07 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:05

Nou ja ik heb de 300D, dus niet helemaal het zelfde, maar daar ben ik wel heel tevreden mee Ja
Prettig en overzichtelijk toestel, maakt ook mooie foto's.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:20

hij is makkelijk in gebruik dus? verschilt ie heel erg van de 400d??

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:24

Ik heb wel de 400D en ik ben daar heel tevreden mee! Ik vind de 400D ook fijn en overzichtelijk in gebruik Lachen!

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:25

Tja zoek je echt een digitale spiegelreflex? (sorry kon het niet opmaken uit je post Bloos ) Want er zitten namelijk wel veel meer mogelijkheden op als op een digitale camera, 't is direct wat meer om overal mee naar toe te nemen ook. Zelf ben ik verder behoorlijk tevreden over het toestel. Heb het zelf nu enkele maanden. Lachen

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:31

Bluem schreef:
Tja zoek je echt een digitale spiegelreflex? (sorry kon het niet opmaken uit je post Bloos ) Want er zitten namelijk wel veel meer mogelijkheden op als op een digitale camera, 't is direct wat meer om overal mee naar toe te nemen ook. Zelf ben ik verder behoorlijk tevreden over het toestel. Heb het zelf nu enkele maanden. Lachen


ik heb eerlijk gezegd geen idee, volgens sommige maakt het geen verschil, volgens andere weer heel veel...
1 ding weet ik wel met mn digitale fotocamera van nu (fuji 340) kan ik gewoon niet de foto's maken die ik graag zou willen maken...

maar hoe bedoel je meer op overal mee naar toe te nemen... qua grootte of ??

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:37

't Is dat je met de 400d wat professioneler kan werken dan een digitale camera, maar daar horen ook diverse lenzen bij die een hoop geld kunnen kosten als je één aanschaft. 't Is dus meer een toestel voor mensen die hun echt meer willen toeleggen op fotografie (weet niet of dat echt jouw bedoeling is of niet). Overigens is het ook echt geen toestelletje dat je in je handtas stopt. Lachen En ik weet uit ervaring dat het bij een digitale camera wel handig is om op het schermpje vanachter te kijken als je een foto neemt, dit kan bij een digitale spiegelreflex niet. Lachen

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:43

ok snap ik, ja wil me wel graag wat toeleggen op het wat professioneler foto's maken... ga regelmatig naar de dierentuin, naar mn eigen dieren etc en vind het gewoon leuk om mooie foto's te kunnen maken zonder ergeringen te hebben van "deze camera kan te weinig" waardoor een foto minder mooi wordt dan ik wil.

verder heb ik dus 0,0 ervaring met dit soort camera's dus vandaar dat ik dit ook geplaatst heb...

heeft iemand verder enig idee hoe het zit met grootte van het geheugen...

btw genomen foto's zijn wel terug te zien op het scherm of helemaal niet??
want foto's nemen via het scherm doe ik niet altijd en door de lens kijken is snel (weer) aan te leren

Six
Berichten: 1191
Geregistreerd: 28-11-06

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:49

Ik heb de 400D ook.
Als je alles eenmaal door hebt en snapt, is hij geweldig.
Als ik jou was zou ik wel even wat informatie over een spiegelreflex camera opzoeken op internet.
Je kan hem natuurlijk op zn automatische stand zetten..
Maar er is niets zo leuk als je je foto helemaal insteld,
Door middel van het Diafragma, sluitertijden etc.

Over de groote van het geheugen; Je moet altijd een geheugenkaart voor je dslr kopen.
Die heb je in verschillende grootes.

De foto's die je genomen hebt zie je zeker terug op je scherm.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:50

Overigens wil ik nog even opmerken (verder sluit ik me bij bluem aan) dat Nikon Spiegelreflex camera's véél gebruiksvriendelijker zijn. En ja, foto's kun je terug kijken op het scherm. Je kunt enkel niet foto's maken via het scherm. Zoomen doe je door middel van de lens. De Lens bepaald hoe de kwaliteit van je foto's is. Heb je een goede lens, heb je goede foto's.. Neem je een goedkopere en daardoor vaak mindere lens, krijg je minder goede foto's. Body blijft hetzelfde, lens kun je wisselen. Lachen

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:54

@ six ja lijkt me slim alleen vandaag was ik winkelen en werd dus velriefd op deze camera... voor ik uberhaupt zo'n camera koop wil ik me eerst helemaal inlezen dus het duurt nog wel even voor ik een besluit neem... maar goed ik dacht ik vraag vast rond wat iedereen er van vind.

@ faelivrin: de nikon's zijn makkelijker voor beginners bedoel je? (sneller te snappen)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101829
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:36


Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:41

haha dank jewel, niet eens aan gedacht dat er misschien een centraal topic was... Bloos

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:42

Ik vind hem heerlijk. Helemaal als je er meerdere lenzen bij koopt (wordt wel weer duur Tong uitsteken)

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:48

ja maar ik ben nu klaar met studeren en ga dus de grote-mensen-wereld in (oftewel werken dus) dus is het beter te betalen dan als student zijnde... Tong uitsteken

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:53

ik heb of nu even had de canon 400D idd geweldig ding mar omdat hij relatief nieuw is zitten er nog kleine technische foutjes in ik kreeg uit het niks err99 konden ze niet verhelpen in de winkel toestel is terug naar canon (canon heeft wel erg slechte service trouwens) Kreeg trouwens te horen dat het vaker bij canon eos400D voorkomt dat dat na een tijdje gebeurd Als je dan al canon wil zou ik voor 350 D gaan momenteel tot 400D wat verbetert is ?? Succes Zowel 350D als 400D maken super foto's Ja Doet nikon Trouwens ook Verschil ? canon heeft zelfreinigende sensor Lachen

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:56

Heb tot nu toe nog niks aan de hand gehad met mijn toestel (gelukkig want heb 'm ook niet nieuw gekocht Haha! kreeg via via een buitenkansje) maar over de service ben ik eigenlijk wel te spreken. Ik had voordien een gewone goede digitale camera van Canon (powershot s1) en op een moment had ik gewoon geen foto's meer (rare kleurverschijnselen, absoluut niks op te herkennen enz. ..) toestel opgestuurd en 3 weken later gemaakt terug gehad. Nuja, was wel onder garantie, scheelt misschien. Lachen

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:59

hm nou ja, foutjes zitten er altijd wel in, dat is fabriekswerk he....

in ieder geval ga ik het allemaal eens rustig bekijken en vergelijken en dan pas beslissen....
in ider geval bedankt voor de informatie...

Annemarie_
Berichten: 1783
Geregistreerd: 29-07-06

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:09

ik heb hem gisteren gekocht, maar kon er net pas mee aan de gang omdat ze het verkeerde geheugenkaartje erbij hadden gegeven Tong uitsteken Maar heb hem nu even 10 minuutjes geprobeerd, en wat een verschil zeg met een compactcameraatje! Echt onzettend fijn is ie, hele scherpe heldere foto's en ja, hij is heel gebruiksvriendelijk vind ik Lachen

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Canon EOS 400D, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:29

Zoals Shalimar al aangeeft, is er voor dit soort vragen een centraal topic. Hier een slotje dus.