Hulp bij website

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Hulp bij website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:01

Hallo!

Sinds kort heb ik mijn eigen site. Iemand die HTML onder de knie heeft, maakt deze site voor me.
Nu is er alleen een probleem. Het verschilt per computer hoe groot het lettertype(de tekst) van de site is. Hoe kan dit? Kan iemand me helpen?

Op mijn eigen computer is het lettertype goed, bij anderen weer heel groot. De grootte is 12.


Groetjes,
Esmee
http://www.defotografe.com

Moderatoropmerking:
Bij een vraag hoeft geen tag en ik verplaats hem even naar TV. Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102066
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hulp bij website

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:10

CB > TV

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: Hulp bij website

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:16

Kan dat niet komen doordat die mensen een andere scherminstelling hebben?

Als in de html code de grootte 12 staat dan is dat gewoon goed.
Wat je kunt doen is op je home pagina een opmerking plaatsen dat je site het beste bekeken kan worden bij een bepaalde resolutie. Dat zie je regelmatig bij sites van fotograven en kunstenaars.

Ik loop me er zelf regelmatig over te ergeren dat op een TFT scherm de afbeeldingen van mijn tekeningen in de lengte uitgerekt worden. Daar heb ik dan ook een opmerking over geplaatst zodat mensen daar wat rekening mee kunnen houden.

Knappe site trouwens, Esmee. Ziet er al goed uit, heel stijlvol Ja Alleen als ik de gallery wil bekijken gaat er iets niet helemaal goed, de "keuze" foto's staan dan onderin de pagina weggezakt. Dat is op deze pagina http://www.defotografe.com/gallery.html

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Hulp bij website

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:44

Bij mij ziet hij er ook gewoon 12 uit
wellicht ziet hij er bij iedereen die z'n kopje op 'normaal' heeft staan zo uit. zoals Remy ook zegt.
Als hij op 'groot' komt te staan, word het lettertype groter, maar dat is bij iedereen zo.

Knappe site Ja